AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #1 Skrevet 12. mars 2023 Litt rart spørsmål. Men jeg kan ikke huske at jeg har vært på noe sånt. Bare et vagt minne om at noen tegnet opp en strek på gulvet med kritt, og det var på helsestasjonen. Ellers syns jeg legen som var der var litt skummel av en eller annen grunn. Husker han fra jeg var mindre en sju år. Ikke så viktig å huske kanskje, men jeg husker så mye annet fra jeg var liten, men akkurat det er blitt borte for meg. Anonymkode: 505be...c67
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #2 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Litt rart spørsmål. Men jeg kan ikke huske at jeg har vært på noe sånt. Bare et vagt minne om at noen tegnet opp en strek på gulvet med kritt, og det var på helsestasjonen. Ellers syns jeg legen som var der var litt skummel av en eller annen grunn. Husker han fra jeg var mindre en sju år. Ikke så viktig å huske kanskje, men jeg husker så mye annet fra jeg var liten, men akkurat det er blitt borte for meg. Anonymkode: 505be...c67 Jeg er 37 år nå. Anonymkode: 505be...c67
jordbær86 Skrevet 12. mars 2023 #3 Skrevet 12. mars 2023 Jeg tror det. Men husker ikke noe jeg heller.
fru Alving Skrevet 12. mars 2023 #4 Skrevet 12. mars 2023 Det er en siste kontroll på helsestasjonen året før barnet starter på skolen, eventuelt våren før.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #5 Skrevet 12. mars 2023 Nei. Siste kontroll på helsestasjonen før skolestart er 4-årskontrollen. Ellers er det ingenting før skolestart. Men man har en med skolehelsetjenesten første året på skolen. Anonymkode: 1a7de...522 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #6 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei. Siste kontroll på helsestasjonen før skolestart er 4-årskontrollen. Ellers er det ingenting før skolestart. Men man har en med skolehelsetjenesten første året på skolen. Anonymkode: 1a7de...522 Skjønner. Jeg vet ikke hvordan det var før da. Anonymkode: 505be...c67
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #7 Skrevet 12. mars 2023 Ja, før var det vel 6-årskontroll tror jeg. Før begynte man jo på skolen når man var 7 år. Kan jo også ha vært våren før. Den streken var nok for å teste balansen. Har sett journalen min en gang derfra. Et skjema der det står forskjellige undersøkelser. Legen eller helsesøster har bare skrevet en v ved siden av de forskjellige undersøkelsene, og det betyr uten anm står det øverst, usikker på om det betyr at undersøkelsene ikke er gjort eller at det betyr at ikke noe var galt. Uansett, har bare sett det, men kan ikke huske noe fra det. Men jeg var vist 7 år. Anonymkode: 505be...c67
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #8 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Litt rart spørsmål. Men jeg kan ikke huske at jeg har vært på noe sånt. Bare et vagt minne om at noen tegnet opp en strek på gulvet med kritt, og det var på helsestasjonen. Ellers syns jeg legen som var der var litt skummel av en eller annen grunn. Husker han fra jeg var mindre en sju år. Ikke så viktig å huske kanskje, men jeg husker så mye annet fra jeg var liten, men akkurat det er blitt borte for meg. Anonymkode: 505be...c67 Du husker det jo… Jeg husker det ikke, men husker vi hadde samtale med helsesøster da vi var 12 og at hun viste tegningen jeg hadde tegnet da jeg var på us. for skolestart. Anonymkode: 63d13...ae6
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #9 Skrevet 13. mars 2023 Skolene har mapper på alle skolestarterne i hvert fall som inneholder litt av hvert av informasjon når de setter sammen klassene. Anonymkode: 26832...b87
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #10 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ja, før var det vel 6-årskontroll tror jeg. Før begynte man jo på skolen når man var 7 år. Kan jo også ha vært våren før. Den streken var nok for å teste balansen. Har sett journalen min en gang derfra. Et skjema der det står forskjellige undersøkelser. Legen eller helsesøster har bare skrevet en v ved siden av de forskjellige undersøkelsene, og det betyr uten anm står det øverst, usikker på om det betyr at undersøkelsene ikke er gjort eller at det betyr at ikke noe var galt. Uansett, har bare sett det, men kan ikke huske noe fra det. Men jeg var vist 7 år. Anonymkode: 505be...c67 V = uten anm = uten anmerkning = gjennomført uten noe galt funnet. Anonymkode: 7bb25...1fb
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #11 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du husker det jo… Jeg husker det ikke, men husker vi hadde samtale med helsesøster da vi var 12 og at hun viste tegningen jeg hadde tegnet da jeg var på us. for skolestart. Anonymkode: 63d13...ae6 Ikke så mye. Bare den streken. Anonymkode: 505be...c67
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #12 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke så mye. Bare den streken. Anonymkode: 505be...c67 Syns det er så rart at jeg har klare minner fra mye, men ikke det. Men er vel ikke så viktig å huske. Bare lærer mer om meg selv om jeg husker ting som skjedde da jeg var barn. Anonymkode: 505be...c67
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #13 Skrevet 13. mars 2023 "Skolestartundersøkjinga" som er den heiter gjennomføres her denne mnd. Mi starta på skulen i august. Anonymkode: 41131...2bc
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #14 Skrevet 13. mars 2023 Jeg husker jeg var besøk det. Jeg ikke om det var normale Men jeg er glad det De plukket opp at jeg hadde store språkvansker. Dette ble formidlet til skolen, så jeg fikk ekstra hjelp der. Jeg fikk også ekstra hjelp før jeg begynte skole. Anonymkode: d6ced...bbc
jordbær86 Skrevet 16. mars 2023 #16 Skrevet 16. mars 2023 Har dessverre noen litt ubehagelige minner, selv om jeg ikke husker veldig mye. Måtte kle av meg selv om jeg egentlig nektet, og mener å huske jeg ble undersøkt nedentil, men kan hende jeg blander det med noe annet. Var litt skeptisk til legen, men han var sikkert ikke så farlig da. Men jeg var jo liten.
jordbær86 Skrevet 16. mars 2023 #17 Skrevet 16. mars 2023 jordbær86 skrev (På 12.3.2023 den 13.12): Jeg tror det. Men husker ikke noe jeg heller. Eller husker bittelitt.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #18 Skrevet 16. mars 2023 Så vidt jeg husker sjekker de bl.a syn og hørsel, balanse og koordinasjon, og her er det om våren før skolestart. Der jeg kommer fra er det i løpet av de første skoleukene. Anonymkode: b18ac...09e
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #19 Skrevet 16. mars 2023 Her sjekket de i løpet av høsten når de startet på skolen. Sjekket hørsel og syn samt private deler hos gutter. Anonymkode: 91c3e...a40
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå