AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #1 Skrevet 12. mars 2023 Datteren min har nettopp fylt 12 år. Hun har fått mye kviser allerede og føler seg alene. Når fikk ditt barn kviser? Anonymkode: b07c5...e21
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #2 Skrevet 12. mars 2023 Sønnen min er også 12 år, og har fått litt kviser allerede og er i full gang med stemmeskiftet ☺️ Han fyller 13 i august. Ungdomstida kommer ja 💙 Anonymkode: 63b44...6c1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #3 Skrevet 12. mars 2023 Eldstemann fikk noen få på haka helt ned i tiårsalderen. Yngste er 12 og har først nå fått et par små Anonymkode: fe00a...628
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #4 Skrevet 12. mars 2023 Det er ikke naturlig at tenåringer skal få kviser, det finnes hjelp. Om du ser på gamle tråder så er det mange som skriver at det hjalp å kutte ut melkeprodukter, det bekreftes her: https://www.medicalmedium.com/blog/healing-acne Det er enkelt å få bort også: https://www.instagram.com/p/CpAkY-yrTE5/ Anonymkode: 9c50c...8d3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #5 Skrevet 12. mars 2023 Jeg har ikke barn i kvisealder enda, men husker da jeg selv fikk kviser i en alder av 13 år og mamma lagde en big deal av det. Plis ikke gjør det, det dreper selvtilliten til barna deres. Husker mamma tok meg med til legen med «aknen», og legen reagerte med at «han hadde sett mye verre enn dette», som om han leste at her var det mamma som var hysterisk. Hun kjøpte også all verdens hudpleie (uttørkende basiron og aco spotless som gjorde huden min hundre ganger verre), og concealer for å skjule kvisene (jeg var 13!». Er helt sikker på at hun bare ønsket meg det beste, men jeg ba aldri om det og syntes det var sårt at jeg ikke var «bra nok» som jeg var. Tok meg lang tid å bli komfortabel uten sminke igjen etter dette Anonymkode: 17ffd...3c3 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #6 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 12.3.2023 den 17.44): Det er ikke naturlig at tenåringer skal få kviser, det finnes hjelp. Om du ser på gamle tråder så er det mange som skriver at det hjalp å kutte ut melkeprodukter, det bekreftes her: https://www.medicalmedium.com/blog/healing-acne Det er enkelt å få bort også: https://www.instagram.com/p/CpAkY-yrTE5/ Anonymkode: 9c50c...8d3 Jeg er ekstremt skeptisk til å sette en 12-åring på en diett som dette. Og at det ikke er naturlig at tenåringer får kviser er jeg vel også uenig i. Anonymkode: b07c5...e21 3
klarinetta Skrevet 13. mars 2023 #7 Skrevet 13. mars 2023 (endret) AnonymBruker skrev (På 12.3.2023 den 15.14): Datteren min har nettopp fylt 12 år. Hun har fått mye kviser allerede og føler seg alene. Når fikk ditt barn kviser? Anonymkode: b07c5...e21 Datteren min ble hardt rammet i panna og nedover tinningene da hun var ca 11. Masse arr i dag, noen år senere, gått til laserbehandling. Vil kanskje anbefale hudlege om hun har mye. Endret 13. mars 2023 av klarinetta 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #8 Skrevet 13. mars 2023 Fikk mensen og mye kviser da jeg var 12. Har heldigvis lite arr. Anonymkode: e5de8...1f4
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #9 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fikk mensen og mye kviser da jeg var 12. Har heldigvis lite arr. Anonymkode: e5de8...1f4 Men må si jeg var eneste i klassen og det var ganske kjipt ja. Anonymkode: e5de8...1f4
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #10 Skrevet 13. mars 2023 klarinetta skrev (20 minutter siden): Datteren min ble hardt rammet i panna og nedover tinningene da hun var ca 11. Masse arr i dag, noen år senere, gått til laserbehandling. Vil kanskje anbefale hudlege om hun har mye. Virker laserbehandlingen? Anonymkode: bb427...35d
