Gå til innhold

Smilerynker i ytterkant av munnviker (mot kinn)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg kan ikke fordra det, ser så gammel og "tørr" ut i huden.....Ikke sett dette før nå, kommet etter en svært krevende og traumatisk tid. Sier seg selv at påkjenninger setter spor i huden. 

Hva kan hjelpe mot dette? Jeg vil helst ha det helt bort og betaler med glede for fillers eller botox, men er det dette man bruker evt? Ønsker ikke "hat" for å nevne dette, da jeg ikke ønsker se eldre ut enn det jeg er grunnet hva livet har påført meg....Råd til å få bukt med dem?

Anonymkode: b20c6...c3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg kan ikke fordra det, ser så gammel og "tørr" ut i huden.....Ikke sett dette før nå, kommet etter en svært krevende og traumatisk tid. Sier seg selv at påkjenninger setter spor i huden. 

Hva kan hjelpe mot dette? Jeg vil helst ha det helt bort og betaler med glede for fillers eller botox, men er det dette man bruker evt? Ønsker ikke "hat" for å nevne dette, da jeg ikke ønsker se eldre ut enn det jeg er grunnet hva livet har påført meg....Råd til å få bukt med dem?

Aksept er det peneste.

Anonymkode: 5c4cb...6f6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Begynn med retinol, må venne seg til dosen som er høy nok til å ta fine linjer men det forebygger og vil hjelpe på kommende. Botox funker ja! Mange salonger har gratis konsultasjon, jeg er jo ikke fagmann eller veit mye om dette utover egne erfaringer. 

Anonymkode: 93035...82e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du er vel klar over at alle får rynker? Du kan bruke så mye penger på botox og filler, men det kommer ikke til å hjelpe.

Anonymkode: 50e34...453

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Begynn med retinol, må venne seg til dosen som er høy nok til å ta fine linjer men det forebygger og vil hjelpe på kommende. Botox funker ja! Mange salonger har gratis konsultasjon, jeg er jo ikke fagmann eller veit mye om dette utover egne erfaringer. 

Nå må du gi deg.

Vi trenger ikke oppfordringer om å se ut som en plastdukke. Vi mennesker får rynker her og der, og hva skulle være galt ved det.

Anonymkode: afad3...8d4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fillers hjelper ikke forebyggende. Det er slike misoppfatningerse  som fører til at kvinner under 30 år ender opp med pillowface. Bare se på Sofie Steen Isaksen, som begynte med fillers som 18-åring. Tragisk!

Anonymkode: b29da...fd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Fillers hjelper ikke forebyggende. Det er slike misoppfatningerse  som fører til at kvinner under 30 år ender opp med pillowface. Bare se på Sofie Steen Isaksen, som begynte med fillers som 18-åring. Tragisk!

Botox, som den du siterer her snakker om, er ikke fillers. Det er to vidt forskjellige ting. Og jo botox virker forebyggende, fillers gjør det ikke på samme måten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fukt fukt fukt 

Botox kan fjerne smilerynler rundt øynene men ikke rundt munnen. Fillers kan legges i linjene som går fra nesevingene, og i munnviker som dras nedover, men ikke i bevegelseslinjer som halvmånene som kommer et par cm fra hver side av munnvikene når man smiler. 

Anonymkode: b953d...1ee

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min erfaring er at sånne linjer kommer og går litt etter livsstil ig livssituasjon. Om dette har oppstått etter en vanskelig periode vil det mest sannsynlig jevne seg litt når livet blir lettere. Er livet like tøft vil det vedvare. Botox vil ikke fjerne rynker i dette området. Fillers vil kunne jevne det litt, men det er minimalt og huden kan fort bli klumpete. Varer dessuten bare 4-6 mnd om gangen og koster 2-3000 kroner. Et annet alternativ er en behandlingsform som heter prohilo. Den vil strekke linjer i huden rundt kinnene og hake. Det kreves 2 behandlinger og koster ca 10 000 som varer 8-12 måneder. Etter dette kreves 1 beh i året for vedlikehold. Er det verdt det? 

Anonymkode: 3a691...03a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan sette litt botox for marionettrynker. Da kan du ikke lage "sur munn", og de linjene som er der allerede vil minske. Ville også lagt litt myk filler av typen med små hyaluronsyremolekyler som feks Restylane Vital/skinbooster i rynkefolden og litt ellers. Det bygger nesten ingenting, men fukter opp huden og bedrer hudkvaliteten da den stimulerer hudens kollagenproduksjon. Gir ikke fake look, du føler deg bare oppfrisket. Gå til kontroll etter 3-4 uker, viss du fortsatt plages med de rynkene kan du legge en filler med større molekyler som fjerner linjene. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Fukt fukt fukt 

Botox kan fjerne smilerynler rundt øynene men ikke rundt munnen. Fillers kan legges i linjene som går fra nesevingene, og i munnviker som dras nedover, men ikke i bevegelseslinjer som halvmånene som kommer et par cm fra hver side av munnvikene når man smiler. 

Jo, sånn sur-munn rynker som går fra munnvikene og nedover kan absolutt fjernes med botox. Med marionettrynkebotox vil disse rynkene minskes. Samme vil de rynkene som går fra nesevingen til munnvikene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med botox er at man fort kan se stiv og mimikkløs ut. Samt at når en muskel blir lammet, så vil fjeset gjerne uttrykke seg, og så får man nye grimaser med tilhørende linjer/rynker, som ser mindre pent ut enn et ekte smil. Jeg er ikke imot botox, tar det selv, små doser som gjør at man kan ha viljestyrt mimikk, men ikke ubevisst mimikk. Og tar lange pauser sånn at jeg unngår at ansiktsmuskler atrofierer.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Fillers og botox gjør ikke noe med selve huden/hudkvaliteten, men kan bidra til å minske rynker. Botox virker ved å blokkere impuls-overføringen fra nerven til muskelen der injeksjonen blir satt, slik at rynkene 'glattes ut" fordi musklene forbigående er ubevegelige. Fillers gjør det navnet sier - fyller ut rynker og søkk i huden.

Det er mye du kan gjøre selv for at huden skal framstå som friskere, fastere og få mer glød. Nok søvn, frisk luft og mosjon, vitaminer og nok vann vil kunne ha effekt. Der samme vil ansiktsmassasje, enten hos hudpleier eller gjør det selv. En god hudpleierutine med masse fukt, antioksidanter, jevnlig eksfoliering og retinoider, samt solbeskyttelse kan også gjøre stor forskjell. En velpleid hud vil alltid framstå som "yngre".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
tøydokka skrev (6 timer siden):

Problemet med botox er at man fort kan se stiv og mimikkløs ut. Samt at når en muskel blir lammet, så vil fjeset gjerne uttrykke seg, og så får man nye grimaser med tilhørende linjer/rynker, som ser mindre pent ut enn et ekte smil. Jeg er ikke imot botox, tar det selv, små doser som gjør at man kan ha viljestyrt mimikk, men ikke ubevisst mimikk. Og tar lange pauser sånn at jeg unngår at ansiktsmuskler atrofierer.

Hvordan fungerer det, å bare ha viljestyrt mimikk? Betyr det at du kan smile på kommando, som når du skal fotograferes, men at man ikke kan se om du er glad, trist eller rasende? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Vil gjerne vite det samme. Jeg har begynt med pustemaske om natta pga dårlig lungekapasitet. Det krønsjer trynet mitt når jeg sover og har gitt meg kjipe linker på hver side av munne som får meg til å se ut som junkie. Faens ass. 

Anonymkode: 99807...139

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ts her. Det er ikke "sur munn" jeg snakker om. Heller ikke marionettlinjer. Jeg legger ved bilde av hva jeg mener. 

Hva kan gjøres med dette? Støtter den som snakket om Profhilo. Tatt det før og fikk sykt bra resultat av EN behandling. To var bare tull og overflødig, og jeg kjøpte mens det var kampanje. Fikk så fin hud til 2500 kr. 

Nå har jeg ikke behov for det igjen over hele ansiktet. Kun disse linjene som irriterer. Noen råd? 

Screenshot_20230313_121812_Chrome.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
tøydokka skrev (10 timer siden):

Jo, sånn sur-munn rynker som går fra munnvikene og nedover kan absolutt fjernes med botox. Med marionettrynkebotox vil disse rynkene minskes. Samme vil de rynkene som går fra nesevingen til munnvikene.

Man kan sette botox i marionette med effekt om surmunn linjene kommer av at man bruker muskulaturen til å stramme og dra munnvikene nedover. Det har ingen effekt med botox om årsaken ikke er at man strammer disse musklene, men årsaken er aldring og tyngdekraft. (jeg har prøvd botox to ganger i det området). 

Og mener du man kan sette botox i nasolabiale linjer? Det er isåfall feil, men kan kan sette filler der 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Nå må du gi deg.

Vi trenger ikke oppfordringer om å se ut som en plastdukke. Vi mennesker får rynker her og der, og hva skulle være galt ved det.

Anonymkode: afad3...8d4

Ikke noe plast her. Retinol er hudpleie. Og om man velger litt botox så har man sine egne grunner for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Man kan sette botox i marionette med effekt om surmunn linjene kommer av at man bruker muskulaturen til å stramme og dra munnvikene nedover. Det har ingen effekt med botox om årsaken ikke er at man strammer disse musklene, men årsaken er aldring og tyngdekraft. (jeg har prøvd botox to ganger i det området). 

Og mener du man kan sette botox i nasolabiale linjer? Det er isåfall feil, men kan kan sette filler der 

Jeg satt botox i marionett, og mener da at nasolabiale linjene ble mindre av det. Ellers har du rett i at botox kun hjelper viss rynkene kommer av muskler som strammes. Tyngdekraftrynker og hud som henger er det værre med. Må vel kirurgisk løftes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hvordan fungerer det, å bare ha viljestyrt mimikk? Betyr det at du kan smile på kommando, som når du skal fotograferes, men at man ikke kan se om du er glad, trist eller rasende? 

Det fungerer sånn at jeg feks kan lage sinterynke viss jeg vil, men at den ikke driver og rynker seg bare jeg tenker på noe og konsentrerer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...