AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #1 Skrevet 12. mars 2023 Her har det vært utfordringer med bleieskift siden rundt 7 mnd, men nå sliter vi virkelig! Hen nærmer seg 16 mnd og HATER virkelig bleieskift! Tissebleier går jo alltids, men ved bæsjebleier er vi alltid to når vi har muligheten. Hen gråter og skal stå oppreist, vrir seg, gjør seg stiv og presser beina sammen. Vi får ofte ikke vasket skikkelig og hen har fått bleieeskem, så skulle jo helst fått vasket og smørt skikkelig. Hele stellesituasjonen har blitt negativ. En sjelden gang går det ann å distrahere med en leke, men som regel ikke. Tips? Anonymkode: 099b4...8fe
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #2 Skrevet 12. mars 2023 Vi skifter stående, det går fint. Har lært han å ta henda i bakken, da står han som en oppned v og man kommer godt til. Anonymkode: 0b976...695
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #3 Skrevet 12. mars 2023 Nettbrett og Minibarna 🙌 Anonymkode: 3992f...de2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #4 Skrevet 12. mars 2023 Vi skifter stående, på en krakk og med vannkranen på😝 Anonymkode: 35092...de3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #5 Skrevet 12. mars 2023 Har hatt samme problem her, og stående bleieskift er helt krise uansett tiss eller bæsj. Da springer hun bare. Har også hørt fra bhg at hun er serdeles vanskelig å skifte på. Trikset her var å la henne leke med de mest interessante tingene, dvs ikke leker, men spennende ting jeg fant i baderomsskapet. Diverse tuber, barberhøvel (uten blad!), fotfil, kam. Mye mer spennende enn leker. Jeg synger også veldig mye samtidig, sanger hun liker eller sang jeg finner på der og da. I verste fall holder jeg henne fast med føttene mine mens jeg vasker henne (er alene, så ingen partner som kan holde fast). Er lenge sida det skjedde nå, da og vi måtte gå over til å skifte på gulvet for lenge sida. Anonymkode: ef4d9...a0d
Sandie Skrevet 12. mars 2023 #6 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har hatt samme problem her, og stående bleieskift er helt krise uansett tiss eller bæsj. Da springer hun bare. Har også hørt fra bhg at hun er serdeles vanskelig å skifte på. Trikset her var å la henne leke med de mest interessante tingene, dvs ikke leker, men spennende ting jeg fant i baderomsskapet. Diverse tuber, barberhøvel (uten blad!), fotfil, kam. Mye mer spennende enn leker. Jeg synger også veldig mye samtidig, sanger hun liker eller sang jeg finner på der og da. I verste fall holder jeg henne fast med føttene mine mens jeg vasker henne (er alene, så ingen partner som kan holde fast). Er lenge sida det skjedde nå, da og vi måtte gå over til å skifte på gulvet for lenge sida. Anonymkode: ef4d9...a0d Sånn løste vi det her og. Ting og tang fra baderomsskapet ble brukt til å holde oppmerksomheten på noe annet enn selve bleieskiftet. Og noen ganger hjelper det med en liten sang. Det fungerer bedre noen dager enn andre, men det er det eneste som får henne til å ligge litt i ro. Tannpuss er det aller verste her. Da må vi ofte være to til å holde henne fast. Håper det blir bedre etterhvert.
bergenser Skrevet 12. mars 2023 #7 Skrevet 12. mars 2023 Kjenner meg igjen. Har tidvis vært som å prøve å skifte på en breakdancende krokodille på speed, og det er helt kaos. Pr nå så går det hvis vi skifter på et håndkle på gulvet foran tven, og barnet har kunnet se på coldplay musikkvideoer av alle ting. Veldig avslappende så lenge det varer
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #8 Skrevet 18. mars 2023 Lære barnet å gå på do? Om det ikke er mulig med full bleieslutt, så vil det hjelpe om barnet bæsjer på do, så kan heller bleien være på til tiss. Anonymkode: 86bad...681
Jytte Skrevet 18. mars 2023 #9 Skrevet 18. mars 2023 Vræling og vri på seg. Opp på et bord eller stellebordet, vri av klærne og holde godt men ikke hardt fast i begge beina samtidig som man gir en leke, og kaster småtassen leken så fortsett. Men ikke vær sur. Lag grimaser om du vil. Smukk kan funke til de barna som bruker det. Egentlig husker jeg ikke hvordan det var, sa bare at du får vondt hvis du går med bæsj og det lukter. Bestemt og rolig. De forstår jo ikke selv at de blir såre i baken. Og har de blitt såre i barnehagen, er det ekstra vanskelig noen ganger, da gjelder det å snakke rolig selv om barnet vræler. På med salve og være myk i bevegelsene samtidig som man holder fast i anklene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå