AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #1 Skrevet 12. mars 2023 Er passelig grønn og lurer på hvor mye jeg bør sette forsikring på? 🥺 Trenger jeg livsforsikring og andre og, hvilke i så fall? Anonymkode: 7e1eb...e3f
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #4 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ingen? Anonymkode: 7e1eb...e3f Hva er det du lurer på? Hva forsikringen bør koste eller hvor mye du skal sette i innbo sum? Og ja livs/uføreforsikring er alltids lurt men det blir i så fall en annen avhandling som avhenger av livssituasjon. Anonymkode: bb5c2...019
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #5 Skrevet 12. mars 2023 Vi har ubegrenset sum på innboforsikringen. Du setter ikke et spesielt beløp på husforsikring. Anonymkode: 788e4...da4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #6 Skrevet 12. mars 2023 14 minutter siden, AnonymBruker said: Hva er det du lurer på? Hva forsikringen bør koste eller hvor mye du skal sette i innbo sum? Og ja livs/uføreforsikring er alltids lurt men det blir i så fall en annen avhandling som avhenger av livssituasjon. Anonymkode: bb5c2...019 Begge deler. Anonymkode: 7e1eb...e3f
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #7 Skrevet 12. mars 2023 Er vel bare innbo man setter sum på. Er jo bare regne ut hva du har i verdi. Dyre gjenstander er kanskje lønnsomt å ta utenom. Jeg har f. Eks egen verdiforsikring på bunad, den dekkes ikke så bra i innboforsikringen min. Har også noen dyre klokker og smykker som jeg har takstbrev på, har ikke egen forsikring på de, da de ligger mest i en skuff. Men greit med takstbrev slik at skulle de brenne eller bli stjelt så er det ingen selskaper som rynker på nesa når jeg sier at jeg har 200K i smykker/klokker som er borte. Livsforsikring er vel mest nødvendig hvis du har hus med samboer/ektefelle og eller barn. Bor du alene og er singel og barnløs så er livsforsikring ikke nødvendig vil jeg si. Sykdom/ufør forsikring er vel bra å ha. Men alt dette kan forsikringsselskapene rådgive deg på. Sjekk om du har noen fordeler med jobb eller fagforeninger også Anonymkode: f5967...51e
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #8 Skrevet 12. mars 2023 Jeg har ubegrenset på innbo, i en leilighet. Har ikke livsforsikring, siden jeg bor alene og ikke har barn. Uføreforsikring har jeg via jobb. Du bør vurdere uføreforsikring eller inntektssikring, med mindre du har råd til å beholde huset på nedsatt inntekt. Anonymkode: 739ba...5c2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #9 Skrevet 12. mars 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har ubegrenset på innbo, i en leilighet. Har ikke livsforsikring, siden jeg bor alene og ikke har barn. Uføreforsikring har jeg via jobb. Du bør vurdere uføreforsikring eller inntektssikring, med mindre du har råd til å beholde huset på nedsatt inntekt. Anonymkode: 739ba...5c2 Jeg har råd til å beholde huset på null inntekt. Jeg har og en samboer så livsforsikring kanskje? Hvor mye må sånt være på? Anonymkode: 7e1eb...e3f
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #10 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Er passelig grønn og lurer på hvor mye jeg bør sette forsikring på? 🥺 Trenger jeg livsforsikring og andre og, hvilke i så fall? Anonymkode: 7e1eb...e3f Boligforsikringen bestemmes utfra strørrelse, alder, byggemåte, energiklasse osv. Når det kommer til innbo, setter du summen selv. Det har ingenting med størrelsen på boligen, men verdien på alle tingene dine. Høyere forsikringsum = dyrere forsikring. Hva du trenger av andre forsikringer, er det bare du som vet. Er du usikker, ta kontakt med banken eller forsikringsselskapet du bruker. Selv har jeg innbo, bolig, bil, reise, uføre, kritisk sykdom. Anonymkode: a6c64...7c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå