Gå til innhold

får ikke bytta parfyme...

Anbefalte innlegg

Gjest Lilleulv
Skrevet

Jeg fikk Miracle-parfyme-gaveeske til jul, fra estethique. har sett at den koster rundt 500 kr. jeg har den parfymen fra før, og vil heller bytte den inn i noe annet da, så jeg går i parfymeriet... der får jeg beskjed om at jeg ikke fåt bytta den inn fordi esken ikke er forseglet. WTF?? Hvorfor får jeg en gaveeske som ikke kan byttes liksom? altså, da reagerer jeg på parfymeriet som har solgt den jeg, ikke de som har kjøpt den til meg. er det ikke latterlig å selge sånne gaveesker i jula uten at de er forsegla? :tristbla: tenkte at jeg endelig skulle få unna meg det guerlain solpudderet jeg nå, men ser dårlig ut :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet!! Alle slike ting burde vært forseglet!

Problemet er at mange butikker som selv krever forsegling ikke spør om kjøperen ønsker å forsegle varen.... Det er litt dumt i førjulstiden synes jeg. Kanskje giver har kjøpt gaven i utlandet?

Vi fikk byttet en gave på selv om det ikke var byttelapp, men det avhenger helt av hvem som står i kassen der og da dessverre.

:forvirret:

Alle truser burde forresten forsegles i november og desember... Jeg kan se på en truse om den passer eller ikke, slik at jeg kan bytte den uten å ha prøvd den først....

Skrevet

Alle truser burde forresten forsegles i november og desember... Jeg kan se på en truse om den passer eller ikke, slik at jeg kan bytte den uten å ha prøvd den først....

Det er ikke alle butikker som forsegler truser. Vi har sluttet helt med det (Cubus), så hos oss får du ikke byttet truser. Sier alltid til kunden at truser ikke kan byttes, så den som kjøper skal være klar over dette.

Skrevet

Joda, de fleste vet nok at truser ikke kan byttes, men jeg synes det er forferdelig kjedelig at jeg har et titals lekre og dyre stringtruser i skuffen som jeg har et håp om at skal passe en dag... De aller fleste jeg kjenner har slutta å kjøpe truser i julegave pga dette. Jeg fikk forøvrig 3 stringtruser til bursdagen min som var kjlpt i en str for lite, og hvilken nytte gjør de innerst i skuffen min :tristbla: Fine var de også...

Skrevet

og når det gjelder spørsmålet ditt lilleulv, tror jeg det har noe med at de ikke kan være sikre på om parfymen/sminken har blitt prøvd. Ikke at jeg ser at det er noe problem at noen har tatt en sprut parfyme for å teste lukten... Det burde det jo være det enkleste problem å forsegle eskene slik at man hadde mulighet til å bytte...

Skrevet

Problem det der. Betjeningen i butikken burde oppfordret spurt om parfymen skulle forsegles. De fleste slike gavepakker er jo nettopp gaver - så det burde være ett naturlig spørsmål.

Jeg skjønner at det kan være uvisst om gaven faktisk er kjøpt i den aktuelle butikken hvis den ikke er forseglet, og om det er tatt en sprut eller ti kan de jo heller ikke finne ut av. Så jeg skjønner det jo egentlig fra butikken sin side - at de krever forsegling altså.

Jeg opplevde noe litt merkelig på Oasis. Jeg kjøpte noen øredobber der i julegave, og spurte om jeg kunne få med byttekort siden det var en gave. Nei - øredobber kunne ikke byttes. Det var hygieneprodukter sa dama. Det synes jeg var litt dårlig. Om de var redd for at noen skulle prøve dem kunne de forseglet dem. Det var litt dårlig service synes jeg. .

Skrevet

Jeg kjøpte også en gaveeske på et parfymeri, og der stod det stor lapp at de ikke kunne byttes - vet ikke hvorfor de gjør det slik, og synes det er dumt. Man har jo ofte lyst til å kjøpe gaveeskene, de er penere å se på, og litt billigere enn å kjøpe to produkter hver for seg.

Gjest Cathie ii
Skrevet

Det er et utrolig kjipt problem!

Men nå er det sånn at ingen kunder i utgangspunktet har krav på å få bytte en vare uten feil som er kjøpt over disk...

Men når butikken først har som vane å gi den servicen til kunder, da syns jeg det er utrolig dårlig av dem å ikke forsegle en vare som kun kan byttes hvis den er forseglet!!!

Men tror nok desverre ikke at du kommer så langt :tristbla:

Skrevet

Det er IKKE dårlig service å la være å ta inn i bytte en uforseglet vare på et parfymeri. Det er tvert imot god service - overfor neste kunde som sikkert ikke synes det er noe fint om noen andre har "bare tatt en sprut" av en parfymeflaske hun skal kjøpe. Og det er viktig av hensyn til hygiene.

Det er bare for kjøper å be om forsegling ved innkjøp. Det er heldigvis fortsatt lov å bruke hodet for forbrukere her i landet! Butikkeiere og -ansatte kan ikke være mamma for alle som handler, og særlig ikke før jul.

Skrevet
Det er IKKE dårlig service å la være å ta inn i bytte en uforseglet vare på et parfymeri. Det er tvert imot god service - overfor neste kunde som sikkert ikke synes det er noe fint om noen andre har "bare tatt en sprut" av en parfymeflaske hun skal kjøpe. Og det er viktig av hensyn til hygiene.

Det er bare for kjøper å be om forsegling ved innkjøp. Det er heldigvis fortsatt lov å bruke hodet for forbrukere her i landet! Butikkeiere og -ansatte kan ikke være mamma for alle som handler, og særlig ikke før jul.

Nei, men hadde de prøvd å leke litt mer mamma, hadde de nok solgt mer av slike varer ;)

Skrevet
Det er IKKE dårlig service å la være å ta inn i bytte en uforseglet vare på et parfymeri.

Helt enig med deg i det, men de kunne evt ha spurt om den skulle forsegles, siden det var en gaveeske!! Tom vi som ikke selger ferdige gaveesker der jeg jobber går jo utifra at mesteparten av det som selges før jul er gaver...

Skrevet

Rart at de ikke spør kunden om gaveesken skal forsegles? Trodde det var generelt å yte god service?

Skrevet

Jeg synes det er betryggende at man ikke får bytte varer som faktisk kan være brukte. Selv kjøpte og mottok flere gavepakninger fra parfymeri til jul - og samtlige var forseglet i plast - fra produsenten.

Ville dere virkelig betalt full pris for en parfyme som kan være brukt ?

Det ville ikke jeg.

Skrevet
Jeg synes det er betryggende at man ikke får bytte varer som faktisk kan være brukte. Selv kjøpte og mottok flere gavepakninger fra parfymeri til jul - og samtlige var forseglet i plast - fra produsenten.

Ville dere virkelig betalt full pris for en parfyme som kan være brukt ?

Det ville ikke jeg.

Nei jeg ville vel egentlig ikke det...

Men derfor er det flott at produsenten forsegler varene!!

Skrevet

jeg synes jo faktisk at det er den som kjøper gaven sitt ansvar å spørre om produktet kan byttes! det er jo slik det fungerer og..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...