Gå til innhold

Samme vekt men mindre mål rundt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan det ha seg at vekten står helt stille, men jeg blir mindre rundt midjen og hofter og sånn? Jeg er overvektig og gjør nå det jeg kan for å komme tilbake til «normalvektig»

Anonymkode: d24da...f38

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan være at du holder på vannvekt men mister fett. Ikke uvanlig det. Trener du? Kan også legge på deg noe muskelmasse og får bedre kroppsammensetning:) Stol heller på målebåndet enn vekta!

Anonymkode: eb632...e3f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kan være at du holder på vannvekt men mister fett. Ikke uvanlig det. Trener du? Kan også legge på deg noe muskelmasse og får bedre kroppsammensetning:) Stol heller på målebåndet enn vekta!

Anonymkode: eb632...e3f

Jeg vet ikke. Men har de siste 8-10 dagene fått en del vann i ansiktet, og da sikkert flere steder i kroppen og.

trener og trener. Jeg går 5-10km stort sett hver dag, når det ikke er noe i veien for det. Og så gjør jeg litt småøkter på aerobic, 30-45 minutter, ca 3-5 ganger i uken. Er som sagt overvektig, og sliter med fatigue, så har ville starte i det små når kroppen ikke har vært vant med aktivitet. Merker dog at kroppen er mye sterkere og tåler mer

Anonymkode: d24da...f38

AnonymBruker
Skrevet

Huden er tregere enn vekta rett og slett. 

Derfor anbefales det å bruke målebånd istedenfor vekt. Særlig når vekta står stille. Det kalles vektplatå og er dessverre veldig vanlig og ikke minst demotiverende. 

Huden bruker ca 6 mnd på å trekke seg inn etter vekta har stoppet. Det er derfor man skal være vektstabil i minst 6mnd, før en får fjernet overfladig hud. 

Anonymkode: 04263...8af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...