AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #1 Skrevet 12. mars 2023 Er ei voksen dame som for noen uker siden var veldig forkjølet. det varte i ei uke. Jeg hadde sånn hoste at jeg tisset på meg mange ganger om dagen, ikke bare noen dråper. Syns dette var så ubehagelig, at jeg var livredd for at det skulle skje på jobb. så jeg har drukket lite på jobb. det skjedde to ganger der, men jeg skiftet truse. Bør jeg kontakte lege? Anonymkode: 52ea9...c10
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #2 Skrevet 12. mars 2023 Jeg sliter med urinlekkasje grunnet gravididet, og jeg fikk beskjed om å snakke med lege hvis det ble verre. Tenker at plutselig oppstått urinlekkasje på den måten absolutt er en god grunn til å oppsøke lege! Anonymkode: 3f47d...7f1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #3 Skrevet 12. mars 2023 Jeg trener mye bekken og underliv, og da jeg fikk korona så hostet jeg på meg uhell og, det gikk fullt over senere altså. Men merker du noe nå? Anonymkode: f62c4...e5d
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #4 Skrevet 12. mars 2023 Jeg hadde det samme i høst, det gikk over da jeg ble frisk. Var hjemme hele tiden. Er 39 år, ikke opplevd det før. Men er helt kvitt det nå. Det skader jo ikke å ta kontakt med lege, da kan du kanskje også få dekket noen produkter (hvis ikke det er bare for kronikere?) Anonymkode: 6fad7...620
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #5 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er ei voksen dame som for noen uker siden var veldig forkjølet. det varte i ei uke. Jeg hadde sånn hoste at jeg tisset på meg mange ganger om dagen, ikke bare noen dråper. Syns dette var så ubehagelig, at jeg var livredd for at det skulle skje på jobb. så jeg har drukket lite på jobb. det skjedde to ganger der, men jeg skiftet truse. Bør jeg kontakte lege? Anonymkode: 52ea9...c10 Du kan jo forsøke en pakke Tena innlegg først. Veldig vanlig å oppleve dette. Anonymkode: cf9d5...d7f 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #6 Skrevet 12. mars 2023 Jeg er 38, og det skjer alltid når jeg er forkjøla🫣 Har alltid noen pakker tena stående. Kan skje ellers også, om jeg må tisse, og så nyser, skvetter, hoster, eller snubler🫢 Har aldri tenkt på å gå til legen med det, er det vanlig?😬 Anonymkode: 66e8c...121 2
Vera Skrevet 12. mars 2023 #7 Skrevet 12. mars 2023 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du kan jo forsøke en pakke Tena innlegg først. Veldig vanlig å oppleve dette. Anonymkode: cf9d5...d7f Hva er det slags svar? Nei det er ikke normalt å tisse på seg. Kontakt fastlegen din Ts, og ikke finn deg i svar som «dette er helt normalt» eller «kjøp Tena lady». Selvfølgelig skal du ikke ha en hverdag hvor du går rundt og er redd for å tisse på deg. Endret 12. mars 2023 av Vera 1 1
Vera Skrevet 12. mars 2023 #8 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er 38, og det skjer alltid når jeg er forkjøla🫣 Har alltid noen pakker tena stående. Kan skje ellers også, om jeg må tisse, og så nyser, skvetter, hoster, eller snubler🫢 Har aldri tenkt på å gå til legen med det, er det vanlig?😬 Anonymkode: 66e8c...121 Mennesker (som feks spedbarn og små barn) har ikke utviklet kontroll over urinblære og avføring - der er det helt normalt å tisse/bæsje på seg. Normalt friske mennesker skal ikke tisse på seg.
Viktualia Skrevet 12. mars 2023 #9 Skrevet 12. mars 2023 En gang jeg hadde en luftveisinfeksjon som gikk over i tørrhoste som varte og rakk opplevde jeg det samme. Akkurat som musklene var helt utslitt. Det gikk over når jeg ble frisk. Det er minst 20 år siden, ikke skjedd igjen. 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #10 Skrevet 12. mars 2023 Vera skrev (1 time siden): Hva er det slags svar? Nei det er ikke normalt å tisse på seg. Kontakt fastlegen din Ts, og ikke finn deg i svar som «dette er helt normalt» eller «kjøp Tena lady». Selvfølgelig skal du ikke ha en hverdag hvor du går rundt og er redd for å tisse på deg. Dette er mere vanlig enn du tror og går over igjen når man slutter å hoste. Vet egentlig ikke hva en lege kan foreslå? Hostedempende? Anonymkode: cf9d5...d7f 5 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #11 Skrevet 12. mars 2023 Forsikre deg om at du ikke går på medisiner som kan ha dette som bivirkning først og fremst. Anonymkode: c0d9d...a01
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #12 Skrevet 12. mars 2023 Det er ikke uvanlig at voksne kvinner tisser litt på seg når de hoster, nyser eller tar i tunge løft bl.a. Det er rart at kvinner flest ikke er klar over det. Anonymkode: a8f82...ac9 4
Vera Skrevet 12. mars 2023 #13 Skrevet 12. mars 2023 (endret) AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Det er ikke uvanlig at voksne kvinner tisser litt på seg når de hoster, nyser eller tar i tunge løft bl.a. Det er rart at kvinner flest ikke er klar over det. Anonymkode: a8f82...ac9 Djisus. NEI, det SKAL ikke være vanlig at voksne kvinner tisser på seg. Men takk for at du fortsetter å motarbeide at kvinnehelsen kommer på prioriteringslisten. Hadde vært morsomt om menn også bare skulle finne seg i å tisse på seg selv i 30-årene.. Man trenger helsehjelp om man tisser på seg som voksen. Endret 12. mars 2023 av Vera 2 1
Vera Skrevet 12. mars 2023 #14 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Dette er mere vanlig enn du tror og går over igjen når man slutter å hoste. Vet egentlig ikke hva en lege kan foreslå? Hostedempende? Anonymkode: cf9d5...d7f Merkelig at jeg aldri tisser på meg - om det er så vanlig? Helsevesenet vil nok at du skal tenke det er normalen..da slipper de jo å behandle deg. Et problem mindre 🤷🏻♀️🤷🏻♀️
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #15 Skrevet 12. mars 2023 Vera skrev (3 minutter siden): Djisus. NEI, det SKAL ikke være vanlig at voksne kvinner tisser på seg. Men takk for at du fortsetter å motarbeide at kvinnehelsen kommer på prioriteringslisten. Hadde vært morsomt om menn også bare skulle finne seg i å tisse på seg selv i 30-årene.. Man trenger helsehjelp om man tisser på seg som voksen. Hva slags helsehjelp foreslår du? Hvilke deler av budsjettet mener du man skal bruke på å gi behandling til et enormt antall friske kvinner? Anonymkode: afc1a...9d7 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #16 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Det er ikke uvanlig at voksne kvinner tisser litt på seg når de hoster, nyser eller tar i tunge løft bl.a. Det er rart at kvinner flest ikke er klar over det. Anonymkode: a8f82...ac9 Det er virkelig ikke det! Slutt å spre sånn tull. Anonymkode: d008e...5bc
Topsi Skrevet 12. mars 2023 #17 Skrevet 12. mars 2023 Det forekommer ofte hos kvinner ja,.en det er ikke noe man skal akseptere som uunngåelig, og godta uten å få det sjekket. Som andre sier, ta kontakt med fastlegen din
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #18 Skrevet 12. mars 2023 Til TS, mer enn 25% av kvinner har kronisk anstrengelsesinkontinens. Dvs. inkontinens ved hosting, løping, hopping, nysing e.l. Du opplevde det kun i en begrenset periode der kroppen var svekket av sykdom, og det er igjen enda mer normalt. Det er ingen grunn til å oppsøke lege. Det du kan gjøre selv dersom du er engstelig for at dette skal skje igjen er å trene bekkenbunnsmuskulaturen. Ellers er det kjekt å ha innlegg liggende til bruk i lignende situasjoner. Anonymkode: afc1a...9d7 4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #19 Skrevet 12. mars 2023 Jeg er 45 år og hadde det sånn fra og med første fødsel. Dvs anstrengelseslekkasje og tisset på meg når jeg ble syk med mye hosting. Fikk til slutt somlet meg til å ta tvt + strammet opp blærenedfall. Vellykket operasjon så er meget fornøyd. Om du vil ta tvt må du selvsagt bestemme selv, ingen operasjon er risikofri. Men det er risikofritt å ta kontakt med lege for å få henvisning og dra på konsultasjon. Lykke til☺️ Anonymkode: cff90...240 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #20 Skrevet 12. mars 2023 Du opplevde det fordi blæren ikke klare å holde på det når du hoster ekstra mye. Om du går til legen får du beskjed om at sånn er det å være kvinne som har født, du får bare trene bekkenmuskulaturen. Vi skal visst bare finne oss i å tisse på oss. Men du får prøve å trene bekkenmuskulatur først og se om det hjelper. Hvis ikke, så gå til lege. Det finnes visst operasjon for det hvis det blir for plagsomt. Anonymkode: d1a01...83d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå