AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #1 Skrevet 13. mars 2023 Hører mest om de som gruer seg, men ejg gleder meg, tror det blir så fint for barnet å oppleve mange nye ting og få andre barn å leke med. Tror han vil vokse mye på det. En helt ny epoke, føler han har blitt så stor, er 16 mnd🥰 Anonymkode: 10375...96e
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #2 Skrevet 13. mars 2023 Med første født desember fikk vi ikke barnehageplass før august det året han ble 2. Måtte gå ned i stilling/jobbe kveld og fikk kontantstøtte. Ble trangt budsjett og måtte kutte ned på mye - ungen var og mer en klar for barnehagelivet etthvert og det var vi voksne og - så det var godt når august kom! Med 2 født i juli hadde vi akkurat bygd nytt hus, høyere utgifter osv, så hadde ikke mulighet til ulønnet/stillingsreduksjon, syns hun var så liten når hun begynte (13 mnd) og det var tungt, men hun elsket heldigvis barnehagen fra dag 1. Anonymkode: d2e89...297
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #3 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Med første født desember fikk vi ikke barnehageplass før august det året han ble 2. Måtte gå ned i stilling/jobbe kveld og fikk kontantstøtte. Ble trangt budsjett og måtte kutte ned på mye - ungen var og mer en klar for barnehagelivet etthvert og det var vi voksne og - så det var godt når august kom! Med 2 født i juli hadde vi akkurat bygd nytt hus, høyere utgifter osv, så hadde ikke mulighet til ulønnet/stillingsreduksjon, syns hun var så liten når hun begynte (13 mnd) og det var tungt, men hun elsket heldigvis barnehagen fra dag 1. Anonymkode: d2e89...297 På ingen måte det hun spurte om. Ja, jeg gledet meg. Min fikk plass da han var 1,5 år. Vi begge kjedet oss hjemme. Det var naturligvis en tilvenningsfase, men etter det bare gull. Jeg sa at de måtte la han sove så mye han ville slik at han var opplagt til tid med meg etter bhg. Jeg var student på den tiden riktignok. Da fikk han disponert tid med både barn og forelder. Barna trenger likesinnede og å utfordre hverandre. Mamma og pappa kommer snart uansett. Anonymkode: 8ba00...532 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #4 Skrevet 13. mars 2023 Nei, jeg gledet meg ikke. Synes det var leit at tiden sammen gikk så fort. Hadde vi hatt økonomisk mulighet hadde jeg vært hjemme minst et år ekstra med hver av de. Men ingen av mine fire barn har gått fullt i barnehagen. Så jeg har heldigvis vært masse hjemme med de likevel. Eldste har jo vært ekstra heldig, for hver permisjon jeg har hatt har ungene hatt 50 % plass i bhg. Så masse tid sammen. Anonymkode: 72421...9d9 2 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #5 Skrevet 13. mars 2023 Nei, gledet meg ikke. Var med de til tvillingene var 3 år, og syntes tiden gikk så altfor fort. Heldigvis stortrivdes de i barnehagen fra dag 1. Savner veldig tiden vi hadde hjemme sammen. Anonymkode: cd128...995 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #6 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hører mest om de som gruer seg, men ejg gleder meg, tror det blir så fint for barnet å oppleve mange nye ting og få andre barn å leke med. Tror han vil vokse mye på det. En helt ny epoke, føler han har blitt så stor, er 16 mnd🥰 Anonymkode: 10375...96e Jeg trodde det skulle bli fint å få ungene i barnehagen. Nå er de 3 og 5 år og begge mistrives. Hver morgen er en kamp og de gruer seg allerede kvelden. Det gjør at jeg har dårlig samvittighet og får vondt av dem hver dag🥺 Har hatt møter med ped leder og ingen vet hvorfor de ikke trives. De leker med de andre barna og ser ut som de har det fint. Selv om overleveringen er tårevåt hver eneste dag. Håper de får det litt bedre i skolehverdagen. Anonymkode: 7b09f...729
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #7 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg trodde det skulle bli fint å få ungene i barnehagen. Nå er de 3 og 5 år og begge mistrives. Hver morgen er en kamp og de gruer seg allerede kvelden. Det gjør at jeg har dårlig samvittighet og får vondt av dem hver dag🥺 Har hatt møter med ped leder og ingen vet hvorfor de ikke trives. De leker med de andre barna og ser ut som de har det fint. Selv om overleveringen er tårevåt hver eneste dag. Håper de får det litt bedre i skolehverdagen. Anonymkode: 7b09f...729 Bytt barnehage Anonymkode: aaea3...e14 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #8 Skrevet 13. mars 2023 Ja, jeg gleder meg! Gleder meg også til jeg skal tilbake på jobb om 2 måneder. Det blir selvsagt litt vemodig også, og jeg har trivdes godt i permisjon, men jeg er klar for å få tilbake litt mer struktur i hverdagen. Anonymkode: f6a48...7bb 1
Andro Skrevet 13. mars 2023 #9 Skrevet 13. mars 2023 Egentlig gruet jeg meg, men det var det ingen grunn til. Stortrivdes fra første dag.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #10 Skrevet 13. mars 2023 Nja. Han var bare 13 mnd. så syntes han var liten, men vi fikk tilpasset med litt kortere dager nå ser jeg hvor mye glede han har sv bhg. så jeg gleder meg litt på hans vegne etter ferier 😅 Anonymkode: a3d1a...2fd
KristinF Skrevet 13. mars 2023 #11 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Med første født desember fikk vi ikke barnehageplass før august det året han ble 2. Måtte gå ned i stilling/jobbe kveld og fikk kontantstøtte. Ble trangt budsjett og måtte kutte ned på mye - ungen var og mer en klar for barnehagelivet etthvert og det var vi voksne og - så det var godt når august kom! Med 2 født i juli hadde vi akkurat bygd nytt hus, høyere utgifter osv, så hadde ikke mulighet til ulønnet/stillingsreduksjon, syns hun var så liten når hun begynte (13 mnd) og det var tungt, men hun elsket heldigvis barnehagen fra dag 1. Anonymkode: d2e89...297 Takk for all den unyttige informasjonen.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #12 Skrevet 13. mars 2023 Første begynte da hun var 2,5. Hun måtte ikke, men jeg tenkte hun ville vokse veldig på det. Jeg gledet meg av de samme grunnene som deg fordi hun var moden for det. Gruer meg med lillebror.. Synes ikke han er moden, men nå må han. Anonymkode: af5ae...5fa 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #13 Skrevet 13. mars 2023 Eldste startet i bhg da hun var 18 måneder. Minste er jeg nå hjemme med i ulønnet perm kommer til å starte i bhg i august når han er 21 måneder. Jeg ser litt frem til det på de mest slitsomme dagene, det skal jeg innrømme. Merker jo at han krever mer aktivisering nå som han ikke er en baby lengre, og han elsker sosial kontakt med andre barn. Men på den annen side vet jeg at jeg kommer til å savne disse dagene. Rolige frokoster bare vi to, masse lek og Kos, sangene vi synger sammen osv. Er evig takknemnelig for kontantstøtten og retten til å ha 1 år ulønnet permisjon ❤️ Anonymkode: 4bd6c...24f
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #14 Skrevet 13. mars 2023 Ja. Men de var hhv. 2 og 3,5 år gamle. Hvis de hadde vært 1 år, hadde jeg nok ikke det. Anonymkode: 86fa5...bc6 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #15 Skrevet 13. mars 2023 Mine var 18 mnd da de begynte, skulle gjerne hatt de hjemme ett halvt år til men økonomien stakk ikke til. Gledde meg ikke nei. Anonymkode: c4dda...822
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #16 Skrevet 13. mars 2023 Jeg har gledet meg med alle mine Anonymkode: 626bf...08e
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #17 Skrevet 13. mars 2023 Ja jeg gleder meg. Får ikke plass før hun er 18 måneder og det synes jeg ikke er for tidlig. Hun er veldig aktiv og nysgjerrig og det er mye jobb å aktivisere og passe på henne hver dag hele dagen (+ at det er økonomisk kjipt med ulønna perm). Tror hun vil trives i barnehage også, leke mer med andre barn og sånn. Anonymkode: 0f6cf...1e7
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #18 Skrevet 13. mars 2023 Synes de var fantastisk da de begynte i bhg! Anonymkode: 5e9f8...b70
Heydayotheinterweb Skrevet 13. mars 2023 #19 Skrevet 13. mars 2023 Gleder meg til de blir 18 så jeg slipper betale for noe jeg aldri ville ha i utgangspunktet.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #20 Skrevet 13. mars 2023 Mine var 3 år da de begynte i barnehagen. Vet ikke om jeg vil si at jeg gledet meg direkte, men var jo litt spennende. Har gått veldig fint, de er der bare i kjernetiden så har fortsatt mye tid sammen. Anonymkode: 54e05...223 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå