AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #1 Skrevet 12. mars 2023 Om man ikke har råd til å gi barna sine f.eks tannregulering, aktiviteter, gi økonomisk bistand når det trengs eller ikke har råd til å gi konfirmasjon/bursdag.. Er ikke dette noe enhver person bør tenke seg om før man setter igang? Man burde også ta i betraktning at man kan bli aleneforsørger. Hvorfor ikke sette opp en bufferkonto for barnet? "Jeg var ung og viste ikke bedre" javel, men du viste hva konsekvensene ville være ved samleie? "Hadde aldri trodd at far og jeg skulle skilles" men da burde du eller dere tenkt over det om det skjedde? "Blitt ufør pga ditt og datt" Javel? Burde vel ha tenkt på det før du ble ufør? Oppsparte midler til uforutsette hendelser før man setter barn til verden... Anonymkode: a84fd...503
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #2 Skrevet 12. mars 2023 Etterpåklokskap er den eneste korrekte vitenskap. Hva tror du egentlig oppsparte midler skal hjelpe til hvis man blir ufør? Uansett sum man får spart opp før man blir ufør så holder ikke det spesielt lenge. De er borte leeeeenge før man er ferdig med aap i hvert fall! Uføreforsikring burde man så klart ha, men det burde ikke være nødvendig faktisk. Annet enn det. Norge trenger flere barn. Heia de som får barn! Anonymkode: 2fcb2...80b 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #3 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Annet enn det. Norge trenger flere barn. Heia de som får barn! Anonymkode: 2fcb2...80b Heia fattigdom også da eller? Bra innstilling! Anonymkode: a84fd...503 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #4 Skrevet 12. mars 2023 Bra skrevet!! Jeg er helt enig Anonymkode: 63d63...398
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #5 Skrevet 12. mars 2023 Huff enda en tråd for å hetse uføre Anonymkode: 1bc13...53a 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #6 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Heia fattigdom også da eller? Bra innstilling! Anonymkode: a84fd...503 Det har jeg ikke skrevet. Fattigdom er for det meste et importert problem. For noen er det reellt og for andre et resultat av dårlige økonomiske beslutninger. Norge trenger fortsatt flere barn, så om "skattepenga mine" går til eneforsørgere som fostrer opp fremtiden vår så er det faktisk helt greit. Jeg tipper at for statens vedkommende så er du også er tapsprosjekt, sånn rent økonomisk. Anonymkode: 2fcb2...80b 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #7 Skrevet 12. mars 2023 Jeg har vært alene med barn siden jeg var 21 og sitter utrolig godt i det.Mye pga min mor og egne valg som barn. Det jeg lurer på er hvorfor skal gifte barnløse få økonomiske fordeler? Ekteskapsloven bør avskaffes og heller lov om binding til felles barn bør anskaffes. Gifte barnløse er bortkastet piss. Anonymkode: 233b2...5ba 1
Gjest Tutte Skrevet 12. mars 2023 #8 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Om man ikke har råd til å gi barna sine f.eks tannregulering, aktiviteter, gi økonomisk bistand når det trengs eller ikke har råd til å gi konfirmasjon/bursdag.. Er ikke dette noe enhver person bør tenke seg om før man setter igang? Man burde også ta i betraktning at man kan bli aleneforsørger. Hvorfor ikke sette opp en bufferkonto for barnet? "Jeg var ung og viste ikke bedre" javel, men du viste hva konsekvensene ville være ved samleie? "Hadde aldri trodd at far og jeg skulle skilles" men da burde du eller dere tenkt over det om det skjedde? "Blitt ufør pga ditt og datt" Javel? Burde vel ha tenkt på det før du ble ufør? Oppsparte midler til uforutsette hendelser før man setter barn til verden... Anonymkode: a84fd...503 Litt komisk med slik tankegang i Norge. Et land hvor alle har dekket sine grunnleggende behov, og hvor det allerede er lave fødselstall som i tillegg er synkende. Hadde forstått deg hvis du snakket om land med krig, fattigdom og sult. Eller land som er overbefolket.
norw Skrevet 13. mars 2023 #9 Skrevet 13. mars 2023 Noe som ikke er nevnt er sykdom som kan være arvelig og som man bringer videre. Er nok mange som ikke bør få barn pga arvelige sykdommer. 1
Gjest Tutte Skrevet 13. mars 2023 #10 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Norge trenger fortsatt flere barn, så om "skattepenga mine" går til eneforsørgere som fostrer opp fremtiden vår så er det faktisk helt greit Det er vel egentlig noe av det viktigste skattepengene går til. Uten nye generasjoner blir det ikke mye etterhvert.
Gjest Tutte Skrevet 13. mars 2023 #11 Skrevet 13. mars 2023 (endret) norw skrev (9 minutter siden): Noe som ikke er nevnt er sykdom som kan være arvelig og som man bringer videre. Er nok mange som ikke bør få barn pga arvelige sykdommer. Og hvor mener du grensa burde gå for disse arvelige sykdommene, og det å bringe barn til verden da? Arvelige sykdommer er så mangt, alt fra alvorlig til mindre alvorlig. Og hvor mange med alvorlige arvelige sykdommer er det som får barn. Har du noen statistikk på dette, siden du mener at det utgjør et problem i Norge. Endret 13. mars 2023 av Tutte
norw Skrevet 13. mars 2023 #12 Skrevet 13. mars 2023 Det handler ikke om at det fødes en mengde barn med arvelige sykdommer, men at det er enkelte mennesker som ikke burde fått barn pga faren for å bringe arvelige sykdommer videre.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #13 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg har vært alene med barn siden jeg var 21 og sitter utrolig godt i det.Mye pga min mor og egne valg som barn. Det jeg lurer på er hvorfor skal gifte barnløse få økonomiske fordeler? Ekteskapsloven bør avskaffes og heller lov om binding til felles barn bør anskaffes. Gifte barnløse er bortkastet piss. Anonymkode: 233b2...5ba Gifte barnløse får ikke andre økonomiske fordeler enn at de er to om utgiftene. Hvordan har du tenkt å forby det? Anonymkode: 9d97c...5f6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå