Topsi Skrevet 12. mars 2023 #1 Skrevet 12. mars 2023 Da jeg gikk på ungdomsskolen sendte jeg et anonymt spørsmål til helsesøster om det å ikke ha seksuelle følelser, og svaret var qt jeg var umoden. Fremdeles den dagen idag ser jeg mye uvitenhet om aseksualitet i kommentarfelt etc. Jeg føler ikke vi er akseptert på samme måte som andre i feltet... Hva tenker dere andre om aseksuelle? https://p3.no/nar-aisha-fortel-om-legningen-sin-trur-ikkje-alle-pa-ho/ 2 2 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #2 Skrevet 12. mars 2023 Jeg godtar dem, som med alle andre. Skjønner ikke hvorfor det skulle være et problem. Bare vær obs på kommentarer fra anti-woke folka her. De blir trigget av regnbue-folk 🤭 Anonymkode: a7d99...c69 5 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #3 Skrevet 12. mars 2023 Jeg skjønner ikke hvorfor aseksuelle skulle høre til under samme paraply som lhbtq. Anonymkode: 5e9f1...46b 5 6
Topsi Skrevet 12. mars 2023 Forfatter #4 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg skjønner ikke hvorfor aseksuelle skulle høre til under samme paraply som lhbtq. Anonymkode: 5e9f1...46b Det er jo et poeng, men nå er vi på en måte plassert der 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #5 Skrevet 12. mars 2023 Hva slags aksept er du ute etter? Oppriktig spørsmål altså. Hvor er konflikten? Folk vet vel neppe dette om deg uansett? Anonymkode: fc817...469 9 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #6 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg skjønner ikke hvorfor aseksuelle skulle høre til under samme paraply som lhbtq. Anonymkode: 5e9f1...46b Alle som ikke er "A4" passer der 😊 I mangel av bedre forklaring. Anonymkode: 3714e...598 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #7 Skrevet 12. mars 2023 Skjønner ikke helt at aseksualitet i det hele tatt er noe som må «aksepteres». Ingen har jo noe som helst med andre sin seksualitet å gjøre uansett. Blir like dumt som å «akseptere» min heteroseksualitet. Det er kun min sak. Ingen andre trenger å ha en mening om det. Anonymkode: 32053...5ae 10 1 7
Maleficenta Skrevet 12. mars 2023 #8 Skrevet 12. mars 2023 Topsi skrev (5 minutter siden): Det er jo et poeng, men nå er vi på en måte plassert der hva står b, t og q for?
Topsi Skrevet 12. mars 2023 Forfatter #9 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva slags aksept er du ute etter? Oppriktig spørsmål altså. Hvor er konflikten? Folk vet vel neppe dette om deg uansett? Anonymkode: fc817...469 Jeg er vel ute etter at folk som støtter f eks lgbt i samfunnet også ville støtte oss, jeg har f eks vært borti en homofil mann som mener jeg får lyst på sex bare han viser meg nok peniser. Jeg et av den typen som blir kvalm av å se en penis, ihvertfall utenom jobbsituasjon. Men det er liksom akseptert at alle har seksuelle lyster,.og det å ikke ha det blir sett på som unormalt og sykelig. Men det er jo en legning som alle andre 1 1
Topsi Skrevet 12. mars 2023 Forfatter #10 Skrevet 12. mars 2023 Maleficenta skrev (5 minutter siden): hva står b, t og q for? Bi, trans og queer 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #11 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva slags aksept er du ute etter? Oppriktig spørsmål altså. Hvor er konflikten? Folk vet vel neppe dette om deg uansett? Anonymkode: fc817...469 Dette lurer jeg også på. Jeg definerer meg som aseksuell selv (og det er veldig bevisst at jeg sier definerer, ikke identifiserer), men skjønner ikke hvorfor jeg skal ønske meg noen form for aksept eller minoritetstilhørighet av den grunn. Jeg er cis, jeg er hetero - jeg har bare ikke særlig seksuelle drifter og lyster, og det er strengt tatt ikke noe andre hverken trenger å informeres om eller ha meninger om. Anonymkode: 9da7b...177 6 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #12 Skrevet 12. mars 2023 Topsi skrev (1 minutt siden): Jeg er vel ute etter at folk som støtter f eks lgbt i samfunnet også ville støtte oss, jeg har f eks vært borti en homofil mann som mener jeg får lyst på sex bare han viser meg nok peniser. Jeg et av den typen som blir kvalm av å se en penis, ihvertfall utenom jobbsituasjon. Men det er liksom akseptert at alle har seksuelle lyster,.og det å ikke ha det blir sett på som unormalt og sykelig. Men det er jo en legning som alle andre Men hvorfor i all verden skal han vite noe som helst om det? Hold det privat? Samme gjelder alle andre legninger spør du meg. Problem solved?🤷🏼♀️ 2023 ass Anonymkode: fc817...469 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #13 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg skjønner ikke hvorfor aseksuelle skulle høre til under samme paraply som lhbtq. Anonymkode: 5e9f1...46b Fordi aseksuell er en legning, akuratt som de andre Anonymkode: 8c597...114 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #14 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men hvorfor i all verden skal han vite noe som helst om det? Hold det privat? Samme gjelder alle andre legninger spør du meg. Problem solved?🤷🏼♀️ 2023 ass Anonymkode: fc817...469 Tenker du sånn om heteroseksualitet også? Når venner av deg forteller om noe de gjorde med kjæresten og omtaler vedkommende etter kjønn så tenker du "hold deg for deg selv"? Eller når et heterofilt par leier på gata tenker du "hold det for deg selv"? Anonymkode: 8c597...114 1
Topsi Skrevet 12. mars 2023 Forfatter #15 Skrevet 12. mars 2023 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette lurer jeg også på. Jeg definerer meg som aseksuell selv (og det er veldig bevisst at jeg sier definerer, ikke identifiserer), men skjønner ikke hvorfor jeg skal ønske meg noen form for aksept eller minoritetstilhørighet av den grunn. Jeg er cis, jeg er hetero - jeg har bare ikke særlig seksuelle drifter og lyster, og det er strengt tatt ikke noe andre hverken trenger å informeres om eller ha meninger om. Anonymkode: 9da7b...177 Jeg definerer meg som det, det er ikke en del av identiteten min, som f eks det å være kristen og sykepleier er. Men ting kommer jo opp når folk lurer på hvorfor man alltid er singel og ikke har barn Endret 12. mars 2023 av Topsi
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #16 Skrevet 12. mars 2023 Hva skjer med at disse bokstavene endrer seg fra uke til uke? Veldig mange forskjellige varianter jeg har sett Anonymkode: 031a7...ae5 7
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #17 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tenker du sånn om heteroseksualitet også? Når venner av deg forteller om noe de gjorde med kjæresten og omtaler vedkommende etter kjønn så tenker du "hold deg for deg selv"? Eller når et heterofilt par leier på gata tenker du "hold det for deg selv"? Anonymkode: 8c597...114 Forteller ikke venner om sånne ting, men ser hva du mener. Men om du ikke gjør noen ting, så er det ikke noe å fortelle..? Trenger da ikke gå inn i noen forsvarstale om at du er aseksuell. Bare vær det. Å holde hender på gaten, aldri om jeg hadde tenkt over det. Angår meg ikke. Anonymkode: fc817...469 1
Andro Skrevet 12. mars 2023 #18 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg skjønner ikke hvorfor aseksuelle skulle høre til under samme paraply som lhbtq. Det er to grunner til at de hører til der: - Pride dreier seg om å ikke måtte skjemmes over egen seksualitet - uansett hva den måtte innebære - så lenge den ikke er til skade for andre. Ingenting eller vel mindre påtrengende enn aseksuelle. Det handler i stor grad om kunnskap om hvor forskjellige vi mennesker er. - Pride dreier seg om at også homofile, lesbiske, bifile og andre i queerfamilien kan være aseksuelle Aseksuelle forelsker seg, og har samme behov for nærhet som andre i forhold, men ikke nødvendigvis sex. Ikke alle aseksuelle er uten seksuelle behov, men de er veldig selektive på hva som vekker lyst. Et eksempel er vi som er demiseksuelle. Vi tenner kun på folk vi allerede har en emosjonell tilknytning til, men vi har like mye lyst på kjæresten vår som alle andre. Likevel er demiseksualitet kategorisert under aseksuell-paraplyen. Lhbtq+ sitt arbeid for likestilling og imot diskriminering dreier seg om alle typer kjønnsuttrykk, kjønnsidentitet, legning, parafilier og fetisjer. Det handler om å fjerne fordommer og fremme kunnskap, for å få mindre trange rammer å leve i. 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #19 Skrevet 12. mars 2023 Bare lev, ikke gjør det så komplisert. Anonymkode: fc817...469 6 3
Andro Skrevet 12. mars 2023 #20 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Men hvorfor i all verden skal han vite noe som helst om det? Hold det privat? Samme gjelder alle andre legninger spør du meg. Problem solved?🤷🏼♀️ 2023 ass Ingenting blir løst ved fortielse. Vi vet bedre. Hvordan vi organiserer livet vårt er ikke bare en privatsak. Det berører folk rundt oss. Det er derfor folk gifter seg, har navnefester, begravelser og feirer bursdager med andre, fordi vi er del av et sosialt nettverk. Jo mer folk forstår om andes annerledeshet, jo klokere vil vi møte at andre er ulike oss selv. - Uten å dømme. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå