Gå til innhold

Storetå med blå negl, vond. Vil neglen falle av?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var på en festival og hadde trange sko. Gjorde skikkelig vondt siste timene av natten.

Ser nå at hele neglen er blitt blå/lilla, det gjorde vondt i en uke å ta på selve neglen, altså slik at jeg syntes det var ubehagelig med sokk på. Vurderte å gå til lege for å få "presset" vekk fra neglen for å slippe smerten - men nå en uke etter begynner smerten å gå vekk og det er kun ømt helt ved begynnelsen av negleroten.

Ser at det er litt opphovet rett ved negleroten, og en nok en større ansamling av blod der under neglen enn resten av neglen.

Forstår det slik at jeg kan forvente at neglen mest sannsynlig vil løsne? Gjør det vondt når den neglen faller av, da tenker jeg på den rå huden som ligger under neglen som vil bli eksponert for sokker og press?

Og hvor lang tid vil gå før den mest sannsynligvis faller av? Snakker vi uker, mnd?

Anonymkode: 8b3ca...734

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har rillete negle fortsatt etter tre år. Tror noe skjedde med selve roten. Neglen falt ikke av, ble bare en litt rar luftlomme under og så vokste den ut. Tar mange månder før den naturlig vokser ut lengden.

Anonymkode: deefe...3c8

AnonymBruker
Skrevet

Neglen min har vært nesten sort etter skade, og i tillegg veldig ruglete. Falt aldri av. 

Anonymkode: 355c5...554

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg har rillete negle fortsatt etter tre år. Tror noe skjedde med selve roten. Neglen falt ikke av, ble bare en litt rar luftlomme under og så vokste den ut. Tar mange månder før den naturlig vokser ut lengden.

Anonymkode: deefe...3c8

Virker som det er en slags luftlomme ved negleroten, der det ligger ansamling av blod. Det er også der det er mest ømt. Regner med luftlommen jevnet seg ut etterhvert hos deg?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Neglen min har vært nesten sort etter skade, og i tillegg veldig ruglete. Falt aldri av. 

Forsvant ikke det sorte og fikk naturlig farge etterhvert som den skadde neglen vokste ut da?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Forsvant ikke det sorte og fikk naturlig farge etterhvert som den skadde neglen vokste ut da?

Selvsagt. Men neglen falt ikke av, det var jo det du lurte på. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...