AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #1 Skrevet 12. mars 2023 Jeg synes veldig synd på henne, vi har vært nære venner siden barneskolen og vi er nå i slutten av 30 årene. Jeg er veldig glad i henne og hun er som en søster for meg❤️ Hun har de siste årene slitt veldig psykisk, uten å utlevere for mye kan jeg si at hun sliter mest med sosial angst. Særlig etter at barnet hennes begynte å bo 100% hos sin far, har angsten eskalert. Hun er redd for at hele byen hater henne, så går det over til at hun tror at hele Norge hater henne, så hele Skandinavia, osv. Hver gang er det en ny frykt, tenk om folk tror at hun er pedofil, eller en morder, eller at hun stjeler - lista er lang. Men jeg ønsker som sakt ikke å utlevere og gjøre dette gjenkjennelig. Hun bor alene, og jeg stiller opp når jeg kan. Men det knuser meg å se henne livredd for å gå i butikken, fordi hun tror at alle hater henne og ønsker henne vondt😞 Hun går til psykolog, men det hjelper ikke sier hun - er det dumt av meg å spørre om hun har lyst til å flytte inn til meg? Slik at hun slipper å sitte og kjenne på denne frykten alene? Er det andre måter å hjelpe henne på? Spør gjerne dere som selv har angst: Hva hadde dere satt pris på av hjelp? Anonymkode: 18544...f7f
Andro Skrevet 12. mars 2023 #2 Skrevet 12. mars 2023 Hun er heldig som har deg som venn. En som virkelig ønsker å forstå. Du må ikke overinvolvere deg. Det er farlig for deg, og da er du ikke en støtte lengre. Ikke la henne flytte inn. Voksne folk må takle å bo alene, og det er knusende å være så tett på en som er så syk. Jeg ville ha spurt henne om lov til å bli med til psykolog eller oppfølging hos psykiatrisk sykepleier. Da kan du få litt mer innsikt i hva som er problemene hennes, og du kan få veiledning i å stille opp på den måten som er bra for henne. Hun trenger både involvering og romslighet, men hun vil også trenge grensesetting, og ikke minst må hun tåle at du skjermer deg selv. Få hjelp med det. 1 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #3 Skrevet 12. mars 2023 Andro skrev (Akkurat nå): Hun er heldig som har deg som venn. En som virkelig ønsker å forstå. Du må ikke overinvolvere deg. Det er farlig for deg, og da er du ikke en støtte lengre. Ikke la henne flytte inn. Voksne folk må takle å bo alene, og det er knusende å være så tett på en som er så syk. Jeg ville ha spurt henne om lov til å bli med til psykolog eller oppfølging hos psykiatrisk sykepleier. Da kan du få litt mer innsikt i hva som er problemene hennes, og du kan få veiledning i å stille opp på den måten som er bra for henne. Hun trenger både involvering og romslighet, men hun vil også trenge grensesetting, og ikke minst må hun tåle at du skjermer deg selv. Få hjelp med det. Tusen takk for en fin tilbakemelding🙏🏼 Jeg skal absolutt foreslå å bli med til psykolog, det var en god idé. Anonymkode: 18544...f7f 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #4 Skrevet 12. mars 2023 Ikke la henne flytte inn nei. Hun trenger profesjonell hjelp og medisinering. Anonymkode: 3e603...539 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #5 Skrevet 12. mars 2023 Høres ut som paranoia. Hun må nok ha medisiner. Hun er veldig heldig som har en så god venninne som deg, men du må ikke invitere henne til å flytte inn. Du kommer til å bli utslitt og hun kommer ikke til å bli friskere av å bo hos deg dessverre. Anonymkode: d4aba...aa3 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå