AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #1 Skrevet 12. mars 2023 Lei av Bank Norwegian nå. De gir aldri bedre rente selv om jeg har vært en særdeles god betaler og betalt svært mye samtidig som lånet ikke går særlig ned. Har vært lånekunde siden 2016 og tidvis hatt lite å gå på utover å betale inn minstebeløp. Nå vurderer jeg å betale mye mer pr. måned slik at det forsvinner raskere. Om jeg f.eks blir ferdig 2 år før løpetid, har jeg rett til å få tilbakebetalt renter da? Nytter ikke å spørre BN, de svarer aldri på noen henvendelser. Anonymkode: 8991b...9d3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #3 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Lei av Bank Norwegian nå. De gir aldri bedre rente selv om jeg har vært en særdeles god betaler og betalt svært mye samtidig som lånet ikke går særlig ned. Har vært lånekunde siden 2016 og tidvis hatt lite å gå på utover å betale inn minstebeløp. Nå vurderer jeg å betale mye mer pr. måned slik at det forsvinner raskere. Om jeg f.eks blir ferdig 2 år før løpetid, har jeg rett til å få tilbakebetalt renter da? Nytter ikke å spørre BN, de svarer aldri på noen henvendelser. Anonymkode: 8991b...9d3 Selvfølgelig ikke 🤣 Anonymkode: 571de...ecd 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #4 Skrevet 13. mars 2023 Du er ingen god betaler om du ikke får lånet til å gå ned. Da betaler du sannsynligvis minstesummen, og da nesten bare renter. Noe som er ekstremt dyrt på slike lån. Hvis du nedbetaler fortere enn nedbetalingsplanen vil du ikke få tilbakebetalt noe rente, men du vil slippe å betale like mye renter, da du hele tiden kun betaler renter av det du har i lån. Jo mindre lånesaldo desto mindre renter pr måned. Men 2 år mindre å betale på, vil det bli 2 år mindre med renter også. Anonymkode: 1cf39...6ed 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #5 Skrevet 13. mars 2023 Oi, lånekunde der i 5-6år hørtes utrolig dyrt ut ☹️ Anonymkode: 4b006...7b0
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #6 Skrevet 13. mars 2023 Få tilbake rente.......???? Du slipper å betale renter på gjenstående beløp om du betaler inn alt nå. Du må ikke bli lunch-underholdningen ved å ringe inn med det spørsmålet der 🤣 Anonymkode: 57f29...734
kri.star Skrevet 13. mars 2023 #7 Skrevet 13. mars 2023 Du er jo ikke en særdeles god betaler. Du er en lukrativ kunde som de skor seg godt på at er så dum at hun ikke betaler mer enn minimum hver måned. Tror kanskje jeg ville vurdert å oppsøke mer kunnskap om personlig økonomi før du tar opp flere lån, for tror kanskje du har missforstått en god del... 2
NordicM Skrevet 13. mars 2023 #8 Skrevet 13. mars 2023 Enkel løsning dette, få et nytt lån i vanlig bank, med gunstig rente - betal ut Norwegian, det er jo f svindyre! Deretter betaler du raskt ned det lånet du har, og vipps så er du ajour. å betale minimum, så lånet så vidt ikke går ned er svært lukrativt for banker, og svært ugunstig for deg! Bli kvitt det, raskest mulig! 1
Snublefot62 Skrevet 13. mars 2023 #9 Skrevet 13. mars 2023 Hvor kom ideen fra om at du skal få tilbakebetalt rente? Og hvilken rente skal du få tilbakebetalt? Den du allerede har betalt eller den du skulle ha betalt? Gir liksom ingen mening...
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #10 Skrevet 13. mars 2023 Om du betaler ned på lånet raskere enn avtalt nedbetalingsplan, så synker restlånet fortere. Da vil renter på restlån synke i takt med dette. Altså betaler du mindre renter totalt. Dette skjer altså ved at rentebeløpet på neste innbetaling er lavere, ikke ved at du får tilbakebetalt allerede innbetalte renter. Anonymkode: 2d2ae...4b0
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #12 Skrevet 13. mars 2023 Banken elsker kunder som bare betaler renter. Evighetskunder! Anonymkode: b6bfc...ff9
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #13 Skrevet 13. mars 2023 Det er noe som heter overkurs og underkurs, som folk her ikke har fått med seg? Anonymkode: 3fb5e...d74 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #14 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det er noe som heter overkurs og underkurs, som folk her ikke har fått med seg? Anonymkode: 3fb5e...d74 TS skriver ingenting om at hun har bundet renten. Det du nevner gjelder bare ved bundet rente, så vidt jeg vet. Anonymkode: 13d41...b92 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå