AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #1 Del Skrevet 12. mars 2023 Jeg skal til Taormina i begynnelsen av juni og kunne tenke meg å besøke en vingård. Har googlet litt og ser at mange tilbyr heldagsturer, men jeg syns det blir litt lenge. Og dyrt ikke minst. Kunne tenke meg å dra innom en vingård og få en omvisning og prøve noen glass vin/ta en lunch uten at det koster for mye, men har fortsatt ikke funnet noe. Gjerne i nærheten av Etna. Er det ellers noe spesielt man bør få med seg? Mafia-turen med Gudfaren-tema, er det noe gøy? Evt båttur? Har ikke bil og tør ikke kjøre så må være noe i nærheten helst. Anonymkode: d0ab8...9a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #2 Del Skrevet 12. mars 2023 Taormina er fantastisk. Har dessverre ingen tips til vingård eller utflukter i nærheten som ikke krever bil. Vin fra Erna smaker for øvrig pyton… synes jeg da. Men har noen andre tips: spis på restauranten Don Ciccio, fantastisk mat. Og restauranten på hotellet kjent fra The White Lotus, San Domenico Palace, er nydelig. Veldig koselig å ta en drink i bakgården der, og spise middag på terrassen. Kjøp deg nytt badetøy på MC2 Saint Barth som har egen butikk ved kirken. Ta gondolen ned til stranden. Det beste med Taormina er stemningen, utsikten og maten ❤️❤️ Anonymkode: 35d0d...11a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 12. mars 2023 #3 Del Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg skal til Taormina i begynnelsen av juni og kunne tenke meg å besøke en vingård. Har googlet litt og ser at mange tilbyr heldagsturer, men jeg syns det blir litt lenge. Og dyrt ikke minst. Kunne tenke meg å dra innom en vingård og få en omvisning og prøve noen glass vin/ta en lunch uten at det koster for mye, men har fortsatt ikke funnet noe. Gjerne i nærheten av Etna. Er det ellers noe spesielt man bør få med seg? Mafia-turen med Gudfaren-tema, er det noe gøy? Evt båttur? Har ikke bil og tør ikke kjøre så må være noe i nærheten helst. Anonymkode: d0ab8...9a7 Hva med tur opp på Etna? Går vei til sidekrater på 1900 meters høyde. Herifra er det taubane opp til 2500 meters høyde. Er og en smalsporet jernbane i nedre del av Etna. Mener det er nordøst for toppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #4 Del Skrevet 12. mars 2023 Anbefaler å leie bil og kjøre rundt på øya. Mye å se og utrolig mye spennende natur. Vi havnet nedi en dal ( som var en lang gåtur inn i skogen og ned en lang trapp) hvor det var et badested med fossefall som var helt sånn ut av denne verden. Endte opp i en bitteliten by på et flott hotell som tydeligvis drev med veddeløpsarrangementer og det krydde av søte villhunder rundt hotellet. Luksusrestauranten der lå i et tilbygg til hotellet og det var helt sånn unik stemning der inne med helt særegne verter. Følte jeg satt i en slags Twin Peaks verden. Kjørte over et fjell og plutselig sto det tre gamle menn der i veigrøfta som så ut som de var tatt rett ut av Gudfaren. Stoppet oss og ville slå av en prat. Kom over den råeste outleten langs veien, hvor du kunne handle de fleste designerklær du kan tenke deg på 70% avslag, her snakker vi ekte outlet. Brukte en hel dag der, var så enormt. Og i alle disse små byene langs veien serverte de lokale der tradisjonelle smakebiter fra ferskvarediskene sine. Nydelig mat som de var stolt av tydeligvis. Jeg kunne bare fortsatt, Sicilia er det nydeligste stedet jeg har besøkt så langt og jeg har reist mye. Så utrolig unikt og spesielt. Det var en sånn stemning som var både vakker, mystisk og helt utenom det vanlige. Det er en salig miks av kulturer der som har smeltet sammen, det merker man. Veldig snille mennesker også, til tross for at det er mafialand nr 1 😊 Anonymkode: aa057...110 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #5 Del Skrevet 12. mars 2023 Kjetil E skrev (2 timer siden): Hva med tur opp på Etna? Går vei til sidekrater på 1900 meters høyde. Herifra er det taubane opp til 2500 meters høyde. Er og en smalsporet jernbane i nedre del av Etna. Mener det er nordøst for toppen. Da måtte jeg tatt taxi, og da klikker jo du.. ref en annen tråd der du var frekk mot meg. Siden jeg ikke får lov å ta taxi i utlandet blir det vanskelig Eller får jeg lov denne gangen pretty please? Anonymkode: d0ab8...9a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #6 Del Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Taormina er fantastisk. Har dessverre ingen tips til vingård eller utflukter i nærheten som ikke krever bil. Vin fra Erna smaker for øvrig pyton… synes jeg da. Men har noen andre tips: spis på restauranten Don Ciccio, fantastisk mat. Og restauranten på hotellet kjent fra The White Lotus, San Domenico Palace, er nydelig. Veldig koselig å ta en drink i bakgården der, og spise middag på terrassen. Kjøp deg nytt badetøy på MC2 Saint Barth som har egen butikk ved kirken. Ta gondolen ned til stranden. Det beste med Taormina er stemningen, utsikten og maten ❤️❤️ Anonymkode: 35d0d...11a Takk for tips, skal sjekke ut Jeg skal bo på Isola Bella med flott utsikt over sjøen så gleder meg masse! Anonymkode: d0ab8...9a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 12. mars 2023 #7 Del Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Da måtte jeg tatt taxi, og da klikker jo du.. ref en annen tråd der du var frekk mot meg. Siden jeg ikke får lov å ta taxi i utlandet blir det vanskelig Eller får jeg lov denne gangen pretty please? Anonymkode: d0ab8...9a7 Når noen velger å ta taxi fremfor et billigere alternativ for så å klage på at det er dyrt i London, så ja da er der på sin plass og påpeke det. Ikke imot å ta taxi hvis det er det mest fornuftige alternativet. Skal selv på utflukt til Etna i høst da jeg skal innom Messina på cruise.. Ser på det sammen med Pompei som de største høydepunktene på turen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #8 Del Skrevet 12. mars 2023 https://www.feudomaccari.it Her får du smakt god vin Ellers anbefaler jeg deg å ta en dagstur til Noto og gå innom RitroVino. Har får du også smakt mye godt (eieren snakker forholdsvis bra engelsk). Vinene fra Etna området er meget spesiell og ikke så mange som liker. Anonymkode: bcc81...a69 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #9 Del Skrevet 13. mars 2023 Kjetil E skrev (23 timer siden): Når noen velger å ta taxi fremfor et billigere alternativ for så å klage på at det er dyrt i London, så ja da er der på sin plass og påpeke det. Ikke imot å ta taxi hvis det er det mest fornuftige alternativet. Skal selv på utflukt til Etna i høst da jeg skal innom Messina på cruise.. Ser på det sammen med Pompei som de største høydepunktene på turen. Men hvorfor i helvete skal du blande deg borti om jeg tar taxi eller ikke?! Det går jo ikke ut over deg personlig på noen som helst måte? Det er veldig spesiell oppførsel. Du er frekk, arrogant og driver med gaslighting. IKKE akseptabel oppførsel. Og jeg klagde ikke over at det var dyrt i London, jeg PÅPEKTE det. Prisoppgang fra 2019. Det var mye dyrere enn sist. 0 stress for meg, jeg hadde penger til det. Det er jo meget sært å anklage folk for å lyve om at det ikke gikk tog, noe det ikke gjorde. Ref gaslightingen du drev med. Ta deg sammen, seriøst! Du burde skamme deg. Og nå blokkerer jeg deg. Anonymkode: d0ab8...9a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #10 Del Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): https://www.feudomaccari.it Her får du smakt god vin Ellers anbefaler jeg deg å ta en dagstur til Noto og gå innom RitroVino. Har får du også smakt mye godt (eieren snakker forholdsvis bra engelsk). Vinene fra Etna området er meget spesiell og ikke så mange som liker. Anonymkode: bcc81...a69 Det ser flott ut, takk for tips Var det her de var i The White Lotus? Anonymkode: d0ab8...9a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 13. mars 2023 #11 Del Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Men hvorfor i helvete skal du blande deg borti om jeg tar taxi eller ikke?! Det går jo ikke ut over deg personlig på noen som helst måte? Det er veldig spesiell oppførsel. Du er frekk, arrogant og driver med gaslighting. IKKE akseptabel oppførsel. Og jeg klagde ikke over at det var dyrt i London, jeg PÅPEKTE det. Prisoppgang fra 2019. Det var mye dyrere enn sist. 0 stress for meg, jeg hadde penger til det. Det er jo meget sært å anklage folk for å lyve om at det ikke gikk tog, noe det ikke gjorde. Ref gaslightingen du drev med. Ta deg sammen, seriøst! Du burde skamme deg. Og nå blokkerer jeg deg. Anonymkode: d0ab8...9a7 Det jeg strengt tatt reagerte på og med RETTE er ikke egentlig at du tok taxi, men det at du etterpå kllaget på at det var så jævla dyrt. Det er slik jævla sutring jeg med rette reagerer på. Når du velger det dersidert dyreste alternativet så er det helt på sin plass og påpeke når du i etterkant klager over at det er dyrt. Men slike som deg har jo ikke selvinnsikt nok til å skjønne det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå