AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #1 Skrevet 13. mars 2023 Studier viser at lesbiske kvinner opplever mer vold og voldtekt i forhold en heterofile og homofile. Hva tror dere er årsaker til at lesbiske kvinner er så voldelige mot partnerene sine?, hva kan gjøres for og få ned statistikken som er med og ødelegge så mange kvinners liv?. Around 44% of lesbian and 61% of bisexual women have experienced forms of rape and physical violence by an intimate partner as compared to 35% of straight women. 26% of gay men and 37% of bisexual men have experienced forms of rape and physical violence by an intimate partner compared to 29% of straight men. https://dcvlp.org/domestic-violence-peaks-more-than-ever-for-the-lgbtqia-community/ Anonymkode: 0244c...6ba 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #2 Skrevet 13. mars 2023 Menns vold mot kvinner dreper. Menns vold mot kvinner ødelegger liv. Menns penis brukes som krigsvåpen både i krig og i hjemmet. Faktisk så er det farligere for kvinner og større sjanse for kvinner å bli drept om de lever sammen med en mann, enn den samlede sjansen for å dø av malaria, aids, trafikkulykker og kreft til sammen! Du må se nærmere på undersøkelsene. Volden som beskrives mellom lesbiske, og i heterofile parforhold der kvinnen er utøver er det som kategoriseres som mild vold som klyping, bli kastet pute på eller oppleve sjalu partner. Studier har også avdekket at flertallet av de som svarte ja på å ha opplevd denne milde volden ikke følte seg redd, truet eller tok skade av det. Derfor blir det helt feil å prøve å fremstille kvinner som voldelige når menns partnervold dreper 6 kvinner i timen globalt. Anonymkode: 7c756...9d0 4 10
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #3 Skrevet 13. mars 2023 Kvinner er som regel utrolig dominerende i forhold. Det blir normalisert ved at menn vitser om det seg imellom. Anonymkode: 9cdbd...1b8 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #4 Skrevet 13. mars 2023 Tviler på de tallene. Men vet mange jenter tror det ikke er farlig at det er dem som slår. Helt idiotisk Anonymkode: f6f60...e58 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #5 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tviler på de tallene. Men vet mange jenter tror det ikke er farlig at det er dem som slår. Helt idiotisk Anonymkode: f6f60...e58 Hvem er du til og tvile på studiene som er gjort? Med utsagn som "tviler" "tallene stemmer ikke" er du kun med på og bagatellisere alle de som er offerere for vold i parforhold. Men jeg kan si meg enig i at å bortforklare med at kvinnelig vold ikke er "ekte" vold er helt idiotisk og nesten litt sykt at dette er noe mange tenker. Vold er vold uansett hvem som utøver det. Anonymkode: 0244c...6ba 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #6 Skrevet 13. mars 2023 Kjenner ikke mange lesbiske. Men jeg jobber i butikk og har noen faste kunder som er det. Og det jeg ser er jo at den ene er svært dominerende og sjalu og den andre underkuet pg tilbaketrukket. Jeg fikk faktisk klage via sjefen fra den ene dominerende kvinnen om at jeg flørtet med dama hennes i arbeidstiden. Dvs har skjedd to ganger , med forskjellige par. Og da snakker vi normal betjent hyggelig. Dog før klagen opplevde jeg et visst press om å ikke være like hyggelig med dama, spm jeg var til den dominerende. Jeg rekker meg ikke på sånt, fordi jeg kjenner igjen en psykopat når jeg ser en, og vet de nærer seg av andres frykt og andre de kan kontrollere med egen oppførsel. Så biter ikke på. Anonymkode: 85091...855 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #7 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Kvinner er som regel utrolig dominerende i forhold. Det blir normalisert ved at menn vitser om det seg imellom. Anonymkode: 9cdbd...1b8 Da har du ikke fått med deg alle innleggene om kvinner som lever i voldelige og kontrollerende forhold med menn. Jeg tipper dette er ganske 50-50, bare at kvinner generelt er mer verbalt kontrollerende og dominerende. Anonymkode: bdd20...d2a
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #8 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Da har du ikke fått med deg alle innleggene om kvinner som lever i voldelige og kontrollerende forhold med menn. Jeg tipper dette er ganske 50-50, bare at kvinner generelt er mer verbalt kontrollerende og dominerende. Anonymkode: bdd20...d2a Du kan "tippe" hva du vil, men her viser jo studiene klart at det ikke er 50/50 og at kvinner klart er mer dominerende og voldelige mot partner. Anonymkode: 0244c...6ba 1
herzeleid Skrevet 13. mars 2023 #9 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Studier viser at lesbiske kvinner opplever mer vold og voldtekt i forhold en heterofile og homofile. Hva tror dere er årsaker til at lesbiske kvinner er så voldelige mot partnerene sine?, hva kan gjøres for og få ned statistikken som er med og ødelegge så mange kvinners liv?. Around 44% of lesbian and 61% of bisexual women have experienced forms of rape and physical violence by an intimate partner as compared to 35% of straight women. 26% of gay men and 37% of bisexual men have experienced forms of rape and physical violence by an intimate partner compared to 29% of straight men. https://dcvlp.org/domestic-violence-peaks-more-than-ever-for-the-lgbtqia-community/ Anonymkode: 0244c...6ba Det du siterer sier vel ikke noe om kjønn på voldsutøver, men andelen kvinner som i dag definerer seg som lesbiske eller biseksuelle som har opplevd vold fra partner? I så fall kan jo en del av disse være kvinner som har levd i voldelige forhold med menn og fått avsmak på menn grunnet dette. 2 2
Isambard Skrevet 13. mars 2023 #10 Skrevet 13. mars 2023 Sånn går det når man utvider begrepet "vold" til å omfatte kjefting. 1 1
Gjest Lurven Skrevet 13. mars 2023 #11 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Menns vold mot kvinner dreper. Menns vold mot kvinner ødelegger liv. Menns penis brukes som krigsvåpen både i krig og i hjemmet. Faktisk så er det farligere for kvinner og større sjanse for kvinner å bli drept om de lever sammen med en mann, enn den samlede sjansen for å dø av malaria, aids, trafikkulykker og kreft til sammen! Du må se nærmere på undersøkelsene. Volden som beskrives mellom lesbiske, og i heterofile parforhold der kvinnen er utøver er det som kategoriseres som mild vold som klyping, bli kastet pute på eller oppleve sjalu partner. Studier har også avdekket at flertallet av de som svarte ja på å ha opplevd denne milde volden ikke følte seg redd, truet eller tok skade av det. Derfor blir det helt feil å prøve å fremstille kvinner som voldelige når menns partnervold dreper 6 kvinner i timen globalt. Anonymkode: 7c756...9d0 Tror ikke noe på at flere kvinner blir drept av mannen sin enn aids,kreft,malari og trafikkulykker til sammen. Har du noe statistikk å vise til? Malaria alene dreper like mange som det totale antallet mennesker som blir drept av andre mennesker
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #12 Skrevet 13. mars 2023 Kvinner har nok mindre toleranse enn menn på hva som kan kategoriseres som vold. Jeg sier ikke at det ikke skjer ordentlig partnervold i et forhold mellom to kvinner. Men det jeg har sett, har jeg også sett blant heterofile (der kvinnen utøver) og homofile. F.eks at de får et klask i bakhodet, blir dyttet vekk eller blir tatt tak i armen hardt. Det virker som at de tåler dette, selv om de vil kalle det partnervold. Lesbiske synes det er like morsomt som menn, å erte dama si og gjøre henne irritert. Anonymkode: ad296...2af 2
Isambard Skrevet 13. mars 2023 #13 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Menns vold mot kvinner dreper. Menns vold mot kvinner ødelegger liv. Menns penis brukes som krigsvåpen både i krig og i hjemmet. Faktisk så er det farligere for kvinner og større sjanse for kvinner å bli drept om de lever sammen med en mann, enn den samlede sjansen for å dø av malaria, aids, trafikkulykker og kreft til sammen! Du må se nærmere på undersøkelsene. Volden som beskrives mellom lesbiske, og i heterofile parforhold der kvinnen er utøver er det som kategoriseres som mild vold som klyping, bli kastet pute på eller oppleve sjalu partner. Studier har også avdekket at flertallet av de som svarte ja på å ha opplevd denne milde volden ikke følte seg redd, truet eller tok skade av det. Derfor blir det helt feil å prøve å fremstille kvinner som voldelige når menns partnervold dreper 6 kvinner i timen globalt. Anonymkode: 7c756...9d0 Med all respekt: Dette er Bullshit. Det er ikke du som fant på påstanden, så ikke ta det personlig. Ca 45 000 kvinner blir drept av partneren i året, i følge FN. Kreft ALENE dreper rundt 5 millioner kvinner i året. Kreft dreper altså over 100 ganger flere enn vold. https://www.unwomen.org/en/news-stories/feature-story/2022/11/five-essential-facts-to-know-about-femicide https://www.who.int/news-room/fact-sheets/detail/cancer 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #14 Skrevet 13. mars 2023 Aldri hørt om traktorlesber før? Dere jo ofte veldig fysiske og voldelige av seg. Anonymkode: 80f31...dfb
Pippi Lotta Skrevet 13. mars 2023 #15 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du kan "tippe" hva du vil, men her viser jo studiene klart at det ikke er 50/50 og at kvinner klart er mer dominerende og voldelige mot partner. Anonymkode: 0244c...6ba Leser du ikke svarene i tråden? Les de under her. AnonymBruker skrev (6 timer siden): Du må se nærmere på undersøkelsene. Volden som beskrives mellom lesbiske, og i heterofile parforhold der kvinnen er utøver er det som kategoriseres som mild vold som klyping, bli kastet pute på eller oppleve sjalu partner. Studier har også avdekket at flertallet av de som svarte ja på å ha opplevd denne milde volden ikke følte seg redd, truet eller tok skade av det. Anonymkode: 7c756...9d0 herzeleid skrev (1 time siden): Det du siterer sier vel ikke noe om kjønn på voldsutøver, men andelen kvinner som i dag definerer seg som lesbiske eller biseksuelle som har opplevd vold fra partner? I så fall kan jo en del av disse være kvinner som har levd i voldelige forhold med menn og fått avsmak på menn grunnet dette.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #16 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Aldri hørt om traktorlesber før? Dere jo ofte veldig fysiske og voldelige av seg. Anonymkode: 80f31...dfb Bare tull. Det er faktisk den feminine i forholdet som slår. Anonymkode: ad296...2af
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #17 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Menns vold mot kvinner dreper. Menns vold mot kvinner ødelegger liv. Menns penis brukes som krigsvåpen både i krig og i hjemmet. Faktisk så er det farligere for kvinner og større sjanse for kvinner å bli drept om de lever sammen med en mann, enn den samlede sjansen for å dø av malaria, aids, trafikkulykker og kreft til sammen! Du må se nærmere på undersøkelsene. Volden som beskrives mellom lesbiske, og i heterofile parforhold der kvinnen er utøver er det som kategoriseres som mild vold som klyping, bli kastet pute på eller oppleve sjalu partner. Studier har også avdekket at flertallet av de som svarte ja på å ha opplevd denne milde volden ikke følte seg redd, truet eller tok skade av det. Derfor blir det helt feil å prøve å fremstille kvinner som voldelige når menns partnervold dreper 6 kvinner i timen globalt. Anonymkode: 7c756...9d0 Som kvinne kan jeg være enig i at menn slår hardere om han er større. Men kvinners vold er like ille og drpende om mulighetene er der..( i totalitære muslimske land har kvinner ikke rettigheter men det gjelder ikke vestverden) . Kvinner som sitter i styre og stell er like selviske/ onde og meler egen kake like mye som menn når de kommer til makten.. Se bare Angela Merkel hvordan hun har ødelagt Tyskland. Og Gro Harlem Bruntland som sviktet sitt folk og førte oss inn i EØS der vi har 14 000 eu direktiver noe som betyr at vi er styrt utenfra. Og Erna som innførte AMS målere og la oss under Eus energi byrå og utbygging av utenlands kabler som har ført til inflasjon, konkurser av små bedriter, høye strømpriser, og økte mat priser og forbruks utgifter, Anonymkode: e2279...df0
Isambard Skrevet 13. mars 2023 #18 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Som kvinne kan jeg være enig i at menn slår hardere om han er større. Men kvinners vold er like ille og drpende om mulighetene er der..( i totalitære muslimske land har kvinner ikke rettigheter men det gjelder ikke vestverden) . Kvinner som sitter i styre og stell er like selviske/ onde og meler egen kake like mye som menn når de kommer til makten.. Se bare Angela Merkel hvordan hun har ødelagt Tyskland. Og Gro Harlem Bruntland som sviktet sitt folk og førte oss inn i EØS der vi har 14 000 eu direktiver noe som betyr at vi er styrt utenfra. Og Erna som innførte AMS målere og la oss under Eus energi byrå og utbygging av utenlands kabler som har ført til inflasjon, konkurser av små bedriter, høye strømpriser, og økte mat priser og forbruks utgifter, Anonymkode: e2279...df0 Jeg tror jeg datt av litt der. Er det vold å innføre AMS-målere? Er det omtrent det samme som å banke opp kona si?
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #19 Skrevet 13. mars 2023 Det finnes et manns hat hos noen lesbiske med personlighetsforstyrrelser. Til og med mot uskyldige forsvarsløse små gutte barn.... https://www.lykten.no/notiser/lesbisk-par-kastrerte-og-halshogg-sonn-som-hevn-mot-menn/?fbclid=IwAR1gPH7ssZfAdKoPmgrlC0Dl-IJlPu2RYKBJyc1RWyCxPCC_MuSdT2FJv7A Anonymkode: e2279...df0 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #20 Skrevet 13. mars 2023 Isambard skrev (2 minutter siden): Jeg tror jeg datt av litt der. Er det vold å innføre AMS-målere? Er det omtrent det samme som å banke opp kona si? Avsporinger bare som noen eksempler på at kjønn ikke er avgjørende for om vi blir mennesker gode mennesker Anonymkode: e2279...df0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå