AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #1 Del Skrevet 12. mars 2023 F. eks. hvis Oddvar-Cato har lånt penger av meg, men ikke vil betale tilbake, så kan jeg selge denne gjelden til torpedoen Tommy. Da betaler Tommy meg pengene og så er dette problemet ute av min verden. Idioten Oddvar-Cato må forvente seg et kraftig "gebyr" som Tommy legger på, men det er ikke mitt problem. Men dette er på kanten av loven. Finnes det lovlige alternativer. Altså IKKE å be namsmannen/pengeinnkrever å kreve inn gjelden for meg, men SELGE gjelden til en tredjepart. Anonymkode: a8ae6...841 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andro Skrevet 12. mars 2023 #2 Del Skrevet 12. mars 2023 Du kan bruke et inkassobyrå. De tar seg betalt for innfordringen. Det legges til gjelden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #3 Del Skrevet 12. mars 2023 Det finnes inkassobyråer som kjøper privat gjeld. Det er bare å søke på nett. Tipper man bør ha et gjeldsbrev som angir at det er direkte tvangsgrunnlag for å få noe for det. Anonymkode: 265a6...ea9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 12. mars 2023 #4 Del Skrevet 12. mars 2023 Et gjeldsbrev kan være omsettelig. Det følger av gjeldsbrevet om det kan omsettes eller ikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #5 Del Skrevet 12. mars 2023 Det du eventuelt selger da er joe ikke gjeld, men fordring. Anonymkode: e1b16...ef0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #6 Del Skrevet 12. mars 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: F. eks. hvis Oddvar-Cato har lånt penger av meg, men ikke vil betale tilbake, så kan jeg selge denne gjelden til torpedoen Tommy. Da betaler Tommy meg pengene og så er dette problemet ute av min verden. Idioten Oddvar-Cato må forvente seg et kraftig "gebyr" som Tommy legger på, men det er ikke mitt problem. Men dette er på kanten av loven. Finnes det lovlige alternativer. Altså IKKE å be namsmannen/pengeinnkrever å kreve inn gjelden for meg, men SELGE gjelden til en tredjepart. Anonymkode: a8ae6...841 Ja det finnes factoring firmaer som gjør dette Anonymkode: 44b69...52d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå