Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Haha kanskje litt rart spm men til dere som har født før, hvordan føles det? føles det litt tomt? Lett? Alt som er i livmora så lang tid er jo plutselig kommet ut?  Må føles litt merkelig? Eller? 😅🤭

Anonymkode: 82c06...c31

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjente ikke noe spesielt, nei. Følte meg verken annerledes, rar eller tom innvendig. 

Det var i hvert fall ikke noe jeg fikk med meg at jeg reagerte på eller tenkte over. Jeg var sliten, hadde vondt 'der nede', hadde en baby å tenke på, brystmelk, bading, bleier, gulping, mating, søvn osv å tenke på. Kan ikke huske at jeg brukte ett eneste sekund på å reflektere over om jeg følte meg hul, tom, merkelig. Godt mulig jeg gjorde det, men hadde rett og slett ikke tid til (eller tanker om) å kjenne etter.

Anonymkode: 62941...342

• Liker 1
Skrevet

Veldig deilig å bli litt mjukere i kroppen igjen. Kunne ta seg selv på tærne og slik, uten at magen var i veien. Ellers kjentes ikke kroppen sår, øm, tom eller whatever. Ikke hadde jeg vondt noe sted heller.

Det eneste plagsomme var dette med melk og amming, men det er en annen historie.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For min del kjentes det ut som organene i magen var helt lealause og på vei til å finne tilbake til plassen sin 😅 Var øm i magen en stund. Ellers kjente jeg ikke noe spesielt on i kroppen. Kun vondter og ubehagene som kom av syingen og brystspreng osv! 

Anonymkode: 8b1c1...79d

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Magen ble deigete 😂 utrolig rart å ikke kjenne at den var fast lenger. I et par dager etter fødsel begynte tydeligvis tarmene å jobbe for fullt igjen, sikkert fordi de begynte å bevege seg tilbake til den vanlige plassen, for fy fillern så mye jeg prompet, hele tiden! 🤯 samboeren min syns det var hysterisk morsomt, for jeg gadd ikke å krabbe ut av senga og gå på toalettet for hver promp liksom 🙈 

Anonymkode: bc5cc...60e

AnonymBruker
Skrevet

Syntes det var utrolig deilig å bli kvitt den store magen! Følte meg også såå slank, men det var jo ikke helt fakta da sett i ettertid 🤣 etter første føltes det som om jeg hadde født ut en svær trestokk og som om hele underlivet skulle ramle ut når jeg gikk. Veldig ubehagelig. Hadde ikke det etter andre fødsel heldigvis. 

Anonymkode: 239bc...77b

AnonymBruker
Skrevet

Kjentes veldig deilig å få magen min for meg selv igjen. Kunne bøye meg og snu meg rundt 😍 Følte meg mye lettere og mer bevegelig med en gang. Magisk. Er 32 uker med nr.2 nå og ser lyset i enden av tunnellen 😅

Anonymkode: 1bc1d...094

AnonymBruker
Skrevet

Var utrolig deilig å få helt flat mage igjen :)

Anonymkode: 221f8...7f1

AnonymBruker
Skrevet

Veldig ømt og sårt egentlig. Følte at tarmene mine skulle sprute ut ved hoste ect de første dagene. Definitivt godt å bli kvitt tyngde da!

Anonymkode: a8542...6b8

AnonymBruker
Skrevet

Sært å ikke kjenne spark husker jeg. 

Anonymkode: 4c618...484

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe annerledes. Men der og da glad for og ikke ha halsbrann, tissetrengt, og endelig kunne sove på magen igjen! Sånn utover det, ingen endring fra før graviditeten.

Anonymkode: 9b71f...f01

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tenkte ikke over at noe føltes annerledes. Var bare letta over å bli kvitt halsbrannen.

Anonymkode: 1055d...52a

AnonymBruker
Skrevet

Ømt og sårt her og, samt stinn og sprengt. Og null magemuskler, å reise seg opp var omtrent like vanskelig som høygravid.

Ble jo bedre dag for dag, men kjente det godt at det var en forandring der inne, og glemte jeg det så hadde jeg luftsmerter til å minne meg på det. Men var godt å være «alene» i egen kropp, selv om det fremdeles føltes fullt ut.

Anonymkode: 36fcc...1a5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes det føltes kjemperart ut. Følte at jeg var helt "løs" og slapp/rar fra halsen til underlivet.. som at det var helt tomt inni meg og at ingenting hang fast inni der, klarer nesten ikke forklare. Var sånn at jeg lå og var bekymret på barselhotellet for følte meg så innmari rar. Følte og at jeg kunne puste inn nesten uendelig mye luft (men det var kanskje fordi jeg var så innmari andpusten på slutten av graviditeten)

Anonymkode: a42ce...612

Skrevet

Man er litt «lealaus» innvendig de første par dagene til organene siger tilbake på plass, og underlivet føles gjerne ganske åpent og ømt i en dag eller to (mer hvis man er sydd). 

AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke huske at jeg følte noe sånn sett...Men husker jeg syns det va veldig deilig å ikke være gravid lenger, og samtidig veldig rart at det hadde bodd en baby der inne de siste 9 mnd, og nå var det plutselig tomt😂

Anonymkode: c5578...2e8

AnonymBruker
Skrevet

Kjentes akuratt som etter du har driti har jeg hørt

Anonymkode: c61ba...485

AnonymBruker
Skrevet

Kjente ikke mye fysisk, kun psykisk. Deilig å være alene i kroppen. Ikke være redd for å falle, ligge feil, spise feil. Bare vanlige meg igjen❤️

Anonymkode: dc82b...a16

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Var veldig deilig både fysisk og psykisk, jeg dro rett hjem fra sykehuset, la meg på magen rett ut på senga og spiste brie 😄 og så har du belønningen som du kan kose med hele dagen🥰

Anonymkode: 381eb...012

AnonymBruker
Skrevet

Magen var helt bolledeig etterpå, utrolig sær følelse. Utover det husker jeg ikke så mye av det, annet enn at det var vondt i rifter og klipp og brystvorter som blødde. 

Anonymkode: ddca1...783

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...