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #11 Skrevet 13. mars 2023 Min gutt på 11 fikk en for ikke så lenge siden og den forsvant nesten like fort som den kom. Regner med puberteten er i gang ja.😊 Helt naturlig å få litt kviser blir det for mye og de blir vonde så tar man kontakt med legen men vær så snill og ikke sykeliggjør normal utvikling. Anonymkode: c1cd6...d4a
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #12 Skrevet 13. mars 2023 Min sønn på snart 9 har noe som ligner på kviser. Men jeg tenker at det er noe tidlig? Og at det kanskje er slike mollusker i stedet for. Anonymkode: 095b0...6c8
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #13 Skrevet 13. mars 2023 13-14 år. Vi kontaktet hudlege umiddelbart (privat) for å få den beste hjelpen. Jeg råder deg, IKKE vent! Det må ikke være myyyye kviser for å kontakte hudlege, selv om alt for mange tror det. Ikke kast bort tiden med prøving og feiling vedr mat og produkter. Det er bortkastet tid og penger. Anonymkode: 123d6...005 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #14 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 12.3.2023 den 15.14): Datteren min har nettopp fylt 12 år. Hun har fått mye kviser allerede og føler seg alene. Når fikk ditt barn kviser? Anonymkode: b07c5...e21 Kontakt hudlege! Anonymkode: 123d6...005 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #15 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg har ikke barn i kvisealder enda, men husker da jeg selv fikk kviser i en alder av 13 år og mamma lagde en big deal av det. Plis ikke gjør det, det dreper selvtilliten til barna deres. Husker mamma tok meg med til legen med «aknen», og legen reagerte med at «han hadde sett mye verre enn dette», som om han leste at her var det mamma som var hysterisk. Hun kjøpte også all verdens hudpleie (uttørkende basiron og aco spotless som gjorde huden min hundre ganger verre), og concealer for å skjule kvisene (jeg var 13!». Er helt sikker på at hun bare ønsket meg det beste, men jeg ba aldri om det og syntes det var sårt at jeg ikke var «bra nok» som jeg var. Tok meg lang tid å bli komfortabel uten sminke igjen etter dette Anonymkode: 17ffd...3c3 Det er denne balansegangen jeg synes er vanskelig. Hun uttrykker selv at hun synes det er tøft med kvisene og har opplevd erting på skolen på grunn av de. Jeg hjelper henne derfor med rens og concealer på det jeg opplever er hennes ønske, samtidig som jeg snakker mye om det å føle seg vel av å være den man er og at alle i den alderen har sine egne ting de er bekymret for. Så jeg forsøker å balansere det å ta henne på alvor, og å ufarliggjøre det ned. Anonymkode: b07c5...e21
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #16 Skrevet 13. mars 2023 Datteren min er 10 og har massevis av kviser rundt nesen og i pannen. Det samme hadde jeg på den alderen. Anonymkode: 31cca...54f
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #17 Skrevet 13. mars 2023 Min har også det. Er arvelig belastet, dessverre, det går i arv på min side. Jeg gir henne min epiduo-krem som jeg selv har på resept. Den hjelper mye. Hun er for ung til å gå på P-piller. Diane-pillen ble en redning for meg etter hvert… Anonymkode: bcadd...dc8
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #18 Skrevet 14. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 13.3.2023 den 19.33): Jeg er ekstremt skeptisk til å sette en 12-åring på en diett som dette. Og at det ikke er naturlig at tenåringer får kviser er jeg vel også uenig i. Anonymkode: b07c5...e21 Det er ikke en enkelt diett, det er ingen som spiser likt med dette, og de fleste spiser kjøtt. Du kan bruke akkurat så mye av informasjonen som du vil. Å kutte ut melk og legge til sellerijuice for eksempel, kan være nok. Det er mange som har skrevet her på KG at det å kutte ut melk hjalp. Anonymkode: 9c50c...8d3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå