AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #1 Skrevet 12. mars 2023 Har en 12 åring som ønsker seg Nintendo Switch. Den skal først og fremst brukes i håndholdt versjon da vi ikke ønsker å oppta TV i stua til spilling i tide og utide. Dette er også mye av grunnen til at han ønsker seg Switch. Han har også flere kamerater med Switch så han har testet det mye og vet at han liker det. Siden den først og fremst skal brukes håndholdt, kan det holde å kjøpe Nintendo Switch Lite, eller er kvaliteten såpass mye dårligere at han vil få en mye dårligere spillopplevelse? Han ønsker så klart helst den vanlige selv, men det blir kort og greit en litt dyrere bursdagsgave enn planlagt 🙃 Den er også såpass dyr på bruktmarkedet at det ikke hjelper veldig mye å kikke der. Noen tips? Anonymkode: 7b3be...f5b
trøndermann38 Skrevet 12. mars 2023 #2 Skrevet 12. mars 2023 Dårlig batteritid på lite, ville heller gått for den vanlige. Får den for litt under 2000 brukt på finn 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #3 Skrevet 12. mars 2023 Vanlig er tingen å gå for! Anonymkode: 15318...22a
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #4 Skrevet 12. mars 2023 Takk for tips begge to Jeg leser i noen tester at den vanlige kan føles klumpete å holde i hendene? En 12 åring har jo ikke så store hender? Men ser jo fordelen med at den kan brukes som en fullverdig spillkonsoll. Han får jo så klart lov til å bruke TV i stua innimellom, men vi er flere i familien som bruker det så greit at ikke en person skal oppta det i tide og utide. Vil jo tro det er spesielt spennende spesielt i starten Er litt skeptisk til å kjøpe slikt brukt, noe spesielt jeg bør spørre om? Dette er ikke mitt bord som dere sikkert forstår 😅 Men jeg har sagt til han at han kan få en ny Lite, men om han insisterer på den vanlige så må vi vurdere brukt og det er helt ok for han. TS trøndermann38 skrev (8 minutter siden): Dårlig batteritid på lite, ville heller gått for den vanlige. Får den for litt under 2000 brukt på finn AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vanlig er tingen å gå for! Anonymkode: 15318...22a Anonymkode: 7b3be...f5b
trøndermann38 Skrevet 12. mars 2023 #5 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for tips begge to Jeg leser i noen tester at den vanlige kan føles klumpete å holde i hendene? En 12 åring har jo ikke så store hender? Men ser jo fordelen med at den kan brukes som en fullverdig spillkonsoll. Han får jo så klart lov til å bruke TV i stua innimellom, men vi er flere i familien som bruker det så greit at ikke en person skal oppta det i tide og utide. Vil jo tro det er spesielt spennende spesielt i starten Er litt skeptisk til å kjøpe slikt brukt, noe spesielt jeg bør spørre om? Dette er ikke mitt bord som dere sikkert forstår 😅 Men jeg har sagt til han at han kan få en ny Lite, men om han insisterer på den vanlige så må vi vurdere brukt og det er helt ok for han. TS Anonymkode: 7b3be...f5b Når jeg kjøper slikt brukt ber jeg alltid om å få teste at alt virker hos selger.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #6 Skrevet 12. mars 2023 Jeg ville gått for en vanlig versjon. Beste batteritid og da han han mulighet til å kunne spille på tv. Anonymkode: 14b16...30e
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #7 Skrevet 12. mars 2023 trøndermann38 skrev (4 minutter siden): Når jeg kjøper slikt brukt ber jeg alltid om å få teste at alt virker hos selger. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg ville gått for en vanlig versjon. Beste batteritid og da han han mulighet til å kunne spille på tv. Anonymkode: 14b16...30e Takk for tips Ser dere anbefaler den vanlige, så da er det nok denne vi ender opp med å gå for TS Anonymkode: 7b3be...f5b
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #8 Skrevet 13. mars 2023 22 hours ago, AnonymBruker said: Takk for tips begge to Jeg leser i noen tester at den vanlige kan føles klumpete å holde i hendene? En 12 åring har jo ikke så store hender? Men ser jo fordelen med at den kan brukes som en fullverdig spillkonsoll. Han får jo så klart lov til å bruke TV i stua innimellom, men vi er flere i familien som bruker det så greit at ikke en person skal oppta det i tide og utide. Vil jo tro det er spesielt spennende spesielt i starten Er litt skeptisk til å kjøpe slikt brukt, noe spesielt jeg bør spørre om? Dette er ikke mitt bord som dere sikkert forstår 😅 Men jeg har sagt til han at han kan få en ny Lite, men om han insisterer på den vanlige så må vi vurdere brukt og det er helt ok for han. TS Anonymkode: 7b3be...f5b Begge er ærlig talt litt ukomfortable i hendene over tid, synes jeg. På den annen side er det mest gamliser som bryr seg om sånt; ungene tilpasser seg. Jeg ville uansett kjøpt det han ønsker seg. Går jo også an å gi ham en egen TV på sikt, er garantert en slektning eller venn som skal oppgradere etterhvert, så det behøver ikke koster noe. Anonymkode: 865eb...0a1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #9 Skrevet 14. mars 2023 Jeg har begge versjoner, og foretrekker helt klart den minste til å spille håndholdt. Men til et barn ville jeg kjøpt den vanlige. Det er kjent at joystickene kan slites fortere enn forventet på switch. Med den lille må du sende inn hele greia på reparasjon. Den vanlige trenger du kun sende inn kontrollerne, om reparasjon blir nødvengig (de reparerer gratis) - og du har alltid muligheten til å kjøpe nye kontrollere å sette på. Det går ikke på den lille. Også er det flere familievennlige Nintendo spill som er gøy å spille sammen på tv da - også for folk som ellers ikke spiller Anonymkode: 12e11...059 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #10 Skrevet 15. mars 2023 Tusen takk igjen for alle tips, nå blir det nok en fin bursdagsgave på han. Vi må vel også kjøpe noen spill. Tenkte å tipse familie om dette. Han har nevnt titler som Animal Kingdom, Zelda og Pokemon. Er dette ok spill for en ung gutt? Han har spilt disse hos kompiser. Han liker ikke typiske «slåssespill» (til mors store glede). Spiller spill som Pokemon og Township på mobilen. Mario er vel alltid en vinner, eller er det bare meg som er nostalgisk? 😅 TS Anonymkode: 7b3be...f5b
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #11 Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 15.3.2023 den 18.46): Tusen takk igjen for alle tips, nå blir det nok en fin bursdagsgave på han. Vi må vel også kjøpe noen spill. Tenkte å tipse familie om dette. Han har nevnt titler som Animal Kingdom, Zelda og Pokemon. Er dette ok spill for en ung gutt? Han har spilt disse hos kompiser. Han liker ikke typiske «slåssespill» (til mors store glede). Spiller spill som Pokemon og Township på mobilen. Mario er vel alltid en vinner, eller er det bare meg som er nostalgisk? 😅 TS Anonymkode: 7b3be...f5b Mario Party er kjekt å spille med venner Anonymkode: 84a82...213
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #12 Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Mario Party er kjekt å spille med venner Anonymkode: 84a82...213 Tusen takk TS Anonymkode: 7b3be...f5b
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #13 Skrevet 16. mars 2023 Jeg har kjøpt en sånn switch lite til sønnen min, en sånn liten til å holde i hånden bare. Han har brukt den veldig lite. synes skjermen er liten, og klumsete å spille på. Bruker mye heller xboxen når han skal spille. Jeg har spilt masse på den lille nintendoen da, synes det er kjempegøy🤣 men nå er jeg 40 og lite teknisk innstillt🤣 Anonymkode: 994b9...c12 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #14 Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har kjøpt en sånn switch lite til sønnen min, en sånn liten til å holde i hånden bare. Han har brukt den veldig lite. synes skjermen er liten, og klumsete å spille på. Bruker mye heller xboxen når han skal spille. Jeg har spilt masse på den lille nintendoen da, synes det er kjempegøy🤣 men nå er jeg 40 og lite teknisk innstillt🤣 Anonymkode: 994b9...c12 Haha så morsomt 😅 Kan jeg spørre hva du spiller? TS Anonymkode: 7b3be...f5b
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #15 Skrevet 16. mars 2023 Han har vel tv på rommet? Vil anbefal vanlig Anonymkode: bb838...c6f
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #16 Skrevet 17. mars 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Haha så morsomt 😅 Kan jeg spørre hva du spiller? TS Anonymkode: 7b3be...f5b Spiller et sånn bilspill mye, hot wheels heter det kanskje? 🤣 Blir helt oppslukt, roper, hoier og svinger i begeistring, ungen synes jeg er helt teit🤣 Har også Pawpatrol og mariocart, heter det det? Anonymkode: 994b9...c12 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #17 Skrevet 18. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 15.3.2023 den 18.46): Tusen takk igjen for alle tips, nå blir det nok en fin bursdagsgave på han. Vi må vel også kjøpe noen spill. Tenkte å tipse familie om dette. Han har nevnt titler som Animal Kingdom, Zelda og Pokemon. Er dette ok spill for en ung gutt? Han har spilt disse hos kompiser. Han liker ikke typiske «slåssespill» (til mors store glede). Spiller spill som Pokemon og Township på mobilen. Mario er vel alltid en vinner, eller er det bare meg som er nostalgisk? 😅 TS Anonymkode: 7b3be...f5b Mener du Animal crossing kanskje…? Det er veldig barnevennlig ja. Samme med pokemon og Zelda. Men leser han engelsk? For disse spillene har en del lesing, om en skal skjønne hva som foregår. Han kan trenge noen som kan hjelpe med å oversette, eller finne en spillguide på nett om han står fast. Disse spillene har historier, og en må snakke med personer en møter for å finne ut hva en skal gjøre. Vår begynte å spille pokemon i 6-7 års alder, og det var nødvendig med en voksen til å oversette når han var inne i byene for første gang. Spill som ikke trenger like mye lesing: Mario kart 8 - bilspill, funker fint for folk som ikke spiller ellers også (en kan sette innstillenger til auto styring) Spyro - har norsk tale. Drage, platformer. Lego-spill, har ofte dansk eller svensk tale. Men sjekk. Anonymkode: 12e11...059
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå