AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #1 Del Skrevet 12. mars 2023 Er det denne så mange anbefaler? Har kjøpt den og lurer på om det er en protein kur slik at man bør ha en fuktkur i tillegg? Og hvordan bør intervallene være? K18 først og fuktkur dagen etter eller la det gå noen dager i mellom? Siden k18 er leave in når bør man bruke den? I tørt eller vått hår? Bør man dusje dagen etter eller gå så lenge som mulig uten å dusje for at den skal sitte lengst mulig? Er det sjans for at håret knekker? Har ekstremt skadet og tynt hår. Bruker olaplex fuktkur. Merket ingen bedring av olaplex bond Repair no. 3 derfor vil jeg gi k18 en sjans Anonymkode: c0166...4b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #2 Del Skrevet 12. mars 2023 Verdt det! Jeg hadde veldig ødelagt hår, og brukte det et par ganger i uken. Jeg vasket håret med sjampo og tok i kuren i håndkletørt hår. Gikk med håndkleet rundt håret hele resten av kvelden. Det er sikkert ikke sånn det er ment å brukes, men funket så utrolig bra for meg. Anonymkode: 71c43...cbd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kullsyrevann Skrevet 12. mars 2023 #3 Del Skrevet 12. mars 2023 (endret) Det står instruksjoner på nett, men her er hvordan jeg bruker den - vasker håret kun med shampoo, tørker håret lett med håndkle til det er midt mellom tørt og vått, også fordeler jeg en til to pumper i håret. Jeg rører ikke håret i 5 minutter, etter det grer jeg gjennom med hårbørste. Står at man ikke skal røre det etter fordeling i 5 minutter for å la det aktiveres, av en eller annen grunn. Helt ærlig holder det med en pump, det er veldig konsentrert produkt. K18 funka tusen ganger bedre enn olaplex3 for min del. Stiv pris, men varer i evigheter 😍Bruker det litt etter hvordan håret kjennes ut. Har kuttet ut proteiner i shampoo og balsam, liker å ha litt kontroll på når det brukes. Og ja, for mye bruk av proteiner i håret kan ha motsatt effekt og føre til at det blir sprøtt og knekker fortere. Edit: Leste på siden at man skal fordele produktet i håret, greie det gjennom også vente 5 minutter. My bad. Også er ikke K18 proteinbasert, men laget av aminosyrer, så mindre sjans for å kvele håret. Olaplex 3 er heller ikke en proteinkur. En klassisk proteinkur er Joico k-pak reconstructor. Jeg ser mindre behov for fuktkur etter disse bondbuilderne i forhold til hvordan håret blir etter proteinkur (hvor jeg alltid bruker fuktkur etterpå). Endret 12. mars 2023 av Kullsyrevann La til mer tekst 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #4 Del Skrevet 12. mars 2023 Kullsyrevann skrev (32 minutter siden): Det står instruksjoner på nett, men her er hvordan jeg bruker den - vasker håret kun med shampoo, tørker håret lett med håndkle til det er midt mellom tørt og vått, også fordeler jeg en til to pumper i håret. Jeg rører ikke håret i 5 minutter, etter det grer jeg gjennom med hårbørste. Står at man ikke skal røre det etter fordeling i 5 minutter for å la det aktiveres, av en eller annen grunn. Helt ærlig holder det med en pump, det er veldig konsentrert produkt. K18 funka tusen ganger bedre enn olaplex3 for min del. Stiv pris, men varer i evigheter 😍Bruker det litt etter hvordan håret kjennes ut. Har kuttet ut proteiner i shampoo og balsam, liker å ha litt kontroll på når det brukes. Og ja, for mye bruk av proteiner i håret kan ha motsatt effekt og føre til at det blir sprøtt og knekker fortere. Edit: Leste på siden at man skal fordele produktet i håret, greie det gjennom også vente 5 minutter. My bad. Også er ikke K18 proteinbasert, men laget av aminosyrer, så mindre sjans for å kvele håret. Olaplex 3 er heller ikke en proteinkur. En klassisk proteinkur er Joico k-pak reconstructor. Jeg ser mindre behov for fuktkur etter disse bondbuilderne i forhold til hvordan håret blir etter proteinkur (hvor jeg alltid bruker fuktkur etterpå). Tusen takk for nyttig info og instruks! Jeg var nylig innom en frisør for å spørre om bleking, hun sa håret mitt var skadet og anbefalte Joico sin K-pak men jeg sa ingenting om at jeg akuratt hadde kjøpt K18. Vil du si det blir overflødig å bruke både K18 og k-pak? Eller kan det være bra med begge på hver sine dager og med fuktkur i mellom? Trenger jeg ikke fuktkur om jeg kun bruker K18? Gleder meg veldig til å prøve den når alle sier så mye bra! Håper å få bedre hår så det vil tåle bleking til våren Anonymkode: c0166...4b9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kullsyrevann Skrevet 12. mars 2023 #5 Del Skrevet 12. mars 2023 (endret) AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Tusen takk for nyttig info og instruks! Jeg var nylig innom en frisør for å spørre om bleking, hun sa håret mitt var skadet og anbefalte Joico sin K-pak men jeg sa ingenting om at jeg akuratt hadde kjøpt K18. Vil du si det blir overflødig å bruke både K18 og k-pak? Eller kan det være bra med begge på hver sine dager og med fuktkur i mellom? Trenger jeg ikke fuktkur om jeg kun bruker K18? Gleder meg veldig til å prøve den når alle sier så mye bra! Håper å få bedre hår så det vil tåle bleking til våren Anonymkode: c0166...4b9 Jeg bruker både K-pak og K18 om hverandre, men ganske sjelden da jeg ikke har behandlet håret på lenge. Hadde nok vært lettere å komme med tips hvis jeg hadde bleket det selv for tiden 😅 Hvis du har behandlet hår kan du starte litt sterkt for å behandle, også bruke det forebyggende etterhvert. Jeg er litt forsiktig med å være for bastant med både bond builder og proteinkur da det kan bli for heftig kost hvis man overdriver, men hvis du skal bygge opp skade kan du kanskje kjøre et regime med en gang i uken med proteinkur etterfulgt av fuktkur, også K18 dagen derpå? Edit: Også roe det ned et gir til en gang i måneden når håret er som det skal være. Altså det jeg gjør er veldig intuitivt. Hvis jeg drar i fuktet hår og det oppfører seg litt som tyggi eller hvis det fort klumper seg sammen, mangler flyt - da trenger jeg proteiner (K-pak reconstructor). Hvis håret kjennes tørt ut, det er stygge tupper, det mangler glans og ser dølt ut - da trenger jeg som oftest fukt (jeg bruker Joico K-pak intense hydrator, men det er mange gode fuktkurer der ute). Proteinkur er som jeg har skjønt det for å bygge opp og tette hull, K18 (bond builder) limer sammen båndene som er ødelagt. Helt ærlig forstår jeg ikke helt forskjellen, men håret blir mye mer estetisk penere av bond buildere, proteinkurer gjør at jeg kjenner at håret har blitt sterkere fra innsiden. Endret 12. mars 2023 av Kullsyrevann Edit tekst 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scherbatsky Skrevet 12. mars 2023 #6 Del Skrevet 12. mars 2023 K18 og fuktkurer fungerer litt forskjellige. K18 går inn i selve hårstrået og reparerer brutte forbindelser i håret. Jeg har selv begge deler, men bruker det til ulik tid. Jeg har gjort det både en frisør jeg følger og K18 sitt team på instagram anbefalte til flere andre: Vasket håret godt med detox-shampoo (Kevin Murphy sin akkurat nå) x 2 i håret, setter det opp i hårhåndduk mens jeg vasker kroppen og gjør meg ferdig. Tar i anbefalt mengde (har den som er 30 ml, ca 3 pumper av den), gnir hendene sammen slik at produktet blir hvitt i håndflatene, fordeler det godt i håret og venter så 4+ min før jeg gjør noe annet. Danser litt rundt, tar på hudkrem, synger litt. Først da børster jeg det, tar i et annet produkt (Björk Tamja som har varmebeskyttelse siden jeg føner håret senere) og hårolje. Dette gjorde jeg hver hårvask 6 ganger på rad, men med vanlig shampoo gangene etter (Maria Nila True Soft). Deretter bruker man K18 ca hver 4-6 vask (eller sjeldnere), når man ønsker for å vedlikeholde (og da bruker jeg detox-shampooen igjen fordi det vanligvis er på tide siden jeg vasker håret hver 2-3 dag). Det blir som å sette håret på en K18 kur i starten, og er det K18 selv anbefaler. Grunnen til at man bruker detoxshampoo er at produktet penetrerer håret bedre. Det tar bort alt guff som måtte være på det (produktrester, tørrshampoo etc), så produktet kan trenge inn og gjøre jobben sin enda litt bedre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lin Skrevet 13. mars 2023 #7 Del Skrevet 13. mars 2023 (endret) Beste jeg har brukt!! Både føler og SER forskjell. dyr, men utrolig drøy. Min frisør sier at man må passe på å ikke ta for mye i, for det gjør heller vondt værre. Vasker også håret med renseshampoo først (jeg liker også Kevin Murphy sin) og dropper balsam. Håndkletørker håret litt, og fordeler godt håret seksjonsvis. venter så et kvarters tid før jeg føner som vanlig. Endret 13. mars 2023 av lin 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #8 Del Skrevet 13. mars 2023 lin skrev (4 timer siden): Beste jeg har brukt!! Både føler og SER forskjell. dyr, men utrolig drøy. Min frisør sier at man må passe på å ikke ta for mye i, for det gjør heller vondt værre. Vasker også håret med renseshampoo først (jeg liker også Kevin Murphy sin) og dropper balsam. Håndkletørker håret litt, og fordeler godt håret seksjonsvis. venter så et kvarters tid før jeg føner som vanlig. Fikk prøvd den for første gang i går! Kjenner på håret at det var bra! Men jeg slet veldig med å fordele den utover i håret. Jeg har en 5ml test tube og det står at man skal ta 1ml av gangen (dott på 1,5cm i diameter) å fordele i håret og max 1.5 ml til sammen. Jeg syns at det virket utrolig lite og skjønte ikke hvordan jeg kunne fordele SÅ lite produkt i hele håret når produktet er så seigt og ikke tyntflytende. Endte med å bruke ca halve tuben av testertuben men blir jo litt skremt når du skriver at for mye produkt kan gjøre vondt værre. Så også at det stod med store bokstaver i instruksen i pakken do NOT use more. Hvordan fordeler den i håret? Tar dere bare i tuppene eller i hele håret? Jeg gne hendene sammen og på en måte gredde håret med hendene på hver side men syns fortsatt det var veldig vanskelig å føle at jeg fikk i nok produkt til både håret oppe og midt på i tillegg til tupper når jeg bare tok 1ml som man skulle. Jeg har veldig tynt og ikke tykt hår Anonymkode: c0166...4b9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scherbatsky Skrevet 14. mars 2023 #9 Del Skrevet 14. mars 2023 6 hours ago, AnonymBruker said: Fikk prøvd den for første gang i går! Kjenner på håret at det var bra! Men jeg slet veldig med å fordele den utover i håret. Jeg har en 5ml test tube og det står at man skal ta 1ml av gangen (dott på 1,5cm i diameter) å fordele i håret og max 1.5 ml til sammen. Jeg syns at det virket utrolig lite og skjønte ikke hvordan jeg kunne fordele SÅ lite produkt i hele håret når produktet er så seigt og ikke tyntflytende. Endte med å bruke ca halve tuben av testertuben men blir jo litt skremt når du skriver at for mye produkt kan gjøre vondt værre. Så også at det stod med store bokstaver i instruksen i pakken do NOT use more. Hvordan fordeler den i håret? Tar dere bare i tuppene eller i hele håret? Jeg gne hendene sammen og på en måte gredde håret med hendene på hver side men syns fortsatt det var veldig vanskelig å føle at jeg fikk i nok produkt til både håret oppe og midt på i tillegg til tupper når jeg bare tok 1ml som man skulle. Jeg har veldig tynt og ikke tykt hår Anonymkode: c0166...4b9 Du gnir hendene sammen til produktet blir hvitt. Da sprer det seg bedre. (Det samme er forresten sant med shampoo i min erfaring). Jeg tar først på i nedre halvdel, også drar jeg fingrene gjennom resten av håret når jeg vet det er fordelt der. Produkter sprer seg uten at man kjenner det, men det å gni hendene til produktet blir hvitt i håndflaten hjalp i alle fall godt for meg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #10 Del Skrevet 14. mars 2023 Scherbatsky skrev (12 minutter siden): Du gnir hendene sammen til produktet blir hvitt. Da sprer det seg bedre. (Det samme er forresten sant med shampoo i min erfaring). Jeg tar først på i nedre halvdel, også drar jeg fingrene gjennom resten av håret når jeg vet det er fordelt der. Produkter sprer seg uten at man kjenner det, men det å gni hendene til produktet blir hvitt i håndflaten hjalp i alle fall godt for meg. Dette er viktig, det står nesten ingen steder. Gni til det blir hvitt. Jeg var veldig skeptisk til K18 i begynnelsen pga all reklamen og ikke minst prisen, men en frisørvenninne anbefalte å prøve, så jeg kjøpte den aller minste, en liten tube på 5ml. Merket forskjell etter første vask og har brukt det i alle fall et år. Håret mitt (stripet og skadet) har sluttet å knekke og har vokst seg ganske langt. Har ikke gjort noen andre endringer enn å bruke K18, så det må nesten være den som virker Anonymkode: c7b81...e00 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lin Skrevet 14. mars 2023 #11 Del Skrevet 14. mars 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Fikk prøvd den for første gang i går! Kjenner på håret at det var bra! Men jeg slet veldig med å fordele den utover i håret. Jeg har en 5ml test tube og det står at man skal ta 1ml av gangen (dott på 1,5cm i diameter) å fordele i håret og max 1.5 ml til sammen. Jeg syns at det virket utrolig lite og skjønte ikke hvordan jeg kunne fordele SÅ lite produkt i hele håret når produktet er så seigt og ikke tyntflytende. Endte med å bruke ca halve tuben av testertuben men blir jo litt skremt når du skriver at for mye produkt kan gjøre vondt værre. Så også at det stod med store bokstaver i instruksen i pakken do NOT use more. Hvordan fordeler den i håret? Tar dere bare i tuppene eller i hele håret? Jeg gne hendene sammen og på en måte gredde håret med hendene på hver side men syns fortsatt det var veldig vanskelig å føle at jeg fikk i nok produkt til både håret oppe og midt på i tillegg til tupper når jeg bare tok 1ml som man skulle. Jeg har veldig tynt og ikke tykt hår Anonymkode: c0166...4b9 Vondt værre, var kanskje feil ordlag. Men gjør iallefall ingen tjeneste for håret med mer. Mulig det blir for mye for håret rett og slett. jeg setter opp overhåret og tar det underste først. Gnir en bitteliten dert godt mellom hendene, og drar gjennom håret ovenfra og ned. Har håret mellom håndflatene om du skjønner hva jeg mener. gjør dette hele veien rundt. Deretter tar jeg en ny liten ert, og gjør det samme med overhåret. jeg striper/bleker håret ganske ofte og glatter håret etter hver vask. Men etter en slik kur, trenger jeg ikke glatte det. Håret blir så fint! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #12 Del Skrevet 14. mars 2023 Når produktet har virket ferdig i 5 minutter, kan du bruke en fuktkur/balsam over den. Det sa iallefall min frisør nå sist👍 Anonymkode: afddd...484 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #13 Del Skrevet 14. mars 2023 Den skal i håndkletørt hår. Husk å ikke bruk balsam i dusjen før den, vent 5 min før du bruker varme på håret. Anonymkode: 8fcd2...118 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #14 Del Skrevet 14. mars 2023 Får dere seigt hår av det? Anonymkode: 0ebb7...d79 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #15 Del Skrevet 14. mars 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Får dere seigt hår av det? Anonymkode: 0ebb7...d79 Jeg skulle akuratt til å spørre om det samme, om dere får fett hår? Jeg, ts, tok kuren for første gang på søndag. Har riktig nok ikke vasket håret siden men i dag tirsdag var det kjempefett, sånn det vanligvis er 4-5 dager uten vask. (Men ikke direkte seigt da) Dusjet i dag igjen og satt kuren for andre gang, merker også jeg har fått kviser i hodebunnen og ved ørene? Fler som har fått dette og vet hva det kan komme av? Jeg får bare leve med det fordi håret mitt trenger virkelig å repareres og jeg merker på håret at kuren gjør godt! Anonymkode: c0166...4b9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scherbatsky Skrevet 15. mars 2023 #16 Del Skrevet 15. mars 2023 15 hours ago, AnonymBruker said: Når produktet har virket ferdig i 5 minutter, kan du bruke en fuktkur/balsam over den. Det sa iallefall min frisør nå sist👍 Anonymkode: afddd...484 Jepp, det går ann. Har sett K18 selv si det i kommentarfeltet på instagram. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scherbatsky Skrevet 15. mars 2023 #17 Del Skrevet 15. mars 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg skulle akuratt til å spørre om det samme, om dere får fett hår? Jeg, ts, tok kuren for første gang på søndag. Har riktig nok ikke vasket håret siden men i dag tirsdag var det kjempefett, sånn det vanligvis er 4-5 dager uten vask. (Men ikke direkte seigt da) Dusjet i dag igjen og satt kuren for andre gang, merker også jeg har fått kviser i hodebunnen og ved ørene? Fler som har fått dette og vet hva det kan komme av? Jeg får bare leve med det fordi håret mitt trenger virkelig å repareres og jeg merker på håret at kuren gjør godt! Anonymkode: c0166...4b9 Bruker du mer enn angitt? For det skal virkelig ikke så mye til. Den er faktisk drøy i bruk. Og bruker dere den på balsamfritt hår? Folkene hos K18 er aktiv på instagramen sin, så kanskje dere kan spørre eller sjekke der om noen har opplevd lignende? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snurrevipp Skrevet 15. mars 2023 #18 Del Skrevet 15. mars 2023 Jeg bruker K18 etter en god bleikerunde. Har kjøpt en gang før og nå kjøpte jeg igjen. Men siste gang kjøpte jeg den på nett(styling-agenten) og får ikke hendene hvite av å gni. ( ekte produkt?) Men anyways, bruker shampoo. Tørker håret godt med hånkle og bruker ca 3 erter med produkt til hele håret. Det må jeg nesten ha ellers får jeg ikke nok føler jeg. Bruker den 3-4 ganger i uken og deretter bruker jeg f eks Kerastase magistral som er en balsam med mye fukt. Anbefales! Helt ærlig syntes jeg ikke k18 har gjort underverker, men hører alle skryter så fortsetter😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #19 Del Skrevet 15. mars 2023 Jeg har tykt, krøllete og tørt hår. Bruker K18 kanskje et par ganger i mnd. Veldig drygt. Ikke balsam, fordeler et par pump, grer gjennom, venter noen minutter, og har i leave in-balsam som vanlig. Frisøren kommenterte straks at håret mitt var så mye mer hydrert og mye mykerer. Anonymkode: 1be8f...177 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snurrevipp Skrevet 15. mars 2023 #20 Del Skrevet 15. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har tykt, krøllete og tørt hår. Bruker K18 kanskje et par ganger i mnd. Veldig drygt. Ikke balsam, fordeler et par pump, grer gjennom, venter noen minutter, og har i leave in-balsam som vanlig. Frisøren kommenterte straks at håret mitt var så mye mer hydrert og mye mykerer. Anonymkode: 1be8f...177 Men det blir vel ikke hydrert? Er jo ingen fukt? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå