AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #1 Skrevet 12. mars 2023 Mine foreldre har skaffet seg dette, en sånn liten luftfukter som de har i stua. Hver gang jeg besøker de så står den på, altså det kommer sånn «damp» ut fra toppen, og huset lukter vondt. Jeg klarer ikke denne lukten. Jeg har lest og hørt at dette ikke er bra, at det er skadelig å ha i huset, er det sant? Anonymkode: e5891...bd1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #2 Skrevet 12. mars 2023 Just now, AnonymBruker said: Mine foreldre har skaffet seg dette, en sånn liten luftfukter som de har i stua. Hver gang jeg besøker de så står den på, altså det kommer sånn «damp» ut fra toppen, og huset lukter vondt. Jeg klarer ikke denne lukten. Jeg har lest og hørt at dette ikke er bra, at det er skadelig å ha i huset, er det sant? Anonymkode: e5891...bd1 Det er klart skadelig hvis det blir for fuktig. Det er også ikke bra om det blir for tørt, men det går vel mest på at det ikke er bra for innklimaet. Ta med et hygrometer og se hvor fuktig det egentlig er der. Høres ikke bra ut når det har begynt å lukte! Anonymkode: f13d6...add
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #3 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er klart skadelig hvis det blir for fuktig. Det er også ikke bra om det blir for tørt, men det går vel mest på at det ikke er bra for innklimaet. Ta med et hygrometer og se hvor fuktig det egentlig er der. Høres ikke bra ut når det har begynt å lukte! Anonymkode: f13d6...add Det lukter av den, den avgir en rar lukt. Dermed synes jeg huset lukter vondt. Men, takk for tips. Ts Anonymkode: e5891...bd1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #4 Skrevet 12. mars 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det lukter av den, den avgir en rar lukt. Dermed synes jeg huset lukter vondt. Men, takk for tips. Ts Anonymkode: e5891...bd1 Ah, skjønner. Kanskje den har et filter som må byttes. For mye fuktighet vil over tid skape sur lukt. Men ja, måle er nok veien å gå. Hva som er grei luftfuktighet vil variere etter sesong og vær ute, men generelt kan man si at fra 20 til 40% på vinteren, og opp mot 60% på sommeren er greit. Anonymkode: f13d6...add
Geojak Skrevet 12. mars 2023 #5 Skrevet 12. mars 2023 Vi har luftfukter, og ingen lukt. her var luften veldig tørr, men har en moderne luftfukter som styrer seg litt selv, så den skrur seg av når luften er fuktig nok. for tørr luft inne kan føre til kløe (tørr hud) hodepine luftveisplager m.m, Men.. luftfukteren må vedlikeholdes og rengjøres. Om det lukter kan det være luften er for fuktig, eller det er lenge siden de renset luftfukteren. Det er ikke bra da kan den spre bakterier. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #6 Skrevet 12. mars 2023 Problemet med luftfukter er at det kan sette seg kondens i vegger, og det vil ikke nødvendigvis gi utslag med en jalla fuktmåler fra clas ohlson. Hvis de bruker det pga tørr luft, kjøp heller luftrenser. Fjerner støv og partikler som gir tørr luft (man må selvsagt tørke støv i tillegg), og mye bedre for huset enn enn fukter. Anonymkode: c4be0...cbd 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #7 Skrevet 13. mars 2023 Høres mer ut som foreldrene dine har en luftfukter man kan putte i aroma for duftspreder? Anonymkode: 6ad13...dbc 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå