Mona32 Skrevet 28. desember 2005 #1 Skrevet 28. desember 2005 HEI! Jeg skal bytte til ADSL, og i den forbindelse vil jeg også gå over til IP-telefoni (noe alle sier lønner seg...). Har i den forbindelse undersøkt litt pris, og finner ut at de fleste tilbyderne av IP legger til prisen en ekstra avgift for leie av nett på mellom 60 og 80 kroner Til nå har jeg kun funnet ut at Bluecom ikke gjør det. Prisen de oppgir er inkludert nettleie. Jeg lurte dermed på om det er noen som vet noe mer enn det jeg gjør... Har dere oppdaget noen tilbydere som ikke har "snikinnført" denne avgiften (den er nemlig godt skjult)? Eventuelt har dere noen erfaring med IP og ADSL (pris, kvalitet, kundeservice...)? GODT NYTT ÅR!!!
Grooo Skrevet 29. desember 2005 #2 Skrevet 29. desember 2005 IP24 har i alle fall ikke noen ekstraavgift eller noe, vi er godt fornøyde med dem
Hu i Svingen Skrevet 29. desember 2005 #3 Skrevet 29. desember 2005 Avgiften snikes vel egentlig ikke inn. Hvis du ikke betaler den til IP-telefontilbyderen må du selv betale den til Telenor.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 29. desember 2005 #4 Skrevet 29. desember 2005 Avgiften betales til ADSL-leverandøren. Det har ikke noe med IP-telefoni å gjøre, men at man må betale en ekstra avgift for ikke å ha vanlig analogt fasttelefoniabonnement.
Mona32 Skrevet 29. desember 2005 Forfatter #5 Skrevet 29. desember 2005 Mulig jeg er blitt feilinformert, eller har vært totalt "nedsnya" og ikke skjønt hva folk prata om, men jeg har forstått det slik at det er en avgift som går til Telenor for leie av nett... Men uansett, har jeg misforstått hvis jeg lager et fiktivt regnestykke som dette: ADSL-abonnement: 299,- IP-telefon: 149,- "Nettleie": 60,- Er dette de reelle utgiftene som man får hvis man ønsker å ha IP-telefon og ADSL? Og igjen, er Bluecom sine reelle utgifter: ADSL-abonnementet på 299,- og IP-telefoni 159,-? Altså ingen nettleie hos dem!!! Har faktisk ringt en del tilbydere, og de i kundeservicen har rett og slett ikke hatt peiling. Når jeg har snakket om en ekstraavgift, så visste de ikke noe om dette, eller de påsto at det ikke var noen ekstra avgift. Og da de måtte undersøke dette nærmere, visste det seg at kundene måtte påregne denne avgiften. Må her nevnes at det er en stund siden jeg undersøkte, regner med de har litt større kontroll nå
Hu i Svingen Skrevet 29. desember 2005 #6 Skrevet 29. desember 2005 (endret) Avgiften betales til ADSL-leverandøren. Det har ikke noe med IP-telefoni å gjøre, men at man må betale en ekstra avgift for ikke å ha vanlig analogt fasttelefoniabonnement. ← Seff. My mistake. Uansett; denne avgiften ender opp hos Telenor. Og i noen tilfeller må man betale den selv (istedet for til ADSL-leverandøren). Endret 29. desember 2005 av Hu i Svingen
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2005 #7 Skrevet 30. desember 2005 Avgiften betales til ADSL-leverandøren. Det har ikke noe med IP-telefoni å gjøre, men at man må betale en ekstra avgift for ikke å ha vanlig analogt fasttelefoniabonnement. ← Da jeg så opp mitt fasttelefon-abb. rapporterte jeg ikke dette til min ADSL-leverandør, derfor har jeg kommet utenom denne avgiften I tillegg kan jeg opplyse om min IP-telefon koster KUN for bruken (+etablering/adapter). Bare å gå til TeleVoIP.no Bruken er kun 9 øre kveld, 14 øre dag og 99 øre til mobil
Grooo Skrevet 30. desember 2005 #8 Skrevet 30. desember 2005 Vi har bredbånd fra NextGenTel og telefoni fra IP24, betaler ikke noen eksta avgift noe sted selv om vi ikke har noe kundeforhold til Telenor
Mona32 Skrevet 31. desember 2005 Forfatter #9 Skrevet 31. desember 2005 Hmmm.... Begynner nesten å lure på at den avgiften er bare "lureri" - og ikke noe er bedre enn det!!!! Men "banna bein", det står under tilbyders egen kommentar på telepriser.no at vi må påregne en ekstra avgift - alt avhengig av hvilken ADSL-leverandør vi velger. Eneste løsning er vel bare å ringe litt rundt å høre, så får jeg vel stole på det de sier...
Gjest gjesta Skrevet 31. desember 2005 #10 Skrevet 31. desember 2005 Vi har bredbånd fra NextGenTel og telefoni fra IP24, betaler ikke noen eksta avgift noe sted selv om vi ikke har noe kundeforhold til Telenor ← Sånn er det hos os også (bare vi har andre leverandører) Har ADSL fra en leverandør, IP telefon fra en annen, og aldri en eneste regning fra telenor.
Gjest gjesta Skrevet 31. desember 2005 #11 Skrevet 31. desember 2005 Vå leverandør er: Televoip. Vi betaler kun for tellerskritt, og ikke noe mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå