Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har begge jobbet mye denne uka. Jeg har vært ekstremt sliten i det siste. Denne helgen her ville jeg ikke ha noen planer og gjøre minst mulig, noe jeg også sa til samboer. Ta igjen tapt søvn. Samboer var enig.

Så våkner vi litt etter halv ti i dag, (søndag) av at det ringer på døra og samboer står opp og slipper inn foreldrene hans som da har kjørt bil i tre kvarter for å komme på besøk uten å si fra. Samboer kom inn og sa at jeg fikk stå opp. Jeg var drit trøtt og orket bare ikke. 

Så sto jeg opp nå og møter en sur og mutt samboer i stua. På spisebordet står en fin blomst m potte og litt andre småting, godis osv  i en kurv. Den var til meg fra svigers sa han. Han er sur fordi jeg ikke sto opp når han ba meg. Og passet i samme slengen på å si at jeg kan ikke forvente at moren hans skal like meg når jeg oppfører meg sånn. 

Nå sitter jeg med verdens dårligste samvittighet av at de hadde med gave til meg og at jeg ikke sto opp. 

Men hallo... 😔 kunne jo gitt beskjed om at de skulle komme innom da hvertfall

Anonymkode: 37068...905

• Liker 2
  • Hjerte 25
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge etter stod du opp? 

Anonymkode: 80cba...69d

• Liker 1
Skrevet

Skjer det ofte ?

AnonymBruker
Skrevet

Samboer og svigers sitt problem. Det er frekt å komme uanmeldt, og da man man ivartfall ikke forvente at andre skal tilpasse seg dem når de ikke respekterer andres tid ved å avtale besøk etc.

Han der virker vanskelig og lite omsorgsfull, sikker på du vil bruke mange år på det der ?

Viktigste for meg og mannen er at vi prioriterer hverandre. Vi godtar ikke uanmeldt besøk, spesielt ikke om den andre er sliten. Kommer foreldra min så sier jeg at det ikke passer eller eventuelt sier vi får dra ut og gjøre noe de og jeg, frodi mannen er opptatt (sover, slapper av f.eks, men det har ikke de noe med). Og visa versa.

Anonymkode: cedef...5b3

• Liker 34
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (1 minutt siden):

På kvinneguiden virker det ofte som det er helt vanlig å ikke akseptere uanmeldt besøk. I virkeligheten er det ikke slik. Kommer noen på besøk, er det en selvfølge at man tar imot. Selvfølgelig med unntak om man er syk.

nei, er noen frekke så sier man bare nei det passer ikke. Vi har heldigvis port inn da, så slipper dette lenger - vi åpner bare ikke.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Brunello said:

På kvinneguiden virker det ofte som det er helt vanlig å ikke akseptere uanmeldt besøk. I virkeligheten er det ikke slik. Kommer noen på besøk, er det en selvfølge at man tar imot. Selvfølgelig med unntak om man er syk.

Dette er vel opp til hver og en??? Jeg personlig orker ikke uanmeldt besøk. Helt uaktuelt. Min fritid er hellig.

Anonymkode: 1d1e4...20e

• Liker 26
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Hva skulle samboeren din gjort? Sendt dem hjem fordi du ønsker å sove til 12?

Anonymkode: 6082a...50e

• Liker 24
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Det var sikkert litt ukomfortabelt for ham, men forhåpentligvis lærer de å ringe i forkant neste gang? Jeg hadde brukt lang tid på å gjøre meg i stand hvis jeg ble vekket av beøk. Eventuelt så hadde jeg kanskje gjemt meg litt ekstra lenge på soverommet dersom jeg ikke hadde kommet meg til badet uten å møte på de besøkende. Men etter å ha brukt demonstrativt lang tid på slikt, så hadde jeg stått opp. Av plikt. Og kanskje litt fordi da hadde det vært lettere å skjelle ut samboeren min etterpå for å ha foreldre som ødela helgen min...tihi. Skjønner godt at du ikke satt pris på besøket, men skjønner jo at han reagerer også.

Anonymkode: f33eb...a07

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi har begge jobbet mye denne uka. Jeg har vært ekstremt sliten i det siste. Denne helgen her ville jeg ikke ha noen planer og gjøre minst mulig, noe jeg også sa til samboer. Ta igjen tapt søvn. Samboer var enig.

Så våkner vi litt etter halv ti i dag, (søndag) av at det ringer på døra og samboer står opp og slipper inn foreldrene hans som da har kjørt bil i tre kvarter for å komme på besøk uten å si fra. Samboer kom inn og sa at jeg fikk stå opp. Jeg var drit trøtt og orket bare ikke. 

Så sto jeg opp nå og møter en sur og mutt samboer i stua. På spisebordet står en fin blomst m potte og litt andre småting, godis osv  i en kurv. Den var til meg fra svigers sa han. Han er sur fordi jeg ikke sto opp når han ba meg. Og passet i samme slengen på å si at jeg kan ikke forvente at moren hans skal like meg når jeg oppfører meg sånn. 

Nå sitter jeg med verdens dårligste samvittighet av at de hadde med gave til meg og at jeg ikke sto opp. 

Men hallo... 😔 kunne jo gitt beskjed om at de skulle komme innom da hvertfall

Anonymkode: 37068...905

Skjønner ikke hva det er med folk som bare popper innom , uten å spørre om det passer . Eldre garde er vel mindre vant med gi beskjed , før de besøker folk . Skjønner både deg og samboer her . Hadde villet meldt å takket dem for godis , og beklaget at du ikke var i form da de stakk innom . Sleng gjerne på at de er velkommen tilbake , å at hvis du får beskjed når de kommer,  bjuder du på middag eller hjemmebakt ☺️

• Liker 24
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hater uanmeldt besøk. Men forstår at andre ser annerledes på det. 

Kommer det noen på døra så oppfører jeg meg derfor som et oppegående menneske, og er hyggelig og alt det der. 

Unntaket er når jeg vet de ikke kan vite om jeg er hjemme, da ignorerer jeg bare ringeklokka (har videoklokke). Som en lærepenge på at det kan være bomtur. 

Og om det hadde vært hyppige turer uten at det var noe spesielt, der tok vi tidlig en prat med "egen side". 

Anonymkode: 7bb21...446

• Liker 12
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Samboer og svigers sitt problem. Det er frekt å komme uanmeldt, og da man man ivartfall ikke forvente at andre skal tilpasse seg dem når de ikke respekterer andres tid ved å avtale besøk etc.

Han der virker vanskelig og lite omsorgsfull, sikker på du vil bruke mange år på det der ?

Viktigste for meg og mannen er at vi prioriterer hverandre. Vi godtar ikke uanmeldt besøk, spesielt ikke om den andre er sliten. Kommer foreldra min så sier jeg at det ikke passer eller eventuelt sier vi får dra ut og gjøre noe de og jeg, frodi mannen er opptatt (sover, slapper av f.eks, men det har ikke de noe med). Og visa versa.

Ja enig. Han visste hun ikke ville ha besøk og trengte å hente seg inn denne helgen. Da tar han seg av besøket og sier at sambo er opptatt. At HAN blir sur er meget urimelig. Hun kunne blitt sur om de lagde mye bråk så hun ikke fikk sove, men at han ble sur for at hun valgte å holde seg til planen hun hadde den helgen er det ingen grunn til.

Anonymkode: ba6cf...189

• Liker 25
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette er vel opp til hver og en??? Jeg personlig orker ikke uanmeldt besøk. Helt uaktuelt. Min fritid er hellig.

Du bestemmer selvsagt selv, men folk flest anser det som sært og uhøflig å ikke ta imot besøk. 

• Liker 15
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Det høres jo ut som om de ikke var klar over hvordan du ser på folk som kommer på døra. Er ikke glad i uanmeldt besøk jeg heller, men oppfører meg jo ikke som en drittunge av den grunn.

Anonymkode: 792d7...b28

• Liker 18
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (5 minutter siden):

Enig med deg i at jeg er normalt høflig når det skjer. 

Men jeg mener også at uanmeldt besøk er en uting i disse dager. Noe som hører fortiden til. Særlig når alle har en fin ting som heter telefon, og enkelt kan sende en melding om "hei! vi lurte på...." en liten time før. Da er det også lettere å si nei. 

Anonymkode: 7bb21...446

• Liker 16
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Samme har. Vi har kamera ved inngangsdøren og jeg opner ikke om jeg ser det er noen jeg ikke orker besøk av. Veldig sjelden folk kommer uanmeldt i min generasjon da, unormalt i mamma sin generasjon også med mindre det er familie.

Anonymkode: ba6cf...189

• Liker 7
Skrevet

Det er bare å stå opp i pysjen og ustelt med et smil. Går an å si du ikke ventet besøk, derfor er du ikke forberedt - og skulle gjerne ha visst det i forkant så du kan være bedre klar neste gang. Fleste skjønner jo skilt. Og man ønsker jo en god relasjon til folk? Er jo gjennom slike situasjoner man finner ut av ting. 

Antar at samboer heller ikke visste. Hvorfor kunne du ikke være litt på team med han i denne situasjonen?

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke problemet. Samboeren var jo sammen med dem. Ingen grunn til at hun MÅ stå opp da 

Anonymkode: f4b00...6ef

• Liker 20
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...