AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #1 Skrevet 12. mars 2023 Blir GAL av mannens avslappede foreldrestil hvor man bare skal fokusere på moro og ikke forpliktelser. Artig nok var der hans laid-back natur jeg falt for, men som forelder er det et mareritt å forholde seg til. Jeg har vokst opp med skyhøye krav og sterk plikt-og ansvarsfølelse. Resultatet er at jeg nå sitter med alt ansvar for Familien AS, mens han får være sirkus-pappa'n. Får han ikke med på å slutte å skjemme bort barna (6 +7 .år). Vi krangler mye om barneoppdragelse, økonomi (jeg vil spare til oppussing, han vil ha det moro nå) og hvordan bruke helgene. Jeg syns vi burde gjøre husarbeid og div forefallende i huset sammen FØRST også finne på noe gøy, han Syns helger kun skal være til å ha det gøy og slappe av. Resultatet er at vi har en haug av prosjekter som er halvferdige fordi jeg trenger hans hjelp til de. Jeg blir gal av han Hva gjøre? Anonymkode: 61f8e...bdc
fru Alving Skrevet 12. mars 2023 #2 Skrevet 12. mars 2023 Vel, hva tenker du om din egen oppvekst? Er det noe du synes du vil videreføre eller er det kanskje også ting der som ikke har vært bra. Sånn er det jo for alle. Mannen din høres ut som en far som lever i nuet, og som bruker tid og gleder seg over og med barna. er ikke det bra? jeg tenker at husarbeid og oppussing ikke løper sin vei. Barna dine har kanskje mer igjen for å lære å nyte livet enn å bli så fryktelig ansvarlige? Hva tenker du? Når hele landet stengte ned under korona, da var jeg veldig glad for alt jeg hadde tatt ungene med på av utenlandsturer og andre opplevelser. Det som ikke er greit er hvis hans sirkuspappastil tvinger deg til å være den fornuftige og "kjedelige" forelderen.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #3 Skrevet 12. mars 2023 Dere må finne en gyllen middelvei der ingen av dere får det som dere ønsker egentlig. Skyhøye krav og sterk plikt- og ansvarsfølelse er uansett ikke noe du bør videreføre i dagens samfunn. Det fører bare til utbrenthet og det tjener ingen noe på. Han må tåle av helgen ikke bare kan være gøy, og du må velge små ting som må tas og andre ting må da vente. Halvferdige ting er helt vanlig altså! Anonymkode: 2df41...4c4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå