Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en kjæreste jeg har vært sammen med i over et år. Vi er i 40 årene. Han inviterer meg aldri på noe, vi er alltid hos meg og jeg handler og lager middag 3-4 ganger i uken. Ikke en eneste middag har han laget til meg på 1 år. Han spør ikke om å hjelpe til eller noe. Det er også jeg som fikser og ordner ferieturer vi er på sammen. Bestiller og betaler .. Føler av og til at han tar meg litt for gitt og ikke gidder gjøre så stor innsats selv. Idag dro han hjem etter helgen tidligere enn vanlig. Måtte kjøre sønnen og det er ok. Jeg vet han elsker meg, han sier det hele tiden og skriver de fineste meldinger.  Men jeg ble litt sur og gav beskjed om at jeg synes vi gjør lite sammen for tiden og sa spøkefullt at jeg håpte han ikke var med meg for middager og ferieturer .. da ble han skikkelig fornærmet .. var dette ok å si? Barnslig av meg? Jeg føler at jeg alltid gir og gir i forhold og vil ikke gå i den fellen igjen .. 

Anonymkode: f8ea7...916

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han har fått seg en sugar mama. Hvorfor betaler du for ferien hans?

Anonymkode: c63f7...17b

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg trodde 2 ganger at han skulle komme på banen og tilby seg .. men fikk aldri noe betaling for feriene .. nå skaffet jeg en ferietur for sønnen også .. gjennom min arbeidsgiver sine ansatthytter. Sønnen sa ikke takk engang .. føler meg litt misbrukt og utnyttet. Mener du det var innafor det jeg sa?

Skrevet

Skjønner ikke at du har giddet så lenge uten å si noe. Er han arbeidsledig eller ufør? Fattigere enn ei kirkerotte?

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du blir utnyttet. Stopp med det, og se om han da tar litt ansvar. Gjør han ikke det, så vil det nok aldri bli bedre.

Anonymkode: 150ae...d6e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg sa spøkefullt at jeg håpte han ikke var med meg for middager og ferieturer .. da ble han skikkelig fornærmet .. var dette ok å si? 

Herregud. Om du vil han skal bidra mer eller lage mat til deg, så si det på en mindre passiv-agressiv måte. 

Anonymkode: cd009...50c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
svartkatt skrev (Akkurat nå):

Skjønner ikke at du har giddet så lenge uten å si noe. Er han arbeidsledig eller ufør? Fattigere enn ei kirkerotte?

Han er i full jobb men alenefar .. men jeg er også alenemor så jeg har ikke all verdens økonomi jeg heller. Jeg er en snill person som elsker å ta vare på folk jeg er glad i. Men jeg vil gjerne møte samme energien tilbake. Tenker en mann skal komme litt på banen og hvertfall tilby seg å lage en middag i ny og ne. Delt hotellutgifter .. kjenner det er litt sårt. Vurderer å være stille et par dager og se om kommentaren min synker inn hos han 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde nok selv vært mer sur over at han lever som en tenåring og ikke skjønner at han skal bidra inn i matlaging, rydding etc. 

Still mer krav til han. Be han handle inn mat, rydde etterpå. Spør om penger til ferien. Hvis han ikke godtar det, er han tidenes kjipeste. 

Anonymkode: be885...3af

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg trodde 2 ganger at han skulle komme på banen og tilby seg .. men fikk aldri noe betaling for feriene .. 

Da sier du at du tenker han kan ordne ferien neste gang. Og hvis han sier noe om betaling, får du si at du tenker dere tar det sånn ca annenhver gang. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Herregud. Om du vil han skal bidra mer eller lage mat til deg, så si det på en mindre passiv-agressiv måte. 

Hvordan da? Jeg har ikke i meg å være frekk heller så derfor pakket jeg det litt inn .. 

AnonymBruker
Skrevet

Rart å ikke snakke om dette når turen blir bestilt. "Da blir det x kr på hver". Så enkelt kan det gjøres.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Sugermama og kokk😃 

Anonymkode: f27c5...1cb

AnonymBruker
Skrevet

Betaler du all maten også eller er han med og spleiser på alle middagene? Regner med han spiser mer enn deg. Det blir mye penger i løpet av et år. 

Anonymkode: 52729...28f

Skrevet

Si ting rett ut, istedenfor å hinte. Det er på tide å se om han faktisk gidder å bidra noe til forholder! 

AnonymBruker
Skrevet

Du bør nok heller forsøke være klar og tydelig på at du heretter forventer at han bidrar både økonomisk og med egen innsats når det kommer til felles opplevelser som ferieturer, matlagning og andre ting dere gjør i sammen. Hvis du kommer med små sleivbemerkninger (som jeg for øvrig veldig godt skjønner du fristes til) så gir det han rom for å være fornærmet og sur tilbake. Om du tar det opp i en nøytral måte, så blir det vanskelig for han å legitimere en negativ reaksjon fra hans side. Da vil han fremstå som totalt urimelig, for ønskene du kommer meg er jo langt innenfor rimelighetens grenser.

Anonymkode: f70f0...519

• Liker 1
Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer:

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

Mvh

Chantielle mod.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...