Gå til innhold

Hunden spiste hele skinkesteika

Anbefalte innlegg

Gjest Lilleulv
Skrevet

I et juleselskap har den frekke tyvradden av en hund vært oppå kjøkkenbordet hos besteforeldrene mine og spist en sinnsyk mengde med skinkesteik :evil: Hun så ut som hun var høygravid etterpå... ble litt bekymra for henne og, det var sinnsykt mye mat for en liten hund da, og hun har hatt diaré helt siden. har ikke sovet noe i natt, for hun måtte ut hele tiden, og hun har enda ikke blitt noe bedre. har ikke turt å gi henne noe mat jeg, burde jeg det? er dette farlig eller? når bør magen begynne å bli bra igjen?

Skrevet

Følg med om hun bæsjer normalt. :ler:

Flinke hunden.. godt næringsvett..

Gjest Lilleulv
Skrevet
Følg med om hun bæsjer normalt. :ler:

Flinke hunden.. godt næringsvett..

Normalt nei, det renner jo :forvirret: skikkelig diaré... utrolig glad for at hun ikke tok ribba jeg, det hadde vært skikkelig krise!

Skrevet
Normalt nei, det renner jo  :forvirret: skikkelig diaré... utrolig glad for at hun ikke tok ribba jeg, det hadde vært skikkelig krise!

Pass i hvert fall på at den får nok å drikke. Mye salt i den skinken?

Gjest Lilleulv
Skrevet
Pass i hvert fall på at den får nok å drikke. Mye salt i den skinken?

Hm det vet jeg ikke :o hun drikker ikke noe særlig, kanskje putte noe oppi vannet så hun blir mer interessert i det. urk, dumme hunden :tristbla:

Skrevet (endret)

Huff... :ler: Unnskyld at jeg ler, men jeg ser for meg hunden på bordet...

Diarè er derimot IKKE morsomt. Jeg har blitt fortalt av veterinær at hunder godt kan ha kraftig diarè i inntil en uke uten at det gjør noe forutsatt at hunden ikke har feber og vesentlig redusert almentilstand. Det er m.a.o. normalt ikke noe farlig. Du kan også kjøpe kull (Rent kull, ikke tabletter el. lign. beregnet på mennesker) på apoteket som du bruker i stedet for ris.

For å stabilisere magen, kan du gi henne litt dårlig kokt ris som du blander med noe hun synes er godt, f.eks. leverpostei. Risen suger til seg væske i tarmen og bidrar til å stabilisere avføringen.

Hunder blir også såre når det bare renner, så for hundens (Og eget...) velvære er det viktig å vaske godt etter hver gang og gjerne bruke litt zinksalve.

Føler med deg!

Endret av Leo
Skrevet
Hm det vet jeg ikke :o hun drikker ikke noe særlig, kanskje putte noe oppi vannet så hun blir mer interessert i det. urk, dumme hunden  :tristbla:

Det var i hvert fall det jeg tenkte mest på, spesielt mtp at du sier hunden har diare. Få i nok drikke. Lykke til, håper hunden blir frisk snart. :)

Gjest Lilleulv
Skrevet

takk :) litt beroliga nå... skal koke ris, og putta noen knekkebrødbit oppi vannet så da drakk hun skålen nesten tom :ler:

Skrevet

Fiskeboller og kokt ris er også fint for diaremage hos hund.

God bedring! ;)

Skrevet

Ville droppet all mat i et døgn jeg, og så gitt kokt ris. Vann er viktig å ha fremme, hun drikker hvis hun blir tørst. Og så er det bare å gå i skytteltrafikk ut så hun får gjort sitt. Ikke morsomt.

Gjest Lilleulv
Skrevet
Ville droppet all mat i et døgn jeg, og så gitt kokt ris. Vann er viktig å ha fremme, hun drikker hvis hun blir tørst. Og så er det bare å gå i skytteltrafikk ut så hun får gjort sitt. Ikke morsomt.

Jeg har gjort akkurat dette :) nå er det bra igjen virker det som. åh herlig...

Skrevet

Bra. :) Hadde hun attpåtil lært noe av hendelsen, men det er vel tvilsomt ;)

Gjest Lilleulv
Skrevet
Bra. :) Hadde hun attpåtil lært noe av hendelsen, men det er vel tvilsomt ;)

Jeg vil tippe tvert i mot :) Hun klarer nok ikke å sette det i sammenheng med steika en gang stakkars lille amøbe :P

• 1 måned senere...
Skrevet

Kefir eller kultura er bra for dårlig hunde mage...

Når hun blir litt bedre kan du gi henne lit ris og evt. fiskeboller.

Annonse
Skrevet
Kefir eller kultura er bra for dårlig hunde mage...

Når hun blir litt bedre kan du gi henne lit ris og evt. fiskeboller.

Nå er hun vel bra forlengst, for tråden er over en måned gammel...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...