AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #1 Skrevet 12. mars 2023 Var en fyr som kom bort til meg på jobb og spurte om jeg kunne ta ut kontanter. Han kunne vippse meg ekstra for tjenesten. Han hadde ikke kortet sitt med seg. Jeg lurer bare på hvorfor vil noen ta ut penger? Anonymkode: 0e990...d44
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #2 Skrevet 12. mars 2023 Hvor mye da liksom? Kan jo være han bare hadde glemt kortet og trengte penger til lunsj. Anonymkode: fe046...c34 3
Avstand Skrevet 12. mars 2023 #3 Skrevet 12. mars 2023 (endret) AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor mye da liksom? Kan jo være han bare hadde glemt kortet og trengte penger til lunsj. Anonymkode: fe046...c34 Han sa ikke og det var ikke i tankene mine. Men ja, mulig det. Men mange steder tar jo Vipps, og man kan ha kortet på mobilen… Endret 12. mars 2023 av Avstand
stan Skrevet 12. mars 2023 #4 Skrevet 12. mars 2023 Hvis han har glemt kortet sitt og trenger å kjøpe noe. Ikke alle steder som tar Vipps. Ikke alle som har kortet i mobilen. Men alle steder tar kontanter. 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #5 Skrevet 12. mars 2023 Avstand skrev (2 minutter siden): og man kan ha kortet på mobilen… man kan også ikke ha kortet på mobilen AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Var en fyr som kom bort til meg på jobb Jeg lurer bare på hvorfor vil noen ta ut penger? Anonymkode: 0e990...d44 Altså, var det en person som jobbet sammen med deg så er det jo bare at han hadde glemt kortet hjemme VAR DET EN FREMMED så var det trolig svindel forsøk, gi meg kontanter så vipser jeg deg, også vipser han ikke, så mistet du pengene Anonymkode: c7903...b6b 2
Avstand Skrevet 12. mars 2023 #6 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): man kan også ikke ha kortet på mobilen Altså, var det en person som jobbet sammen med deg så er det jo bare at han hadde glemt kortet hjemme VAR DET EN FREMMED så var det trolig svindel forsøk, gi meg kontanter så vipser jeg deg, også vipser han ikke, så mistet du pengene Anonymkode: c7903...b6b Hadde krevd Vipps først da 1
skruf Skrevet 12. mars 2023 #7 Skrevet 12. mars 2023 Ikke alle butikker eller kantiner tar vipps. En foran meg i kassakøen hadde glemt lommeboka hjemme og var ganske fortvilet (butikken tok ikke vipps), så jeg tilbød meg at han kunne vippse til meg så kunne jeg betale. Ikke noe problem det. Pengene kommer jo inn straks man vippser. Han vippset, pengene kom inn på kontoen min, jeg betalte og så på det som dagens gode gjerning og noen ekstra karma-poeng. Kanskje han behøvde kontanter til et eller annet og ingen minibank i nærheten 🤷🏼♀️ kontanter er fortsatt lovlig betalingsmiddel overalt, og det er faktisk også anbefalt å ha kontanter liggende hjemme Enkelte som sliter med økonomien foretrekker også å bruke kontanter pga det er mere konkret og oversiktelige enn å bruke kort eller vipps. Man ser mere tydelig hva man har brukt og hvor mye man har igjen. Eldre mennesker betaler nesten utelukkende med kontanter har jeg observert i butikken. 4
Andro Skrevet 12. mars 2023 #8 Skrevet 12. mars 2023 Kanskje han skulle ut og kjøpe en brukt jakke eller tv fra finn.no? Ikke gjør ting så komplisert med å overtenke.
Vaffelhunden Skrevet 12. mars 2023 #9 Skrevet 12. mars 2023 Er det snakk om større beløper er det garantert snakk om hvitvasking. Da er man et såkalt kontant-mule. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #10 Skrevet 12. mars 2023 Avstand skrev (35 minutter siden): Han sa ikke og det var ikke i tankene mine. Men ja, mulig det. Men mange steder tar jo Vipps, og man kan ha kortet på mobilen… Jeg kan ikke ha kort på mobil, det kommer helt an på banken du har. Og ikke alle plasser tar vipps. Om vedkommende hadde bedt meg ta ut flere tusen hadde jeg stusset, men beløp som opp til en tusenlapp, ville jeg ikke stusset på. Anonymkode: 1ff45...cb4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #11 Skrevet 12. mars 2023 Jeg ville nok vært mer skeptisk om noen hadde kommet med kontanter til meg og bedt meg vipse dem samme sum, enn motsatt. Anonymkode: 62b6c...f9e 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #12 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Var en fyr som kom bort til meg på jobb og spurte om jeg kunne ta ut kontanter. Han kunne vippse meg ekstra for tjenesten. Han hadde ikke kortet sitt med seg. Jeg lurer bare på hvorfor vil noen ta ut penger? Anonymkode: 0e990...d44 Det er litt dumt å kjøpe narko med Vipps da. Man gjør det enkelt for snuten. Anonymkode: 35a4a...c28
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #13 Skrevet 12. mars 2023 Jeg har måtte gjøre det, håper ikke kollegaen min løp på Kvinneguiden for å lure på om jeg skulle kjøpe dop eller lure henne..! Jeg skulle hente en viktig resept på apoteket og hadde lagt igjen kort hjemme. Apoteket tar ikke vipps, ikke det der i allefall, så løsningen ble å sende henne penger på vipps og få kontanter. Anonymkode: e3b2a...408
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå