Gå til innhold

Hvor mye bruker du på mat i mnd per person, hvem kommer lavest?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Før pleide jeg å holde meg under 2000 kr på en person. Nå kommer jeg søren ikke under 3000 og det har jeg ikke råd til. 

Vil lodde litt om det er jeg som har fått dyre vaner, eller om det rett og slett er vanskelig å komme under det. 

Kaster ingen mat. 

Hvor mye bruker dere per person, og hvor mange er dere i husholdningen? 

Anonymkode: 0b0a1...8c2

Videoannonse
Annonse
Gjest Adobyen
Skrevet

Har du fått med deg at matprisene har økt ganske mye det siste året?  Du merker at de samme varene  koster mer, slik som de fleste av oss. 

AnonymBruker
Skrevet
Adobyen skrev (3 minutter siden):

Har du fått med deg at matprisene har økt ganske mye det siste året?  Du merker at de samme varene  koster mer, slik som de fleste av oss. 

Naturligvis har  jeg fått med meg det. 😅 Er jo en grunn til at jeg har gått opp. Ønsker likevel å se om jeg samtidig har skeiet ut, om andre greier å komme ned i 2000 eller mindre, da jeg vil gå dypere inn i det og stramme inn om det er mulig. 

Men om ingen kommer under det så er det jo bortkastet energi å forsøke! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Før pleide jeg å holde meg under 2000 kr på en person. Nå kommer jeg søren ikke under 3000 og det har jeg ikke råd til. 

Vil lodde litt om det er jeg som har fått dyre vaner, eller om det rett og slett er vanskelig å komme under det. 

Kaster ingen mat. 

Hvor mye bruker dere per person, og hvor mange er dere i husholdningen? 

Bruker ca 3000, men det inkluderer også andre dagligvarer.

Anonymkode: d92fa...c02

Gjest Adobyen
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Naturligvis har  jeg fått med meg det. 😅 Er jo en grunn til at jeg har gått opp. Ønsker likevel å se om jeg samtidig har skeiet ut, om andre greier å komme ned i 2000 eller mindre, da jeg vil gå dypere inn i det og stramme inn om det er mulig. 

Men om ingen kommer under det så er det jo bortkastet energi å forsøke! 

Det kan sikkert gjøres rimeligere, men da blir det veldig kjedelig. Jeg bruker ca det samme som deg i dagligvarebutikkene og litt til, men jeg har en sofagjest til og fra også, da går det jo litt mer av både mat og annet. Jeg lager alltid ganske mye mat av gangen og fryser noe ned, så jeg lager ikke middag hver dag. Mat i en 5 liters gryte behøver ikke så mye kjøtt hvis den er full av andre ting. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Bruker ca 3000, men det inkluderer også andre dagligvarer.

Adobyen skrev (2 minutter siden):

Det kan sikkert gjøres rimeligere, men da blir det veldig kjedelig. Jeg bruker ca det samme som deg i dagligvarebutikkene og litt til, men jeg har en sofagjest til og fra også, da går det jo litt mer av både mat og annet. Jeg lager alltid ganske mye mat av gangen og fryser noe ned, så jeg lager ikke middag hver dag. Mat i en 5 liters gryte behøver ikke så mye kjøtt hvis den er full av andre ting. 

Av dette tenker jeg at da kan jeg kanskje kutte ned 3-500 kr. 

Men ja, blir ganske kjedelig ja! 

AnonymBruker
Skrevet

Tipper 3-4000 per pers. Vi er 6 personer. 

Anonymkode: f952a...fde

Gjest Adobyen
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det spesialkost pga allergier som gjør det så dyrt? Eller bare dyre valg?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker nok under 2000 på mat. handler jo dopapir vaskepulver, deo sjampo osv på det budsjettet også. Er vegetarianer, det hjelper på.

Anonymkode: 41307...97c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Her burde det være noen stordriftsfordeler slik at det burde være mulig å redusere budsjettet.

AnonymBruker
Skrevet

Vil tro det går sånn ca 8000kr/mnd i mat og drikke, på meg alene.

Anonymkode: 2fa6a...4cf

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg bruker nok under 2000 på mat. handler jo dopapir vaskepulver, deo sjampo osv på det budsjettet også. Er vegetarianer, det hjelper på.

Anonymkode: 41307...97c

Ja, jeg jobber med å spise mer vegetarisk, kjøtt og fisk koster. Men tar det gradvis. Her har jeg nok mye å hente. 

Da tenker jeg at jeg definitivt har noe å gå på.

Handler du på rema eller innvandrerbutikker? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Vil tro det går sånn ca 8000kr/mnd i mat og drikke, på meg alene.

Hva spiser du da? 

😅 Gleder meg til å ha en annen inntekt, hadde vært spennende å se om jeg klarte bruke 8000 på mat. Men man blir fort vant hører jeg! 

AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker 5500kr og er to voksne og ett barn på 3 år. Detter lenger av på egen konto og det må holde. 

Anonymkode: bd7b4...cde

Skrevet

Er ungkar alt etter som hva jeg vil ha 🙂🙂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker lett 8000 kr på mat alene. Hver eneste mnd. 

Anonymkode: 0527a...6a4

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva spiser du da? 

😅 Gleder meg til å ha en annen inntekt, hadde vært spennende å se om jeg klarte bruke 8000 på mat. Men man blir fort vant hører jeg! 

Mye av det er nok litt sløseripreget. Jeg er ikke noe frokostmenneske helt på morgenen, så pleier å kjøpe noe frokost på vei til jobb, samt lunsj litt senere. Bare der går det fort 150kr per arbeidsdag, = 3000kr/mnd. Og så drikker jeg 2 energidrikk hver dag. Bestiller kanskje hjemlevering av noe fastfood rundt ganger som fort blir en tusenlapp.  Utover det så skal man jo ha øvrige måltider. Frokost og mellommåltid i helgene, samt kvelds og middag hver dag.

Jeg vil tro at mange her egentlig bruker mer penger på mat enn de er klar over.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Betaler litt under 3000 i mnd. Dumpster diver og spiser ikke kjøtt.

Skrevet

7-8000 inkl alt av dagligvarer 

2 voksne, 2 barn hvorav 1 bleiebarn

AnonymBruker
Skrevet

Brukt nesten 3000kr hittil i Mars. 1 småbarn og 1 småskoletrinnet. 1 voksen. Snuser endel og røyker litt. De 3000ke inneholder også cafe, take away, øl og polet.

Anonymkode: 525e3...8ce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...