AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #1 Skrevet 12. mars 2023 I helgen var vi hos svigermor på middag. Jeg har bursdag om noen dager, hun forsvant 5 minutter før vi skulle dra, kommer og gor meg en pose med noe hun sier er gave til meg. Kommer hjeM og åpner den og det er helt upersonlig og ikke min stil det som er oppi der, hadde vært bedre å ikke få noe i det hele tatt. Føler meg så lite verdt. Det er ikke første gang svigermor gjør sånne rare ting, og jeg vet andre ikke får den samme behandlingen, og hun er en smart dame, med en god del penger, så jeg vet hun vet hva hun gjør. Føler hun gjør det for å vise meg at hun ikke liker meg, blir helt satt ut. Hva tenker dere om dette? Mannen mener det er godt ment.. Anonymkode: c89c6...13c 1
Andro Skrevet 12. mars 2023 #2 Skrevet 12. mars 2023 Tenker at det bare er å si "takk" og leve videre. Ingenting du får svar på, og ingenting du får gjort noe med. 12
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #3 Skrevet 12. mars 2023 Uff jeg har og hatt svigermor som ikke liker meg. fått billiger dusjsåper og billig shampoo og balsam av henne til jul. men brydde meg ikke. Håper du kan bare leve videre uten å bry deg så mye. Anonymkode: f7458...44a 1
Blåjojo Skrevet 12. mars 2023 #4 Skrevet 12. mars 2023 Min svigermor gav meg en strømpebukse som var to nr for stor første jula. Det var også alt jeg fikk. Ser ikke noen grunn til å tenke så mye over det. Får ikke gjort noe med det. Hadde hun derimot vært ufin mot deg på andre måter hadde jeg nok tatt en prat med henne. 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #5 Skrevet 13. mars 2023 Min svigermor liker ikke meg heller, tror hun bestemte seg første gang hun måtte meg. Nå har jeg og samboeren min vært sammen i snart 10 år, har to barn og vi har det egentlig ganske fint. Hun er liksom en del av pakka, og noen perioder er verre enn andre (rett og slett konflikt). Redningen her er at samboeren min er på min side, han støtter og forstår meg. Anonymkode: 224b4...1c4 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #6 Skrevet 13. mars 2023 Men er dette det eneste tegnet på at hun ikke "liker" deg? For det kan jo like gjerne være at hun ikke er så god på å kjøpe personlige gaver, det kan man jo være selv om man liker personen godt... Synes kanskje, med mindre hun faktisk er ufin mot deg, at du overtolker litt? Anonymkode: 96d3f...fda 11 2
Endorfin Skrevet 13. mars 2023 #7 Skrevet 13. mars 2023 Enig med siste kommentar, og få mindre pene gaver er ikke ensbetydende med at hun ikke liker deg, høres materialistisk ut 3
Havbris Skrevet 13. mars 2023 #8 Skrevet 13. mars 2023 Føler du deg lite verdt fordi svigermor har gitt deg en gave som ikke passet deg? Kanskje hun ikke er verdens stødigste når det gjelder å kjøpe gave som passer mottakeren men jeg vil da tro det er godt ment. Du legger alt for mye av dine egne greier inn i dette. 3
Phoenix Heart Skrevet 13. mars 2023 #9 Skrevet 13. mars 2023 Hvordan er hun mot deg ellers da? Litt vel vagt å si noen ikke liker deg fordi du ikke får gaver du liker.
Gjest CSe0gvmY2b Skrevet 13. mars 2023 #10 Skrevet 13. mars 2023 Har du bedt henne på bursdags selskap da? I noen familier gir de bare gaver hvis det blir holdt selskap. Så kanskje hun ikke legger så mye i det om hu ikke blir bedt?
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #11 Skrevet 13. mars 2023 Føler du leser veldig mye inn i den gaven. Hvis dette er eneste "problemet", hadde jeg som en annen i tråden sier bare antatt at hun ikke er spesielt god på å kjøpe gaver. Anonymkode: 5242b...789
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #12 Skrevet 13. mars 2023 Moren min hater å kjøpe gaver og gir derfor samme gave til alle og dermed alltid upersonlige gaver. Det gjør hun til meg og andre inkludert svigerdatter. Anonymkode: 8bb95...73a 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #13 Skrevet 13. mars 2023 Jeg bare gjetter: Mulig hun ikke hadde tenkt over (eller visste) at du hadde bursdag snart, og derfor ikke hadde kjøpt noen gave. Når det ble snakk om bursdagen din, så løp hun opp, fant noe hun hadde liggende som kunne passe greit som gave, og gav den til deg. Mulig at hun bare er dårlig på gaver? Mulig hun ikke kjenner deg godt nok til å gi en personlig gave som passer deg godt? Det store spørsmålet her er hvordan hun behandler deg ellers. Er hun åpen og imøtekommende til vanlig, eller er det ofte stikk og hint om at du ikke er god nok? Anonymkode: b7629...e7e 2
Forundret.. Skrevet 13. mars 2023 #15 Skrevet 13. mars 2023 Jeg tenker at det er ganske vanlig å ikke bli likt på alle måter av ens svigermor. Du må bare gjøre som meg, prøv å ha fokus på at når du en dag selv blir svigermor så ikke gjør de samme "feilene" som din egen svigermor gjorde mot deg.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #16 Skrevet 13. mars 2023 Jeg tenker at du både overtenker dette og legger for mye i det, og at du kanskje ikke har vært nok sammen med din svigermor til at hun vet hva som er "deg"? Du skriver ikke hvor lenge dere har kjent hverandre eller hvor mye dere er sammen. Jeg tenker du skal være glad for at hun husket at du hadde bursdag. Det er ingen selvfølge å få gave. Mange gir feks kun gave hvis de blir invitert i selskap. Hvis du føler at hun gjør forskjell, er du sikker på at settingen/utgangspunktet er likt? At du ikke sammenligner deg selv med noen som er mye nærmere henne, har kjent henne lengre osv. Anonymkode: 83078...86e
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #17 Skrevet 13. mars 2023 Jeg fikk også noe som var så langt fra meg som det går omtrent av svigermor til en bursdag jeg hadde. Jeg takket bare pent, og la det bort. Og tenkte "hun er ikke så god på gaver/lese hva andre liker av diverse" også gikk jeg videre. Tenkte jo aldri at hun ikke liker meg. Basert på den stygge gaven. Har forsåvidt fått flere gaver som bare er lagt vekk i skapet og aldri brukt, fordi det ikke er min stil. Av henne. Men det definerer absolutt ikke om hun liker meg eller ikke. Det forteller meg hvor flink hun er på å lese andre, følge med på hva de liker, og om hun er flink på gaver eller ikke. Hadde mer skjønt det om du ikke fikk noe gave eller noen gratulasjon. Eller om det er mer enn bare denne gaven. Men i innlegget ditt. Virker det som at du overdriver og er litt drama. Anonymkode: 2de12...d54
Perfume Skrevet 13. mars 2023 #18 Skrevet 13. mars 2023 Jeg tenker at hadde hun virkelig ikke likt deg så hadde du nok ikke fått noe?
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #19 Skrevet 13. mars 2023 Tenker du overtenker noe voldsomt. Si takk og legg det fra deg. Anonymkode: 3d46a...524
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #20 Skrevet 13. mars 2023 Ikke svigermor, men mine stebesteforeldre. De ga meg alltid noe billig ræl fra Syden i julegave. Noe sånn jalla krims krams. Totalt ubrukelig. Havna som regel i søpla. Men takka pent jeg da. Følte det ble så påtatt at de måtte gi meg gave. Og når de gav, så var det bare drit. Kunne like gjerne spart seg. Og spesielt når de øser på meg gaver av mye større verdi til sine ekte barnebarn, min halvbror. Føler kanskje det er litt av det samme her. Hvis man ikke vet hva personen liker så er det kanksje bedre å bare gi en blomst eller en sjokolade liksom. Blir ihvertfall brukt eller spist! Anonymkode: ddb1e...f61
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå