AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #81 Del Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det så god kvalitet på dem? Da vurderer jeg å kjøpe, tross at jeg ikke liker Hen. Anonymkode: 14939...0f0 Jeg kan ikke si noe om kvaliteten, men den må være utrolig varm! Pen er den ikke, men man kan nesten lure på om den er vindtett og vanntett, for jeg har sett folk ute i kun den genseren i all verdens grisevær. Anonymkode: d3b13...904 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #82 Del Skrevet 16. mars 2023 Just now, AnonymBruker said: Jeg kan ikke si noe om kvaliteten, men den må være utrolig varm! Pen er den ikke, men man kan nesten lure på om den er vindtett og vanntett, for jeg har sett folk ute i kun den genseren i all verdens grisevær. Anonymkode: d3b13...904 Nei, det må den ikke. At noen bruker genseren når det er kaldt betyr ikke at den er varm. Man kan se folk gå i shorts og skjorte midt på vinteren. Det betyr ikke at det er varme plagg. Anonymkode: 47a3f...8d5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #83 Del Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nei, det må den ikke. At noen bruker genseren når det er kaldt betyr ikke at den er varm. Man kan se folk gå i shorts og skjorte midt på vinteren. Det betyr ikke at det er varme plagg. Anonymkode: 47a3f...8d5 Ikke bare noen, for det kryyyyr av damer med den genseren her vi bor. Samme der jeg kommer fra - ekstremt mange kvinner har den genseren. Og samtlige vi ser med den, har ikke jakke på. Vi ser jo ikke de med jakke på, selvfølgelig, men andelen uten jakke er for stor til at det ikke har noe med genseren å gjøre. Anonymkode: d3b13...904 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #84 Del Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ikke bare noen, for det kryyyyr av damer med den genseren her vi bor. Samme der jeg kommer fra - ekstremt mange kvinner har den genseren. Og samtlige vi ser med den, har ikke jakke på. Vi ser jo ikke de med jakke på, selvfølgelig, men andelen uten jakke er for stor til at det ikke har noe med genseren å gjøre. Anonymkode: d3b13...904 Stor genser, så kanskje det ikke er plass til jakke over? Anonymkode: 9c2bf...d72 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet 16. mars 2023 #85 Del Skrevet 16. mars 2023 Genseren er helt fin den, men jeg betaler ikke så mye for noe som ikke er renere i materialet. Dessuten hadde jeg følt meg dum i den, den har vært for mye på tv, og prinsessa har jeg heller ikke lyst til å assossieres med. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myml1 Skrevet 16. mars 2023 #86 Del Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 12.3.2023 den 11.06): Nei, det er ikke patetisk. Det er jo helt vanlig at trender kommer og går. Nå er ikke jeg særlig interessert i klær og moter lengre, men i ungdommen kastet jeg meg på både det ene og det andre. Ikke fordi det ene og alene var populært, men fordi det var populært og jeg likte merket/plagget. Hvorfor tenker du at folk som er interessert i klær, er patetisk? Tenker du det samme om de som er interessert i interiør også? Personlig er jeg interessert i trening, og kan gjerne kjøpe feks. nye treningssko i et populært merke, som jeg også syns er fine. Er jeg også patetisk da? Anonymkode: f2e79...72a Som ungdom ja, men denne genseren er det utelukkende 30++åringer som kjøper. Like stygg på alle og meget overprisa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HerKommerMummi Skrevet 16. mars 2023 #87 Del Skrevet 16. mars 2023 Synes den var fin første gang jeg så den. Det var på Tomine Harket da hun kom inn på Farmen. Må innrømme at jeg først trodde den var fra Hermes. Men nå går det ikke an å gå innom Ski storsenter uten å se 10 damer med denne genseren, så har fått helt avsmak. Hadde vært pinlig å gå med den nå. Eneste stedet jeg hadde følt meg komfortabel med den hadde vært i stallen eller på hytta. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #88 Del Skrevet 16. mars 2023 4 minutter siden, HerKommerMummi said: Synes den var fin første gang jeg så den. Det var på Tomine Harket da hun kom inn på Farmen. Må innrømme at jeg først trodde den var fra Hermes. Men nå går det ikke an å gå innom Ski storsenter uten å se 10 damer med denne genseren, så har fått helt avsmak. Hadde vært pinlig å gå med den nå. Eneste stedet jeg hadde følt meg komfortabel med den hadde vært i stallen eller på hytta. Sånn sett hadde genseren kanskje falt mer i smak om det var en tante som hadde strikket den. Da hadde den i hvert fall vært unik. Anonymkode: 47a3f...8d5 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #89 Del Skrevet 17. mars 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Det er mye jeg ikke liker, eller synes er fint. Men jeg klarer å gjøre det uten å bruke ord som "saueflokk", "roboter, (jeg har forresten knapt sett et-par med slik genser), "patetisk", "kjempestygg", "gørrstygt", "telt", med mer (gidder ikke gå gjennom mer enn noen få innlegg) Og så å angripe pris, som egentlig er ganske irrelevant. Jeg synes ikke 2-3000 er mye for en genser, og mange har det slik. Og ikke minst miks mellom naturstoff og sytetisk. Som gjør at plagget faktisk holder fasongen, og er mye mer holdbart, en rent naturlig materiale. Anonymkode: 14939...0f0 Stemmer det siste du skrev? Anonymkode: 2eeaf...d64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 17. mars 2023 #90 Del Skrevet 17. mars 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Stemmer det siste du skrev? Anonymkode: 2eeaf...d64 Nei. Jeg strikker selv og har flere gensere i ren ull, merinoull eller alpakka. Den eldste kofta jeg har er arvet etter min oldemor, og er like fin i fasongen og ikke tynnslitt, til tross for mye bruk. Døtrene mine har brukt kjoler som er strikket i rene materialer som jeg brukte da jeg var lita, og de kan arves videre. Nå er dette hjemmestrikka klær, men ull er ull. Jeg har også kjøpe-klær i ren ull og i ren Kashmir, og kvaliteten er utrolig god. Jeg har flere plagg fra Kashmina, de er i ren Kashmir. To bukser, tre gensere, to topper og en jumpsuit/heldress Jeg har også noen gensere fra Samsøe, Arnie Says og Selected Femme som er blanding av ull og syntet. De som er i ull og syntetisk materiale er for det første ikke like varme. Man blir klam i de pga nylon regulerer ikke varme sånn som ren ull gjør. Du må også vaske de oftere pga svettelukt setter seg i syntetiske klær, kontra ren ull. Ren ull skal du vaske så lite som mulig, det holder å henge plagget ut over natta. Fasongen holder seg heller ikke bedre, tvert i mot så synes jeg genserne blir fortere slamsete (sikkert også pga man må vaske de oftere). Du får heller ikke samme varmeeffekten. For ikke så lenge siden så hadde jeg et røft halvår med cellegift, og huden min ble skikkelig sår. I tillegg så ble jeg frossen helt inn til margen pga absolutt alt kroppshår forsvant (før jeg fikk kreft selv så hadde jeg aldri reflektert over at det er ikke bare håret på hodet som forsvinner, men også kroppshår, og jeg seriøst bodde i de plaggene fra Kashmina (i tillegg til lue i myk merinoull). Jeg brukte bl.a den heldressen hver dag i mange uker. Minus ei bukse der knytingen i livet har ramlet av så er klærne like fine i fasongen den dag i dag. Så de holdt meg god og varm + er like fine. Denne egenskapen har ikke syntetiske klær. Så jeg har null tro på at de som bruker Hêst-genseren uten jakke over i flere minusgrader gjør det pga den er så varm. Jeg gjetter på at det er for å flashe merket, så de har nok ei trøye under for å ikke fryse. I tilegg så er de store og uformelige, så jeg vil tro at det er trangt å ha ei ytterjakke over. Jeg har sett og kjent på genseren, og det er virkelig ikke noe ekstra med den. De er ikke direkte stygge, men som sagt; det er et moteplagg og til den prisen så hadde jeg heller kjøpt en genser fra Kashmina. Selv om Kashmina-klær ikke skiller seg ut på noen som helst måte Ang en kommentar jeg leste i tråden om å ikke kjøpe dyre klær men heller flere billigere klær…..den er ikke jeg enig i. Jeg legger heller mere penger i kvalitetsklær og kjøper mindre klær. Kjøper du kvalitet så varer plaggene lengre, og fast-fashion er ikke akkurat bra for miljøet. 1 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #91 Del Skrevet 17. mars 2023 Blåttvann skrev (På 12.3.2023 den 11.20): Det kjipe er jo hvor fort utdaterte slike ting blir i forhold til pris. For et par år siden gikk "alle" med Balenciagagensre med diagonal skrift, nå kan man ikke gå med den hvis man ikke vil være 2020... (og pedofil). Aldri sett den før så "alle" hadde nok ikke den. Anonymkode: 04bc8...fcb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 17. mars 2023 #92 Del Skrevet 17. mars 2023 Jeg synes de er veldig fine og kunne tenkt meg en i brun men jeg har ikke 2500 kr å bruke på én genser desverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #93 Del Skrevet 17. mars 2023 Dyre moteklær er da helt vanlig, forstår ikke problemstillingen. Man kan selvsagt velge å bevisst ikke følge moten/kle seg i stygge eller billige klær uten merker, men det er jo også et statement. Anonymkode: e2ecc...8c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #94 Del Skrevet 17. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 16.3.2023 den 11.30): Synes det heller er bedre å kjøpe noen dyrere plagg i god kvalitet (aner ikke om hest er det) enn mange fast fashion plagg i dårlig kvalitet Anonymkode: bfa78...5d3 hundre prosent enig. Men akkurat denne genseren kombinerer jo det verste fra alle scenarier - den er dyr, men ikke av god kvalitet, i tillegg er den dyr, samtidig som den er fast fashion i den forstand at den kommer til å være helt ut om kort tid. Anonymkode: fa095...677 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #95 Del Skrevet 17. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 16.3.2023 den 15.01): Og ikke minst miks mellom naturstoff og sytetisk. Som gjør at plagget faktisk holder fasongen, og er mye mer holdbart, en rent naturlig materiale. Anonymkode: 14939...0f0 Tull. Å mikse inn plast er virkelig ikke positivt. Det gjør plagget mye mer utsatt for nupping, og dessuten er det plast. Den eneste grunnen til at de bruker plast, er at det er billig. Har ingenting med å holde fasongen å gjøre. Anonymkode: fa095...677 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linazer Skrevet 17. mars 2023 #96 Del Skrevet 17. mars 2023 Jeg skjønner ikke at noen kan synes at en genser i den fasongen er fin! Den er jo absolutt helt uformelig. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #97 Del Skrevet 17. mars 2023 Linazer skrev (35 minutter siden): Jeg skjønner ikke at noen kan synes at en genser i den fasongen er fin! Den er jo absolutt helt uformelig. den er jo ikke det? tvert imot har den en ganske karakteristisk fasong,litt kort, oversize med lengre bakstykke enn forstykke, cowl neck og ballongermer. Alt for mange elementer etter min smak, men den er jo ikke uformelig. Jeg skjønner ikke at noen bare ser "uformelig" når det er oversize 🤷♀️ Anonymkode: fa095...677 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 18. mars 2023 #98 Del Skrevet 18. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 16.3.2023 den 15.01): Det er mye jeg ikke liker, eller synes er fint. Men jeg klarer å gjøre det uten å bruke ord som "saueflokk", "roboter, (jeg har forresten knapt sett et-par med slik genser), "patetisk", "kjempestygg", "gørrstygt", "telt", med mer (gidder ikke gå gjennom mer enn noen få innlegg) Og så å angripe pris, som egentlig er ganske irrelevant. Jeg synes ikke 2-3000 er mye for en genser, og mange har det slik. Og ikke minst miks mellom naturstoff og sytetisk. Som gjør at plagget faktisk holder fasongen, og er mye mer holdbart, en rent naturlig materiale. Anonymkode: 14939...0f0 Det stemmer hvertfall ikke. Jeg strikker mye, og mest i ren ull (uten superwash/plastbehandling), og plagg i ren ull har holdt seg klart bedre enn plagg med iblandet syntetisk. Noen mener plagg i ren ull uten superwash er vanskeligere å vaske, men der er jeg uenig (vasker det i maskin, på egnet program). I tillegg trenger det mindre vasking, siden lukt ikke setter seg på samme måte. Noe annet et plagg med mye slitasje, som sokker, der ser jeg mer poenget med å tilsette litt syntetisk (selv om det fins sokkegarn uten syntetisk også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #99 Del Skrevet 18. mars 2023 Tre av mine 5 nærmeste venninner har kjøpt seg sånn 🙈 også er de sykt dyre i tillegg ! Anonymkode: c990a...191 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #100 Del Skrevet 18. mars 2023 Smak og behag. Selv liker jeg ikke Hest-plaggene med store H-er, men merket har en lang cardigan/jakke i grønt m svarte, små H-er jeg synes er skikkelig fin. Jeg synes vi har større frihet i dag. På 80-tallet gikk alle i Ball, for 25 år siden gikk alle guttene i Napapijri-gensere. En periode skulle alle damer pynte med Home, Love og andre ord og bokstaver. Aldri likt plagg og interiør med ord. Anonymkode: 69f51...dbe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå