AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #1 Skrevet 12. mars 2023 Når jeg sier alt, så mener jeg alt. Dersom vi har kjøpt inn pålegg, så er halve pakken borte neste før neste dag, da han spiser pålegg rett ut av boksen. Dersom jeg har kjøpt inn fløte til matlaging, så kan han ha åpnet og drukket fløte rett ut av kartongen. Han drikker alt rett ut av kartongen. Her om dagen fant jeg en halvspis skive med ost i pakken, da hadde han tydeligvis vandret mot kjøleskapet i halvsøvne om natten, og bare spist en skive ost og lagt resten tilbake i pakken. Kjenner jeg blir så frustrert, hovedsaklig fordi det er et slit når vi skal spise frokost / middag / osv. og det mangler ting, eller smøre matpakker, så er det for lite pålegg. Anonymkode: 152b5...b9c 4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #2 Skrevet 12. mars 2023 Å spise litt av pålegg kan jeg forstå. Men ikke så at ungene ikke har til matpakke! Og drikke fløte? Wtf.. Det er veldig spesielt. Ekkelt å drikke av kartong! Er han overvektig og har spiseproblemer? Anonymkode: 7f888...cd7 8
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #3 Skrevet 12. mars 2023 Han burde gå til legen, høres ut som at han mangler en god del vitaminer/mineraler. Kan godt forstå det å ta seg en osteskive o.l, men dette er drøy og jeg hadde bedt han reise til legen å sjekke seg. Ta en samtale med han, si at dette er uakseptabelt og faktisk ekkelt, ikke minst blir det en økonomisk belastning. Anonymkode: be68a...886 4
Andro Skrevet 12. mars 2023 #4 Skrevet 12. mars 2023 Jeg reagerer mer på manglende hygiene enn selve spisingen. 20 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #5 Skrevet 12. mars 2023 Hvis han er overvektig eller lubben hadde dette gjort meg forbannet. Hvis han er slank hadde det gjort meg irritert. Anonymkode: 76797...d79 5
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #6 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Han burde gå til legen, høres ut som at han mangler en god del vitaminer/mineraler. Kan godt forstå det å ta seg en osteskive o.l, men dette er drøy og jeg hadde bedt han reise til legen å sjekke seg. Ta en samtale med han, si at dette er uakseptabelt og faktisk ekkelt, ikke minst blir det en økonomisk belastning. Anonymkode: be68a...886 Mister man sosiale antenner og sans for hygiene hvis en har vitaminmangel? 🤔 Anonymkode: 6a671...910 15
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #7 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis han er overvektig eller lubben hadde dette gjort meg forbannet. Hvis han er slank hadde det gjort meg irritert. Anonymkode: 76797...d79 I alle dager. Litt fordommer, eller? Anonymkode: dfeb8...8f8 16 4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #8 Skrevet 12. mars 2023 Er det en uvane, eller et problem? Er det hovedsakelig i halvsøvne/søvne eller hele tiden? Snakk med ham om han har det greit. Finn en løsning. Kjøp ekstra snackpålegg til han. Anonymkode: 49352...67f 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #9 Skrevet 13. mars 2023 Oh my god, det gjør samboeren min også. Småspiser på alt, ukokt pasta, knekkebrød, pålegg, godteri, nachos som skal spares til tacofredagen som blir borte på tirsdagen. Man blir gal!! Prøver å fortelle at en skinkepakke koster opp mot 40,- men går rett inn og rett ut. Kan ikke kjøpe noe som jeg vil ha til helgen, for da er det borte før jeg får lyst på det jeg har kjøpt meg. Han har mye angst og rastløshet som trigger det, sånn som jeg har oppfattet han. Anonymkode: b1e68...2f8 1
Snok1 Skrevet 13. mars 2023 #10 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): I alle dager. Litt fordommer, eller? Anonymkode: dfeb8...8f8 Det er vanlig å bry seg om helsen til en partner. En overvektig ung partner blir en syk middelaldrende/eldre partner. 3 9
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #11 Skrevet 13. mars 2023 22 minutter siden, AnonymBruker said: Oh my god, det gjør samboeren min også. Småspiser på alt, ukokt pasta, knekkebrød, pålegg, godteri, nachos som skal spares til tacofredagen som blir borte på tirsdagen. Man blir gal!! Prøver å fortelle at en skinkepakke koster opp mot 40,- men går rett inn og rett ut. Kan ikke kjøpe noe som jeg vil ha til helgen, for da er det borte før jeg får lyst på det jeg har kjøpt meg. Han har mye angst og rastløshet som trigger det, sånn som jeg har oppfattet han. Anonymkode: b1e68...2f8 Har du prøvet å sette sedler på det han ikke må spise? "Til tacos på fredag. Ikke spis.", "Anjas skinke, fingrene vekk." osv. Anonymkode: e7d0e...327 3 1
Mt3 Skrevet 13. mars 2023 #12 Skrevet 13. mars 2023 Om spisingen foregår i søvne så får dere sette lås på kjøleskapet,og han får søke hjelp ang det å gå i søvne. Om han er våken så får dere ta en grundig prat om problemet. Å drikke rett av kartongen er ikke innenfor når en bor sammen med andre og skal dele på all maten, det samme gjelder for å bite av en bit med pålegg og legge resten tilbake i pakken. Det er heller ikke greit å spise kun rent pålegg om han ikke tjener nok til å kjøpe dette selv for sine lommepenger, og at han da sørger for at det er mer enn nok igjen til resten av familien. 4
Cornix Skrevet 13. mars 2023 #13 Skrevet 13. mars 2023 Reagerer mest på at noen drikker fløte. Yikes. 8
Lovis Fenja Skrevet 13. mars 2023 #14 Skrevet 13. mars 2023 Han har nok et spiseproblem. Drikke av fløten er ikke normalt, høres ut som om han tvangsmessig må smake på ALT. Han burde fått ansvaret for handlingen, kanskje, så hvis han spiser opp noe som skal til fredagsmiddagen, så må han løpe i butikken fredag ettermiddag. Og kanskje pålegget burde være i en låst boks, så kan han få en egen liten boks med rasjoner 😜 5
Gjest takinova Skrevet 13. mars 2023 #15 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han har mye angst og rastløshet som trigger det, sånn som jeg har oppfattet han. Anonymkode: b1e68...2f8 Og da blir man så sulten? Bortforklaringer for at han totalt mangler disiplin i livet sitt.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #16 Skrevet 13. mars 2023 takinova skrev (3 minutter siden): Og da blir man så sulten? Bortforklaringer for at han totalt mangler disiplin i livet sitt. Oioi. Du misforstår skikkelig. De som overspiser pga angst o.l. er på ingen måte sultne mens de overspiser. De bare stapper i seg, litt sånn tvangsaktig. Anonymkode: dfeb8...8f8 5 2
Gjest takinova Skrevet 13. mars 2023 #17 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Oioi. Du misforstår skikkelig. De som overspiser pga angst o.l. er på ingen måte sultne mens de overspiser. De bare stapper i seg, litt sånn tvangsaktig. Anonymkode: dfeb8...8f8 Han overspiser jo ikke, han går rundt og spiser av lasset. Mumser i seg det som er tenkt til andre sammenhenger, matpakker, fredagstaco osv. Selv om man har angst eller andre lidelser, så kan man prøve å være litt disiplinert.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #18 Skrevet 13. mars 2023 takinova skrev (17 minutter siden): Han overspiser jo ikke, han går rundt og spiser av lasset. Mumser i seg det som er tenkt til andre sammenhenger, matpakker, fredagstaco osv. Selv om man har angst eller andre lidelser, så kan man prøve å være litt disiplinert. «Tenkt til andre sammenhenger» - av hvem da? Av TS? Sjefen i parforholdet? Da får han vel kjøpe en annen middag da, ikke verre enn det. Anonymkode: ea007...81a 2
Lill3My Skrevet 13. mars 2023 #19 Skrevet 13. mars 2023 Det jeg lurer på er om dette er en ny greie,,har han plutselig begynt med med dette eller har han alltid gjort det? 1 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #20 Skrevet 13. mars 2023 Kan dere som vil diskutere hvorvidt fedme er selvforskyldt eller ei finne dere en annen tråd, ts har ikke skrevet at mannen lider av fedme. Kjære ts, jeg antar mannen din er voksen. Dersom han også tjener penger og bidrar til husholdet stiller jeg spørsmålstegn ved at du føler du kan bestemme hvor mye pålegg mannen skal spise. Den enkle løsningen er: kjøp mer pålegg. Og snakk litt om planlegging, altså, om fløten er kjøpt til noe spesielt kan kan ikke drikke den, da må han ut og kjøpe ny. Dette med hygiene er en annen sak, her bør han virkelig ta seg sammen. Anonymkode: 89999...898 5 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå