ingridjohanne2 Skrevet 12. mars 2023 #1 Skrevet 12. mars 2023 Katten min er 11 måneder gammel, og i det siste har jeg merket noe rart med han. Han sitter midt på gulvet og kikker rett ned hele tiden, og det hender han gjør det i timer i strekk. Han sitter også gjerne og stirrer ned i lister, som om han hører noe. Han sover veldig veldig mye, og spiser ikke så mye. Jeg blir veldig bekymret. Kan det være depresjon?
ingridjohanne2 Skrevet 12. mars 2023 Forfatter #3 Skrevet 12. mars 2023 Just now, svartkatt said: Hva skjer når du leker med katten? Altså han er veldig leken når jeg først begynner. Da biter han og er liksom leken som vanlig.
svartkatt Skrevet 12. mars 2023 #4 Skrevet 12. mars 2023 ingridjohanne2 skrev (Akkurat nå): Altså han er veldig leken når jeg først begynner. Da biter han og er liksom leken som vanlig. Hvis han spiser, drikker og går på do som vanlig så tror jeg ikke det er noe å bekymre seg over. Det er ikke alle katter som leker for seg selv, særlig etterhvert som de blir større. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #5 Skrevet 12. mars 2023 Han slumrer sikkert mens han sitter der. Katter sover og slumrer veldig mange timer i løpet av døgnet. Anonymkode: 60788...6b4
ingridjohanne2 Skrevet 12. mars 2023 Forfatter #6 Skrevet 12. mars 2023 8 minutter siden, AnonymBruker said: Han slumrer sikkert mens han sitter der. Katter sover og slumrer veldig mange timer i løpet av døgnet. Anonymkode: 60788...6b4 Men han har øynene åpne
Aristoteles Skrevet 12. mars 2023 #7 Skrevet 12. mars 2023 Katter sover mye Det kan hende han hører mus for eksempel. Eller bare er litt "rar" Den ene katten min, kan gjerne sitte å stirre på noe - lenge! Av og til er det meg han stirrer på. Blir litt forstyrret av det
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #8 Skrevet 12. mars 2023 Prøv å endre dietten til råforing: https://youtu.be/x7We-ReAyo4 Hvordan gå over til raw food: https://www.youtube.com/watch?v=BmJmJoDKlI4&ab_channel=PawsofPrey Man kan også fore med andre ting enn kjøtt i tillegg: https://youtu.be/_ZTkxZrsHz4 Her om diverse tilskudd og foring for katt og hund: https://www.medicalmedium.com/blog/pet-health Jeg har gitt kattene mine rått kjøtt og fisk siden de ble født. De er 12 år gamle nå og helt friske. De har heller aldri fått en vaksine i sitt liv, og var ikke syke da de var små heller. Noe av det de liker best er fisk, og jeg bruker den billigste seifileten i frysedisken. Man kan koke den (jeg varmer den noen ganger i en gryte uten vann, så den blir halvkokt), eller gi den rå, som jeg som oftest gjør. Nå har jeg fått tak i billig hestekjøtt privat, så det er det de får for det meste nå. Før brukte jeg Provit sitt frosne oksekjøtt (til hund), men jeg syns det har blitt så mye fett i det, så jeg har sluttet å bruke det. VOM sitt for har jeg dårlig erfaring med. En type ville de ikke ha, og en annen type fikk en av kattene fettklumper på ryggen av. De gikk bort da jeg sluttet med det foret. Jeg foretrekker rent kjøtt som jeg blander med tilskudd som kelp, hvetegress- og byggresspulver, og som jeg gjerne kjører i food prosessor med litt kokte grønnsaker eller litt rå frukt/grønt, som eple og selleri. Det råe holder seg kortere, så det lager jeg bare en liten porsjon av, mens det kokte kan stå i kjøleskapet noen dager. Jeg gir også tørrfisk, som jeg klipper opp i biter med en beskjæringssaks for greiner. Eller jeg kjøper tørkede sardiner, som de virkelig elsker: https://www.zooplus.no/shop/hund/hundesnacks/snacks_fisk/678582?mkt_source=1457261&awc=23604_1678627546_0462ed1c11bae1bc2c7f9654e57fc797 Noe man kan gi som bein men som mine katter ikke liker, er rå kyllingvinger. Jeg lager beinkraft i stedenfor, og fryser ned i små biter, eller i blokker som jeg kan kutte opp. Du kan også søke på "råforing katt" på facebook, så er det facebook-grupper der man kan lære av andre. Anonymkode: 88f94...04e
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #9 Skrevet 12. mars 2023 Kanskje han hører insekter (eventuelt termitter / maur, eller annen dritt) fra under gulvet - eller inni veggene? En katt kan jo selvfølgelig høre veldig mye mer enn oss mennesker. Anonymkode: 8e8d2...974 1
n_97 Skrevet 14. mars 2023 #10 Skrevet 14. mars 2023 Har du målt opp hvor mye katten drikker i døgnet? Kan komme av mye, nyresykdom eller diabetes er en årsak. Om den drikker mye får du en pekepinn. Spiser den mye våtmat drikker den mindre og er mindre utsatt for nyresykdom.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #11 Skrevet 14. mars 2023 Jeg hadde fryktet en form for hodepine eller annen type smerte katten ikke klarer å avlaste. Mulig jeg er hysterisk, men min katt hadde fått dyrlegetime om hun gjorde noe slikt. Anonymkode: d9a4f...926 3
Tabris Skrevet 15. mars 2023 #12 Skrevet 15. mars 2023 8 hours ago, AnonymBruker said: Jeg hadde fryktet en form for hodepine eller annen type smerte katten ikke klarer å avlaste. Mulig jeg er hysterisk, men min katt hadde fått dyrlegetime om hun gjorde noe slikt. Anonymkode: d9a4f...926 Jeg tenkte det samme. Det er enkelte typer lidelser hvor katten vil f.eks sitte i et hjørne med hodet presset inn mot veggen. Min første tanke var at dette kan være en variant av det. 1
Heisann12345 Skrevet 20. mars 2023 #13 Skrevet 20. mars 2023 Håper ikke du følger slavisk hva hu ene kommenterte her med alle disse linkene om raw-fôr og ikke-vaksinering. Selv om en på YouTube mener råfor er beste løsninga, så stemmer ikke det. Og en link som heter medical-medium? Sketchy!! Og ikke minst er vaksinering viktig. I mine øyne, er hu litt gæren som prøver å overbevise deg om dette, selvom du ikke spurte noe relevant til det. Anyway, kan være at han kjeder seg en del. Jeg vet ikke om din katt er ute, men vår har kjedet seg ekstremt mye i vinter og hater snøen. Hun krever mye mer oppmerksomhet av oss nå. Kan jo hende pusen din ikke klarer helt å aktivisere seg selv. Hvis du har forsikring, så er det ofte inkludert gratis online-vet. Skader ikke å ta en time der 2
Maestro Skrevet 20. mars 2023 #14 Skrevet 20. mars 2023 Kanskje pusen din hører noe eller ser noe som du ikke gjør? 🙈☺️
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #15 Skrevet 20. mars 2023 Katter sover som regel 2/3 av døgnet. Anonymkode: 8f93e...6a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå