Gå til innhold

"Du blir så stygg i ansiktet når du går ned i vekt"....

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ei venninne som sier dette, at når jeg går ned i vekt, ja så blir kroppen finere men ansiktet styggere. Jeg blir så såret av det! Klart jeg ser at jeg ser "tynn" ut også i ansiktet og at beinstruktur kommer mer frem i tillegg til at jeg er klar over at man kan se litt eldre ut når man mister fett i ansiktet. Men å si det? jeg kan jo ikke noe for at jeg også mister fett der, og både hun og jeg vet at jeg trenger ned i vekt. (hadde bmi over 28.....)

Noe jeg kan gjøre for å ikke se "styggere" ut i ansiktet da? altså, kan jeg gjøre noe så jeg ikke ser så gammel ut da? særlig halsen får jo gjennomgå, huden er blitt slappere etter vekttap....

Anonymkode: db7d4...339

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal du endre på utseendet ditt fordi venninna di har manglende sosiale antenner?

Anonymkode: 8aee2...725

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Din bmi er ikke så høy, tror ikke du vil få slapp hud på halsen. Bare tull. Kanskje om man er undervektig at det kan gi den litt aldrene effekten? Ikke tenk på det 😊 

Anonymkode: 3ca4f...46a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Altså, det går jo an å si det på en annen måte. At venninnen din sier til deg at du blir stygg i ansiktet ved vektnedgang er ikke akkurat fint sagt. Kanskje venninnen din ikke liker at du går ned i vekt? Hvordan er hennes bmi? 

Anonymkode: f23d2...d3d

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er venninnen din stor? Er hun sjalu? Hadde en sånn venninne selv. Jeg faset henne ut.

Anonymkode: 4f254...902

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Misunnelse er det.

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Som de to over her sier, her lyser det misunnelse over at du har klart å gå ned i vekt. Typisk damer. Enn mann ville aldri sagt dette til deg.

Anonymkode: cdfda...4d3

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har ei venninne som sier dette, at når jeg går ned i vekt, ja så blir kroppen finere men ansiktet styggere. Jeg blir så såret av det! Klart jeg ser at jeg ser "tynn" ut også i ansiktet og at beinstruktur kommer mer frem i tillegg til at jeg er klar over at man kan se litt eldre ut når man mister fett i ansiktet. Men å si det? jeg kan jo ikke noe for at jeg også mister fett der, og både hun og jeg vet at jeg trenger ned i vekt. (hadde bmi over 28.....)

Noe jeg kan gjøre for å ikke se "styggere" ut i ansiktet da? altså, kan jeg gjøre noe så jeg ikke ser så gammel ut da? særlig halsen får jo gjennomgå, huden er blitt slappere etter vekttap....

Drit i det. Hun er bare sjalu på deg.

Anonymkode: 92138...629

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Det er trist å høre at din venninne sier slikt. Kanskje hun heller kan kalles «venninne». Du må ikke se på deg selv som stygg, ikke la hennes løgn ødelegge for deg. Med slanking så mister man jo fett i ansiktet, det er ikke noe vi kan gjøre noe med.

Jeg fikk for en tid tilbake høre fra «venninner» at jeg måtte slutte å slanke meg for jeg ble så tynn i ansiktet. På det tidspunktet hadde jeg en midjeomkrets på ca. 90 cm. De som kritiserte meg var overvektige som ikke greide slanke seg på tross av at helsen kunne blitt bedre.

Prøv å ikke bry deg om hva du hører. Gi faen, rett og slett. Jeg lærte meg å gjøre det.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dummeste jeg har hørt. Det er sånt folk sier for å selv gi seg en unnskyldning til å forsvare egen vekt, eller få andre til å ikke føle seg for bra. Og jeg vil påstå at de fleste vil se se penere ut også i ansiktet, det er ikke normalt å tenke slik hun gjør.

Anonymkode: c5026...731

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hun blir sint på deg når du har det bedre, og rakker ned på deg for å få deg til å føle deg verre. Hun saboterer deg bevisst. Hun lyver om at du ser stygg ut, for at du skal bli lei deg. Du ser nok helt normal ut, kanskje du til og med er penere når du mister fett. Når folk rakker ned på deg, så lyver de gjerne. Ikke tro på alt folk sier til deg.

5 hours ago, AnonymBruker said:

Som de to over her sier, her lyser det misunnelse over at du har klart å gå ned i vekt. Typisk damer. Enn mann ville aldri sagt dette til deg.

Anonymkode: cdfda...4d3

Menn kommer med sine kommentarer, vær du sikker. Med de rakker gjerne ned på at du ikke får til noe, at du ikke er maskulin nok eller lignende. De "tuller med" at folk er dumme, gjør feil eller ikke får til. Og det er selvsagt "bare humor". Merkelig nok er 80% av humoren til disse mannfolka å gjøre narr av andre mennesker

Anonymkode: 74b35...7d3

• Liker 1
Skrevet

Her er det bare og gi faen i denne veninnen din, æsj for en person

Skrevet

Hm. Kanskje hun prøver å si du er fin slik du er (på en klønete måte), at du ikke trenger å gå ned i vekt? Snakker du mye om vekt og at du skal slanke deg? Om så, kanskje hun er lei av å høre det om hun f.eks sliter med det motsatte, eller er større enn deg eller noe annet. Om hun er en god venninne er det rart om hun går bevisst inn for å såre deg. 🤷‍♀️

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke ei venninne TS. Venner skal bygge deg opp, ikke bryte deg ned! 

Anonymkode: 589c7...11c

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette tror jeg rett og slett skyldes at hun ikke unner deg å oppnå noe

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Så flink du er som tar grep. Veldig ubetenksomt av en venninne å si noe sånt…. Hev deg over det. 

• Liker 1
Skrevet

Sliter din venninne med overvekt selv?

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Dummeste jeg har hørt. Det er sånt folk sier for å selv gi seg en unnskyldning til å forsvare egen vekt, eller få andre til å ikke føle seg for bra. Og jeg vil påstå at de fleste vil se se penere ut også i ansiktet, det er ikke normalt å tenke slik hun gjør.

Anonymkode: c5026...731

Nå ja, nå er det en gang sånn at vi 40+ iallefall blir tynnere i ansiktet pga alder, og når man i tillegg går ned i vekt kan det bli mindre pent,måtte venne meg til det selv når jeg gikk ned at ansiktet ble mindre flatterende. Men når det er sagt så kommenterer man selvfølgelig ikke sånn på andre.

Anonymkode: d9f48...fe6

• Liker 2
Skrevet

Det er selvfølgelig ikke greit av venninnen din å si det!!

Men når det er sagt; jeg er 48 og merker alderskiloene. Og ser jo det at er jeg slank blir ansiktet rynkete og gammelt. Jeg (og mange medsøstre) er yngre og penere når vekta er høyere. Jeg pleier å si at når man er over 45 må man velge om man er fin fra halsen og opp, eller fra halsen og ned. Jeg velger halsen og ned 😂.

Men en ting er å si det selv. Det er verre om noen andre sier det!!

• Liker 4
Skrevet

Ser jeg skrev det samme som anomym samtidig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...