Gå til innhold

Hva er det dummeste/teiteste i boligkjøp/salg prosessen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine topp 5 er

1. når meglere bruker store ord for hverdagslige ting. "Spektakulær utsikt" (mot hagebuskene), "Fantastiske muligheter til å slippe løs din indre mekaniker" (garage som er litt større enn en vanlig bil, men ikke stor nok til to) eller "Unik følelse av luksus" fordi badet har ett hull i veggen  ned til vaskerommet i første etasje)

2. Meglere som er overivrige på å vite alt mulig om deg når du er på visning. Eller ringer deg etter visning om du ikke ber om det. 

3. Selgere som er til stede på visning og tydelig står foran "noe" til enhver tid. Som at veggen har misfarging akkurat der, eller en en list som er skreiv. Er alt for tydelig noen ganger. 

4. Når boligen ikke er pusset noe opp siden 60 tallet, men alle møblene er splitter nye og  design. Veldig tydelig innleid og brukt interiørkonsulent. Ser ikke naturlig ut og lurer ingen. 

5. Når rom er åpenbart malt for å selges, fordi det er gjort dårlig eller ikke står i stil med gulv/tak og lister. 

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånne teite formuleringer som 'i denne stuen kan du ha mange fine selskaper med familie og venner, eller kanskje bare slappe av etter jobb', og så er det bilde av sofaen og noen puter. 'Balkongen innbyr til romantiske kvelder med din kjære'. Nærbilder av noen fine håndklær på badet. Nærbilder av lysestaker og frukt på kjøkkenet. 

Jeg må kjøpe mine egne håndklær og lysestaker. I tillegg klarer jeg fint å finne ut selv hva jeg skal bruke balkongen og kjøkkenet til. 

Det er så mye tull i boligannonser. Og i tillegg så utrolig mye skrivefeil. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Enig den med spektakulær utsikt etc! Var en det stod fine fellesarealer på og fellesarealene var en nedslitt grill som ikke hadde vært brukt på ti år og en benk som var brent 

Jeg misliker også de som spør hvor jeg bor nå, om jeg leier eller har solgt, føler det er for å kartlegge om jeg er rik eller ikke så de vet hvordan de kan presse meg i en evn budrunde. 

Også har det skjedd utrolig mange ganger at megleren ikke klarer å svare på spørsmål!  Til og med når jeg har vist til info i salgsoppgaven så er det som at de ikke engang har giddet å lese den. Det blir useriøst og jeg lurer på hvorfor de får så godt betalt for jobben når de ikke kan en dritt 

Jeg har også opplevd at meglerne ikke har vært der til tidspunktet for visning, kommet over en halvtime og time senere og ikke engang beklaget seg når de ankom og man står ti stykker utafor og lurer på hvor i all verden han har blitt av. 

Også syns jeg meglere som skal sende ut masse meldinger blir slitsomt. "Takk for interessen vil du komme på visning?" hvis man har lastet ned salgsoppgave på nett. Ny melding dagen etter "Hei vil du komme på visning?" så prøver de å ringe to ganger for å få deg til å melde deg å visning og etter visning er det masse meldinger "Hei takk for hyggelig visning bare spør om du lurer på noe", "minner om budrunde i morgen, ring hvis det er noe", " nå er det tid for budrunde", "hei har du tenkt til å by?", "siste sjanse for å legge inn bud nå", "kommer det bud fra deg?" Altså bare.. Hold kjeft.. Jeg er ikke interessert og hadde tatt kontakt om jeg var det! 

Anonymkode: abed7...1fe

• Liker 4
Skrevet

Når meglere kommer med helt urealistiske innspill til ting man kan gjøre med boligen. Har opplevd at de har foreslått å bygge takterrasse og bytte vinduer på et bygg som er på gul liste hvor det er veldig usannsynlig at man hadde fått lov til det. Og at de har foreslått ting som 'her kan du bytte ut trappen med en mindre trapp' eller 'her kan du slå ut veggen' på steder der dette ville vært svært omfattende og koste veldig mye penger.

Håper alle som skal kjøpe skjønner at meglere bare står og kaster ut slike ting uten at de har peiling i det hele tatt på hva som lar seg gjøre og ikke.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
solmåneogstjerner skrev (5 minutter siden):

Sånne teite formuleringer som 'i denne stuen kan du ha mange fine selskaper med familie og venner, eller kanskje bare slappe av etter jobb', og så er det bilde av sofaen og noen puter. 'Balkongen innbyr til romantiske kvelder med din kjære'. Nærbilder av noen fine håndklær på badet. Nærbilder av lysestaker og frukt på kjøkkenet. 

Jeg må kjøpe mine egne håndklær og lysestaker. I tillegg klarer jeg fint å finne ut selv hva jeg skal bruke balkongen og kjøkkenet til. 

Det er så mye tull i boligannonser. Og i tillegg så utrolig mye skrivefeil. 

Ja Hahaha, det der! I annonsene på bildene "En flott og lys gang ønsker deg velkommen og lar deg henge fra deg jakken og puste ut etter en dag å jobben, eller kanskje etter en lang natt på byen". "Videre møter stuen deg med en følelse av fred på grunn av den skogsgråe fargen. Her kan du slenge bena på sofaen eller invitere gjester på middag." "  balkongen er hjemmets bringebær på isen, her har du sol fra morgengry og kan virkelig nyte morgenkaffen i slåbråken og tøflene og beundre det flotte nabolaget hvor alle tar vare på hverandre" 😂

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja Hahaha, det der! I annonsene på bildene "En flott og lys gang ønsker deg velkommen og lar deg henge fra deg jakken og puste ut etter en dag å jobben, eller kanskje etter en lang natt på byen". "Videre møter stuen deg med en følelse av fred på grunn av den skogsgråe fargen. Her kan du slenge bena på sofaen eller invitere gjester på middag." "  balkongen er hjemmets bringebær på isen, her har du sol fra morgengry og kan virkelig nyte morgenkaffen i slåbråken og tøflene og beundre det flotte nabolaget hvor alle tar vare på hverandre" 😂

Haha, jaa!!

Skrevet

Å innse at man ikke burde kjøpt det huset 😅😔

AnonymBruker
Skrevet

En mekler presterte å si at jeg kunne innrede soverom i en halv kvist uten ståhøyde innforbi stuloft. Tomannsbolig så naboen eide den andre halvparten av kvisten.

Anonymkode: cd3e5...963

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

dette hjemmet har liv i veggene! hva nå det enn måtte bety. :tommelopp2: 

Anonymkode: 9c346...c86

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

dette hjemmet har liv i veggene! hva nå det enn måtte bety. :tommelopp2: 

Anonymkode: 9c346...c86

Høres jo mest ut som skadedyr av en eller annen sort....

• Liker 7
Skrevet

Var på visning på en hytte. To 'meglere' stilte opp, men det viste seg at de var visningsassistenter. De kunne ikke svare på EN ENESTE ting angående teknisk anlegg (vann, avløp, strøm, mulighet for utbygging). Jammen ikke sikkert om det hadde vært bedre om megleren selv var der, men de to kunne jo bare latt være å være der. De var jo til ingen nytte. 

Mannen måtte krype under hytta for å finne ut av ting, og informere de andre interessentene. Det hadde han sikkert gjort uansett, men det var merkelig at disse to ikke visste noenting. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bilde av vasken eller et fruktfat.

Anonymkode: 771d4...f15

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bilde av vasken eller et fruktfat.

Anonymkode: 771d4...f15

Og nærbilde av et teppe som ligger på hjørne av senga 🤷‍♀️

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De som skryter av at leiligheten er "lys og åpen", mens jeg går rundt og tenker på hvilke farger jeg skal male i og at jeg må få satt opp igjen de veggene som er revet ned. 😄 Sååå lei av alle skinnende hvite vegger. Og når den moten endelig begynner å gå over, så blir alt grått isteden... og jeg vil ikke ha åpent landskap hjemme med kjøkkenet midt i stua. 

Anonymkode: a4f55...dfe

• Liker 3
Skrevet

Pynting på beliggenhet. Nedre Kampen finnes ikke, der heter det Tøyen. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

De som skryter av at leiligheten er "lys og åpen", mens jeg går rundt og tenker på hvilke farger jeg skal male i og at jeg må få satt opp igjen de veggene som er revet ned. 😄 Sååå lei av alle skinnende hvite vegger. Og når den moten endelig begynner å gå over, så blir alt grått isteden... og jeg vil ikke ha åpent landskap hjemme med kjøkkenet midt i stua. 

Kunne ikke vært mer uenig. Kjøkken i stua er et must. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er enig. En ting er å ikke ha vegg og dør mellom kjøkken stue men neimen om jeg skal sitte og se på benken fra sofaen.

Anonymkode: cd3e5...963

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Tomas77 skrev (6 timer siden):

Pynting på beliggenhet. Nedre Kampen finnes ikke, der heter det Tøyen. 

Er man litt lokalkjent er det der veldig litt å gjennomskue og! Å selge et hus på Slemdal og kalle det Holmenkollen…. Det blir for dumt, altså. 

Anonymkode: b8f8d...45d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Når bøkene er snudd feil vei (bokryggen inn mot veggen). 

Og når det lukter kanelboller. Tydelig at de prøver å skjule en stank. 

Anonymkode: 8d681...813

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hva det heter på fagspråket. Men når de tar bilder så det ser ut som rommet er større. På et lite soverom hadde de også satt inn en veldig liten seng, så alt så jo kjempemye større ut! 

Anonymkode: e079f...c27

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...