Gå til innhold

Hvorfor får jeg ikke noe utav kyssing?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler som at det er noe galt med meg, jeg elsker kropps kontakt, det har vært stunder i livet mitt hvor jeg ikke har hatt tilgang til det og har direkte blitt deprimert pga det. Å føle en myk kvinnekroppe tett inntil min mens hun holder meg bak nakken, holder den andre hånden sin på brystet mitt mens hun stryker forsiktig opp til halsen, holder på kinnet mitt før fingrene stryker forsiktig gjennom håret mitt, samtidig som hun kysser meg på pannen, ansiktet eller halsen. Sist gang jeg var i en dyp depresjon og jeg traff en kvinne som gjorde alle de favoritt tingene mine uten at jeg hadde fortalt henne noe om dem. Før kysset når hun la pannen sin forsiktig mot min og så meg inn i øynene kunne jeg ikke holde tilbake tårene over hvor deilig det var, isteden for å spørre hva som var galt eller le av meg, var det som hun skjønte og kysset meg der tårene hadde landet. Det gav meg en følelse av å være ønsket og trygg igjen. 

Så hvorfor fungere alt det for meg, til og med panne mot panne, men når det kommer til når lepper møter lepper gir det meg ingenting? Den nærmeste følelsen jeg kan beskrive at det gir mer er bissar og kleint, som om det er en følelse som det skal gi meg som alle andre i verden føler men som jeg ikke får oppleve og det har begynt å skape stor frusterasjon for meg. 

Jeg kysser og klinner når jeg "må" fordi jeg vil ikke fornærme eller få personen til å tro at hun gjør noe galt, og det er ikke som at jeg ikke er villig til å gjøre noe for noen andre selv om det ikke gir meg noe. Jeg bare skulle ønske at det gav meg noe da jeg husker hvor mye jeg ønsket å bli kysset fra jeg var ganske ung selv når man skulle være redd for "jente lus" var jeg gutten som så på når andre kysset og var misunnelig. Så når det ble akseptabelt å kysse fikk jeg høre at det aldri kom til å skje fordi jeg var for stygg til at noen jente kom til å ville kysse meg.

Jeg hadde først egentlig ikke tenkt å nevne dette fordi jeg er redd for at det kan ende opp med å bli hoved fokuset, men beste er vel å gi et fullstendig bilde. Har vurdert og tenkt at det kan ha blitt påvirket pga måten mitt første kyss skjedde. Jeg var 12 år gammel mens hun var 19, og jeg tror ikke jeg behøver å si mer enn at hun tvang meg til å gjør flere ting for første gang som var langt mer enn å kysse. Men det er ikke som om jeg ikke får positive følelser når det kommer til de andre tingene, så jeg tenker også om det er tingen som endret alt, burde jeg ikke ha samme reaksjon til annen type kvinnelig kroppskontakt? Dere må gjerne gi teorier rundt at hva som skjedde med henne kan være en faktor. Men jeg håper også på teorier og råd som ikke involverer det. Hvor det kanskje er ting jeg kan prøve med partner ved å være ærlig anngående det med kyssing og lyst til å prøve ut potensielle råd som kan fikse dem. 

Anonymkode: 23540...840

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Kyssing og klining var stas i tenårene.

Nå er det egentlig ganske kjedelig. 

Naturlig som en del av sex, men i seg selv gir det meg ingen ting.

Anonymkode: 53a42...f0f

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kyssing betyr veldig lite for meg. Jeg syns ikke det er deilig, helt ærlig. Det er noe jeg gjør fordi jeg vet at kona liker at jeg kysser henne. Når jeg var tenåring så var det spennende, men den tiden er forbi.

Anonymkode: ed7fe...cc5

• Liker 1
Skrevet

Ikke så lett å si.. kyssing er noe av det mest personlige man gjør. Så kan hende det er en forsvarsmekanisme som gjør at du ikke føler noe. Du ønsker ikke å oppleve det du opplevde første gang igjen. Nå gjetter jeg, bare så det er sagt. Jeg ville vært litt bekymret over å fortsette kyssing når du ikke føler noe. Det kan kanskje gjøre saken verre slik pliktsex gjør sexen verre for de som driver med det. Jeg ville nok foretrukket at du var ærlig og fortalte meg hvordan du har det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er vel ikke forelska eller glad i personen da? Du tenner egentlig ikke på personen? Bare orgasmen? 😬

Anonymkode: 99c5f...f49

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker at det føles veldig intimt men jeg kysser aldri med åpen munn. Så jeg skjønner hva du mener på en måte. vakkert det du skrev i HI ts. Om at du følte deg trygg hos henne. Kanskje barndommen har noe med det å gjøre, men jeg har aldri opplevd noe sånt, ingen av de jeg har vært sammen med har reagert på at jeg ikke liker å kysse 😊

Anonymkode: 993dc...99b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt uaktuelt å være i ett forhold uten kyssing. Elsker å kysse. Det er viktigere enn sex. Og uten kyssing blir det ingen sex. 

Anonymkode: 6dd03...118

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg personlig elsker å kysse, men er veldig kresen. Jeg tok det lenge for gitt at alle kunne kunsten å kysse fordi jeg (med noen få unntak) bare hadde kysset folk som var flinke. Etter noen år i fast forhold skulle jeg på datemarkedet igjen, denne gangen nettdating. Å! Herregud! Så mange fryktelige kyss jeg har vært utsatt for. Mange har rett og slett ingen følelse for kyssing. Leppene er harde, tungen hard. De har ingen rytme og bare kysser i vei uten å legge merke til hva den andre gjør. For meg er kyssing som dans, du må bevege deg i samme rytme som partneren din. Å få en hard stikkende tunge inn i munnen, som i tillegg lever helt sitt eget liv, er skikkelig turn off for meg. Kanskje har du ikke møtt noen som kan kysse ennå? Eller du bare kjører på uten å legge merke til hva den andre gjør. Less is more, synes jeg. For mye tunge er ekkelt. Men der er vi forskjellige.

Anonymkode: 377bf...d5c

AnonymBruker
Skrevet

Du tenker for mye 

Anonymkode: fe8f1...8db

Skrevet

Kyssing og klining var stas i tenårene, og er fortsatt stas, 35 år senere. Men som noen over her sier, det må være med noen som er flinke og ikke bare roter rundt med tungen. 

Når det er sagt er det ikke alle som liker å kysse. Så kanskje er du bare en av de, ts. Evt. har du tatt skade av det som skjedde i barndommen. 
Prøv å legg bort tanken på at du skal like å kline. Så kanskje det kommer litt etter litt.

Skrevet

Likte kyssing før, men har møtt så mange som er ekle i kjeften at jeg vegrer meg. Folk med hull i tennene, gulbrune tenner og dårlig ånde. Hadde en type som ikke brukte tanntråd daglig. Ble helt kvalm da han sa det og deretter ble det sånn pliktmessig smask utenpå leppene.

AnonymBruker
Skrevet
svartkatt skrev (18 timer siden):

Ikke så lett å si.. kyssing er noe av det mest personlige man gjør. Så kan hende det er en forsvarsmekanisme som gjør at du ikke føler noe. Du ønsker ikke å oppleve det du opplevde første gang igjen. Nå gjetter jeg, bare så det er sagt. Jeg ville vært litt bekymret over å fortsette kyssing når du ikke føler noe. Det kan kanskje gjøre saken verre slik pliktsex gjør sexen verre for de som driver med det. Jeg ville nok foretrukket at du var ærlig og fortalte meg hvordan du har det. 

Jeg forstår og setter pris på omtanken anngående at partner kan føle jeg gjør det bare som plikt. Men jeg vet også hvor viktig kyss er for å skape intimitet og jeg liker jo alle andre former av intimitet både i og utenfor seksuell kontekst. Jeg har også sett på at andre kysser og ikke bare syns det er vakkert men gi meg lyst til å gjøre det selv. Det er derfor jeg er så forvirret, for når jeg da fikk oppleve det for første gang når jeg var eldre i en mer passende kontekst gav det meg ingenting. Hun leddet opp til det ved å kysse meg rundt ansiktet, og jeg hjertet mitt dunket i forventing til oppbyggingen når endelig leppene hennes skulle treffe mine. Før jeg opplevde en stor skuffelse hvor jeg ikke riktig skjønte eller følte at hun hadde kysset meg før det hadde gått noen sekunder. Jeg tenkte det kanskje ville endre seg og at det bare var fordi vi ikke klinte, men følte tungen ende opp inne i munnen min og det var ingen forandring. Jeg ville fortsatt ha henne, og det var deilig å la armene våre utforske kroppene til hverandre, samme med når hun begynte å kysse meg på halsen og gikk sakte ned.

Så hva er det som er galt med meg?

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Du er vel ikke forelska eller glad i personen da? Du tenner egentlig ikke på personen? Bare orgasmen? 😬

Anonymkode: 99c5f...f49

Nei det stemmer ikke, har ikke vært med så veldig mange kvinner to som var casual og har vært dypt forelsket to ganger. Jeg tent på dem ved å gjøre alle mulige ting og det behøvde ikke alltid å være noen type sex involvert heller. Kunne være at vi ikke hadde tid eller at de ville bare ha kos hvor jeg ble tent uten at vi gjorde noe mer med det.

Anonymkode: 23540...840

Skrevet

Tror ikke det er noe galt med deg hvertfall. Har sett andre si de ikke liker kyssing og klining. Det er vel bare ikke for alle. Selv synes jeg det varierer med personen. Tror jeg kunne greid meg uten så lenge man likevel kysser ansikt, hals osv. 

Skrevet

Er deilig å kline. Kjenne ei mjuk, pirrende tunge i munnen som møter min tunge er topp😊. Suge tungene til hverandre og leke med leppene mmm. Og ikke glem at damer som er gode til å kysse/kline er også gode til å suge😊😊🙈🙈🙈

AnonymBruker
Skrevet

noen muligheter:
- det kan være du er dårlig til å kysse
- det kan være den/de du har kysset er dårlig(e)
- kanskje du har nedsatt førlighet i leppene
- leppene er ikke en erogen sone for deg
- kanskje du har dårlig kontakt i noen nerver mellom leppene og hjernen
- kanskje du har tørre lepper
- kanskje er leppene dine herdet (feks hvis du har hatt mye sår/har vært utsatt for mye kulde/varme ett)
- kanskje påvirker tanken om at det ikke er deilig det slik at det ikke blir det fordi du "hindrer" det med den tanken
- kanskje mangler du noen følelser som kunne bidratt positivt med de du kysser/du har ikke kysset "den/de rette" enda
- kanskje er det ikke kysse-match med de du har kysset (man har jo feks ikke god sex med alle, man passer mer/mindre/ikke)
- kanskje har du ikke vært nok "tilstede" i øyeblikket/ikke klart å få den fulle opplevelsen pga du har vært distrahert feks
- kanskje føles det mindre bra fordi mye annet føles mye bedre
- kanskje er det en psykisk "blokkering" eller noe
- kanskje et psykisk "traume", for eksempel kan du ubevisst forbinde det du nevner med hun på 19 år ha "satt seg" i akkurat det med kyss liksom/kanskje de andre tingene overskygges av sterkere forbindelser i nervesystemet eller noe slikt

psyken vår har jo enorm påvirkning på ting, det skal man ikke undervurdere... men umulig å si hva det kan være da. kanskje du kan etterforske litt utifra forslagene mine og de andre sine her. og til slutt: hver sin smak. vi er alle forskjellige - noen liker det, noen det, noen det, og noen det. og noen ikke det. eller det. og det er vel i orden. :)

jeg har kysset EKSTREMT mange, ALTFOR mange... kanskje 300 stk, tipper jeg... iallfall var det over 150 stk mens jeg fortsatt holdt tellingen sånn ca... og av de ca 300 stk har det jo bare vært skikkelig bra med kanskje 10-20 stk. av de igjen er det kanskje 3 stk jeg nærmest kunne fått orgasme av å kysse/kline med. =p hihi. det kan være så enkelt som at du ikke har truffet på en bra kysse-match enda. 

evt kan det være en kombinasjon av for høye forventninger, ikke truffet en som er skikkelig bra på å kysse, kanskje du har litt nedsatt følelse/nerve-forbindelser rent fysiologisk, psyken din hindrer deg litt og å ikke ha vært forelsket/forelsket nok til å få "the full experience" (for meg er både å kysse/ha sex når jeg er forelsket vs ikke to forskjellige verdener... feks eksen min - første gang vi kysset og hadde sex - litt platt... med tiden ble det bedre og bedre... når jeg var som mest forelsket var det helt vilt og hele meg lengtet etter det... så ble det litt og litt kjipere... nå har jeg fullstendig og total avsmak på han (av gode grunner, her er det alt fra mishandling og vold, til rusmisbruk, usjarmerende og dårlig oppførsel +++ involvert) og kan få sammentrekninger i magen og brekningsfornemmelse bare av tanken på å kysse han... da kjenner man jo virkelig hvor mye hjernen vår har å si i ting..! det skal jo i teorien være det samme vi har gjort hele tiden, men med så "wide range" av forskjellige følelser og velbehag til voldsomt ubehag")..

hvem vet. haha. 

Anonymkode: a89f5...b4a

Annonse
Skrevet

Det kan være så enkelt som at man er forskjellige, og setter pris på ulike ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...