Gå til innhold

Middag til besøk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en førsteklassing og en i bhg. Hender vi henter barna ved 15 tiden også blir de hentet hos oss 17-18. Vi pleier egentlig ikke spise middag før klokka 18 for da er også pappaen hjemme. Men disse dagene lager jeg middag tidligere så besøket også spiser. 

Hva er normalen egentlig? Er det innafor og ikke servere middag? Eller er det forventet? Hva gjør dere? 

Anonymkode: 2cf44...d26

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I dag spiser folk til fornuftig tid. En gang mellom 17-20. SLapp helt av. Uten om det har jeg lært opp kompiser av sønnen min om å be om mat om de trenger. Om barnet/barna er her under middag så får de middag. Aldri vært et problem her i nabolaget.

Anonymkode: 0c1de...e3f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde spurt foreldrene om ungene skal spise middag hos dere eller hjemme, først og fremst.

Her spiser vi også i 17-18 tiden om pappan skal spise sammen med oss, men hadde laget mat i 16 tiden istedet om ungene hadde hatt med seg besøk og de skulle spist her. 

Anonymkode: 7ff53...9e0

Skrevet (endret)

Her får barna middag når de kommer fra skolen (14.30) de dagene jeg er hjemme,    
gjester får også mat
jeg liker å spise middag tidlig slik at det er rom for en god arbeidsøkt frem tiø kvelds 

Endret av Januar2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke lagd middag tidlig for at besøket skulle få. Gi et mellommåltid?

Anonymkode: 16a89...56f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Avtal med foreldrene :) noe mat må de jo ha, men et ostesmørbrød holder i massevis hvis besøket skal spise muddag hjemme senere

Anonymkode: fdf86...305

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har en førsteklassing og en i bhg. Hender vi henter barna ved 15 tiden også blir de hentet hos oss 17-18. Vi pleier egentlig ikke spise middag før klokka 18 for da er også pappaen hjemme. Men disse dagene lager jeg middag tidligere så besøket også spiser. 

Hva er normalen egentlig? Er det innafor og ikke servere middag? Eller er det forventet? Hva gjør dere? 

Lager selvsagt middag når de kommer hjem til den tiden. Det er barna vant til her andre steder og. Bare noen få plasser de spiser så sent. Ihvertfall må de få mat etter skolen.. Mange timer siden de sist spiste.

Anonymkode: 23a2d...d6b

AnonymBruker
Skrevet

Ville gitt beskjed til foreldrene til barna som blir med til dere om at middag hjemme hos dere ikke er kl 18. Men at de spiser en brødskive etter skolen. Så får foreldrene selv bestemme om de vil hente barna tidligere til middag hjemme hos seg selv. Jeg ville ikke laget middag tidligere hvis det ikke passer for dere. Dere kan ikke ta hensyn til andres barn når de får være med hjem

Anonymkode: 4a116...3fe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg hadde ikke lagd middag tidlig for at besøket skulle få. Gi et mellommåltid?

Anonymkode: 16a89...56f

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Avtal med foreldrene :) noe mat må de jo ha, men et ostesmørbrød holder i massevis hvis besøket skal spise muddag hjemme senere

Anonymkode: fdf86...305

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Lager selvsagt middag når de kommer hjem til den tiden. Det er barna vant til her andre steder og. Bare noen få plasser de spiser så sent. Ihvertfall må de få mat etter skolen.. Mange timer siden de sist spiste.

Anonymkode: 23a2d...d6b

Ts

Burde kanskje nevnt at de spiser på sfo 13.30 tiden, 14 tiden i barnehagen.. Så barna mine syns ofte det er tidlig med middag da klokka 15.. mener dere likevel de burde ha et mellommåltid? 

AnonymBruker
Skrevet

Av og til lager jeg en enkel middag til de små gjestene, og så spiser jeg og mannen en enkel men god middag når barna er lagt. Selvsagt ikke alltid dette passer, men jeg synes det er koselig. Kanskje ikke helt pedagogisk med tanke på i sitte sammen da- men ofte spiser barna middag før mannen kommer hjem, og da synes jeg det er en ok måte å gjøre det på. 

Anonymkode: edbac...4bf

Skrevet

Snakk med de andre foreldrene? Kanskje de vil sette pris på at barnet deres får middag hos dere, eller kanskje de faktisk helst vil spise middag sammen som en familie når de er samlet. Hvis ikke middag, ville jeg iallefall servert ett lite mellommåltid eller litt oppkuttet frukt :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ts

Burde kanskje nevnt at de spiser på sfo 13.30 tiden, 14 tiden i barnehagen.. Så barna mine syns ofte det er tidlig med middag da klokka 15.. mener dere likevel de burde ha et mellommåltid? 

Gi dem noen brødskiver i halv fire-fire tiden, da vel?

Anonymkode: 53b70...fe6

AnonymBruker
Skrevet

Lurt å spørre foreldrene om de skal spise middag eller ikke, forklar at dere spiser sen middag men lager selvfølgelig noe den dagen om de spiser tidligere.

Så serverer du isåfall det du gir din egne barn før kl 18? Regner med de får noe å tygge på mellom 15 og 18, hvis ikke hadde det vært krise her i huset hvertfqll.

Anonymkode: 46259...425

AnonymBruker
Skrevet

Lag middag. 

Vi hadde en kompis på middag hver dag fra han var 12 til han var 16år.  Og han var hos oss til foreldrene kom hjem fra jobb eller også senere

Han var husredd og enebarn. Jeg tror de hadde en avtale med mamma. Mamma var alene med oss etter vår far døde tidlig. Og hun var ufør. Han kom til oss og vi hadde det morsomt, han fikk se hvordan det var å ha søsken. 

I tillegg, så satt de mye barnevakt, når mamma skulle på foreldremøter, andre møter, sykehus. Vi bodde hos dem i en uke en gang da mamma ble innlagt! De hjalp oss også med lekser,og mor i familien hjalp meg med engelsk. Engelsk var noe jeg ikke klarte å fatte! Så det gikk begge veier,  og våres familier har fremdeles god kontakt!

Anonymkode: 11aba...217

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg ville ikke tilpasset middagstidene til ungene som var på besøk. Hos oss fikk de middag hvis de var hos oss når vi skulle spise middag. Ellers holder brødskiver i lange baner. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...