AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #1 Skrevet 12. mars 2023 Jeg har alltid vært introvert, men en ærlig og uredd en. Synes ofte det virker som at ekstrovertene tror de sitter på en slags fasit , og at det å være introvert betyr konfliktsky. Nei, det er bare det at veldig mye av våset som ekstrovertene kommer med ikke er noe poeng i eller verdt tiden med å svare på. Men for all del, flere introverte kunne selvsagt vært bedre på å si ifra når det trengs. Det viktigste er å bruke hjernen. Og hvis det var slik at man først og fremst skal bruke kjeften, så hadde den vært plassert i panna. Men det er den ikke, den befinner seg til og med under nesa (som du kun skal lukte med). Du skal se, lytte og snakke. Anonymkode: 29789...8f9 5
Perle Skrevet 12. mars 2023 #2 Skrevet 12. mars 2023 (endret) Skulle ønske folk kunne lære seg å skille på introvert /ekstrovert og innadvendt/utadvendt. Meningsløst å diskutere temaet når dette ikke er på plass. Endret 12. mars 2023 av Perle 4 2 7
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #3 Skrevet 12. mars 2023 https://snl.no/introvert Anonymkode: 29789...8f9 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #4 Skrevet 12. mars 2023 Helt enig! Men har observert at hyppigere utveksling av tomme fraser som ekstrovert driver med, gjør at de oftere treffer på nyttig informasjon eller fellesnevnere og bonde over. Tror nok det har sine fordeler å være ekstrovert fremfor introvert. Anonymkode: 2acdc...208 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #5 Skrevet 12. mars 2023 Er så spennende med de som skal trykke ned andre mennesker. Kan vi ikke bare akseptere at vi er forskjellige og slutte å sette andre i bås? Anonymkode: b2b31...89c 3 2 1
Andro Skrevet 12. mars 2023 #6 Skrevet 12. mars 2023 Jeg er av de litt introverte, som ikke sier så mye i pausen om de ekstrovertes temaer er overfladiske. Tomprat og skvaldring kjeder meg, og er det ikke seriøsitet og dybde faller jeg av lasset. - Med mindre det er skikkelig tullprat; der henger jeg med. Når vi har møter der fag er i sentrum, og beslutninger tas, er jeg den som sier det de andre ikke tør. 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #7 Skrevet 12. mars 2023 Om du ikke liker bli satt i bås, så ikke sett andre i bås. Anonymkode: 756d4...c5c 6 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #8 Skrevet 12. mars 2023 Hvem satt på fasiten for hvordan folk er, sa du? 😜 Anonymkode: 24b38...0ac 2 1
Bombasi Skrevet 12. mars 2023 #9 Skrevet 12. mars 2023 Ja, det er rimelig misforstått at introverte sitter i ro og holder kjeft hele dagen. Det er ikke stillhet og beskjedenhet, altså innadvendthet, som gjør noen introvert. Dessuten er ikke alle 100% introverte eller 100% ekstroverte. Absolutt alle har en motsatt hjelpeside ved seg. En introvert kan fint være ekstrovert over tid i situasjoner, selskap, møter, jobb osv, og mestre dette veldig godt, og en ekstrovert kan fint være introvert under situasjoner som krever det i samme situasjoner, og mestre dette veldig godt. Derfor er personlighetstester i blant annet jobbintervju fullstendig mot sin hensikt ettersom de er beregnet på å finne din hovedpersonlighet, men klarer ikke få fram hvilken hjelpeside du har, som gjerne er like viktig å finne ettersom vi alle egner oss i både introverte og ekstroverte situasjoner over tid. 1
Cornix Skrevet 13. mars 2023 #10 Skrevet 13. mars 2023 Perle skrev (19 timer siden): Skulle ønske folk kunne lære seg å skille på introvert /ekstrovert og innadvendt/utadvendt. Meningsløst å diskutere temaet når dette ikke er på plass. Nettopp. Jeg er en så kalt utadvendt introvert. Tappes for energi av å sosialisere, og trives derfor godt alene. Men når jeg først sosialiserer er jeg utadvendt. 1
Carrot Skrevet 13. mars 2023 #11 Skrevet 13. mars 2023 Jeg er introvert mer enn ekstrovert, men jeg innser at jeg har noe av begge., jeg henter oftere påfyll og energi innenfra, i enshomhet mer enn i plenum, det er ikke slik at jeg ikke liker eller trives med mennesker også men det tapper meg for energi mer enn tilfeller, og jeg trives også godt alene, jeg reflekterer mer og er tilfreds med denne siden av meg selv, samtidig som den ekstroverte siden som i noen få tilfeller faktisk henter energi og påfyll utenfra, er ekstremt optimist og ikke alltid har behov for å være alene i alle settinger også trives med denne balansen.. Påstanden om at man alltid må være enten eller er derfor feil, grunnlaget for diskusjonen i TS sitt innlegg er ekstremt begrensende og tildels feil den også 1 1
Perelandra Skrevet 13. mars 2023 #12 Skrevet 13. mars 2023 Tråden er ryddet for brukerangrep og svar til dette. Perelandra, mod.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #13 Skrevet 13. mars 2023 Det er en misforstått greie at alle introverte skal være så dype, og når de først sier noe så er det reflektert og viktig. Og at alle ekstroverte bare går rundt og prater piss hele dagen. Kjenner overfladiske ekstro- og introverte. Og lyttende, empatiske dype mennesker av begge personligheter. Ekstro-og intraversjon handler kun om hvor man henter energien sin, ikke om hvordan personligheten er utover det. Anonymkode: 0e6fa...972 2 1 1
Tabris Skrevet 13. mars 2023 #14 Skrevet 13. mars 2023 Jeg er introvert, men ser ikke poenget med å rakke ned på verken ekstroverte eller introverte. Det handler bare om hvordan man lader opp og har antagelig å gjøre med hvor mange stimuli hjernen klarer før den blir overstimulert. Det er ikke noen "kan for", verken ene eller andre veien. Selv om jeg trives som introvert så ser jeg situasjoner hvor jeg hadde hatt nytte av å tåle mer stimuli enn jeg gjør. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #15 Skrevet 13. mars 2023 Jeg er introvert, men blir i mange settinger ansett som ekstrovert fordi jeg har mange meninger og sier den høyt. Det som tapper meg mest for energi er tomt prat rundt f.eks lunsjbord hvor det er prat overalt, da melder jeg meg ofte ut. Å være på hyttetur med mange andre er pyton, jeg må ha tid for meg selv uten konstant prat og aktiviteter. Selv mer enn 2 dager hos mine foreldre er tortur for det blir så mye meningsløs prat.. Jeg trives i grupper der hjernen stimuleres, og tappes ekstremt om noen bare tar over alt og jeg kun må sitte og høre på. Anonymkode: ed4fc...c19 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå