Gå til innhold

Trilletur av pedagog, frivillig arbeid.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde du takket ja til et tilbud der en sykemeldt pedagog går tur med barnet ditt gratis 2 timer noen dager i uken?

Jeg har en skade jeg må gå meg frisk fra og går derfor turer hver dag. Savner barna på jobb og føler meg unyttig.

Hører stadig om mødre i permisjon som er slitne og frustrerte over å aldri få fri, og jeg tenkte at jeg egentlig kunne tatt med meg en barnevogn på turene mine.

Men hvordan ville man kommet i kontakt med noen som ønsker å benytte seg av et slikt tilbud? Det er vel ikke for alle heller akkurat...

Det hadde vært noe jeg hadde gjort med stor glede, hverdagen føles egentlig litt meningsløs nå.

Anonymkode: 013dc...3ec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, dette er ikke et tilbud jeg hadde kommet til å benytte meg av, hvis ikke pedagogen allerede var venn eller familie.

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo kontakte home start?

Anonymkode: 14de1...73a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det at du er pedagog har vel ingenting å si dersom du tenker å gå tur med sovende barn i vogn? 
Ett våkent lite barn i vogn vil nok være skeptisk til en fremmed med mindre man bruker til på å bli kjent på forhånd.

For å svare på spørsmålet ditt; nei. Jeg vil ikke la noen fremmede gå tur med mitt barn. Hadde du vert en nabo/venn/slektning så kanskje.

Anonymkode: 9329b...b4d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Eh nei. Ingen ukjente aldri. Uansett utdannelse.

Anonymkode: 5510a...1ab

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å høre med helsestasjonen? Kan eventuelt spørre om du kan henge opp en lapp der? 😊

Anonymkode: 21305...fd7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke behov selv, og turene med baby i permisjonene mine husker jeg tilbake som noe veldig fint. Men jeg jobber også i barnehage, og kunne sikkert tenkt som deg i en lengre sykemeldingsperiode. Jeg syns det var en god idé å høre med Home Start, om de finnes i din kommune. Eller finnes det evt. en facebook-gruppe for barnepass for området, og kan du legge ut et innlegg der? Jeg har flere i omgangskretsen som nok kunne satt pris på dette, men det å komme i kontakt, er utfordringen, tenker jeg. 

Anonymkode: f68f9...098

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville forhørt meg i nettverket ditt. Fordi det er ubetalt/privat ville de færreste ukjente tatt sjansen på det. 

Anonymkode: 248a3...699

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Hadde du takket ja til et tilbud der en sykemeldt pedagog går tur med barnet ditt gratis 2 timer noen dager i uken?

Jeg har en skade jeg må gå meg frisk fra og går derfor turer hver dag. Savner barna på jobb og føler meg unyttig.

Hører stadig om mødre i permisjon som er slitne og frustrerte over å aldri få fri, og jeg tenkte at jeg egentlig kunne tatt med meg en barnevogn på turene mine.

Men hvordan ville man kommet i kontakt med noen som ønsker å benytte seg av et slikt tilbud? Det er vel ikke for alle heller akkurat...

Det hadde vært noe jeg hadde gjort med stor glede, hverdagen føles egentlig litt meningsløs nå.

Det høres ut som en dårlig idé å ta med vogn på trilletur dersom du skal trene opp etter en skade. Man går anderledes når man trille vogn, så det kan hende du ikke får maksimal opptrening. Regner med barnehagebarna er endel på tur? Kan du ikke heller gå til stedet de går tur til, spise lunsj med barna og så gå hjem igjen?

Anonymkode: a2a4b...19e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det høres ut som en dårlig idé å ta med vogn på trilletur dersom du skal trene opp etter en skade. Man går anderledes når man trille vogn, så det kan hende du ikke får maksimal opptrening. Regner med barnehagebarna er endel på tur? Kan du ikke heller gå til stedet de går tur til, spise lunsj med barna og så gå hjem igjen?

Eventuelt bare gå tur til barnehagen, være med barna i lunsjen og så gå hjem igjen. 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde aldri latt en ukjent ta med barnet mitt på noe som helst, uansett hvor mye pedagog de var. 

Hvis jeg kjente deg via barnehagen eller annet, så hadde jeg selvfølgelig vurdert det, så framt vi hadde god kjemi 😊

Anonymkode: 221a0...9f2

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det hadde jeg ikke.

Barnet mitt blir ofte lei av vogn etter en liten stund og vil heller bæres. Jeg stoler ikke på at andre ikke lar barnet mitt gråte i vognen. Når jeg er ute å går og hører et barn hyle hysterisk i vogna så er det 9 av 10 ganger en bestemor som triller.

Dessuten synes jeg ikke trilleturer er avlastning. Ville heller at noen lekte med barnet hjemme så jeg fikk rydda litt osv.

Anonymkode: 52d09...cf2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Er dette en pedagog som du kjenner via barna dine sin barnehage? Eller er hun en venn/bekjent?

Anonymkode: e2453...58f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Er dette en pedagog som du kjenner via barna dine sin barnehage? Eller er hun en venn/bekjent?

Anonymkode: e2453...58f

Det er hun som er pedagogen og vil låne noen for trilletur.

Anonymkode: 5510a...1ab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det høres da ut som du kan være i jobb 2 timer hver dag da, hvis du har lyst til å tilby deg dette? Motta 100% sykepenger, men være på jobb og bidra med det du klarer. 

Anonymkode: 5d9b7...7a4

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det hadde jeg aldri sagt ja til. Jeg skjønner heller ikke hvorfor å trille på et sovende barn skal være spesielt givende. Hvis du absolutt ønsker noen å gå tur med hadde jeg heller gått tur med noens hund eller funnet noen som er hjemmeværende eller pensjonert å gå tur med. 

Anonymkode: 39a50...f36

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Nei, det hadde jeg ikke.

Barnet mitt blir ofte lei av vogn etter en liten stund og vil heller bæres. Jeg stoler ikke på at andre ikke lar barnet mitt gråte i vognen. Når jeg er ute å går og hører et barn hyle hysterisk i vogna så er det 9 av 10 ganger en bestemor som triller.

Dessuten synes jeg ikke trilleturer er avlastning. Ville heller at noen lekte med barnet hjemme så jeg fikk rydda litt osv.

Anonymkode: 52d09...cf2

Kan du ikke rydde når barnet er ute på tur? 

Anonymkode: 263bc...94b

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å trille tur med barna i barnehagen?

Anonymkode: 2d1c3...a3a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...