AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #1 Skrevet 12. mars 2023 Min datter går i 4. klasse. Hun har blitt kjæreste med en gutt som nettopp har startet i klassen hennes. Hun forteller meg at hun er skikkelig forelsket og at de har kysset på skolen, og at de tar følge hjemover sammen hver dag. Nå vil hun overnatte hos den nye kjæresten sin. Jeg er litt skeptisk til dette ettersom det er snakk om to 4. klassinger. Datteren min fylte 10 år i forrige uke, og selv om hun har fått et ekstra siffer så synes jeg fortsatt at hun kanskje er litt for liten til å overnatte hos kjæreste og sånne ting. Synes egentlig det er drøyt nok at hun sminker seg, noe hun gjør altfor ofte. Hun er enebarn og min eneste datter, så det er mulig jeg kanskje er litt overbeskyttende, men bør jeg si ja til å få lov til å overnatte hos kjæresten sin? Anonymkode: 50e24...7b0
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #2 Skrevet 12. mars 2023 Jeg håper dette er tull, både når det kommer til sminke, klining og overnatting. Nei - en 10 åring skal ikke overnatte til noen kjæreste. Isåfall på hvert sitt rom... Anonymkode: 0bc6c...1e6 4 3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #4 Skrevet 12. mars 2023 Da kommer de til å ha sex. Hilsen ei som gjorde nettopp det. Anonymkode: a3355...8cd
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #6 Skrevet 12. mars 2023 Jeg ville også overnatte hos kjæresten når jeg var 10. Overnattet jo hos jentevenner så hvorfor ikke hos kjæresten. Men idag syns jeg det er greit gjort. Vi hadde garantert ikke hatt sex, men jeg ser det som voksenforhold å sove med kjæresten. Og jeg tenker, hvis du tillater det ved 10, hva skal du si når de er 13 og sex kan skje? Plutselig forby noe har tillatt tidligere? Nei, foreldre må ikke kaste barna inn i voksenverden når de ikke er klare for det, fysisk og mentalt. Anonymkode: f247f...3bb 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #7 Skrevet 12. mars 2023 Hva ville du tenkt hvis hun hadde spurt om å overnatte hos ei jente-kjæreste? Anonymkode: bd3e0...68f
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #8 Skrevet 12. mars 2023 Jeg ville sagt nei. Rett og slett for å ikke sette verken henne eller ham i en situasjon de ikke helt vet hvordan de skal takle. Og dessuten, selv om man sier ja når de er 10, så skal man plutselig si nei når de er 12, og ja igjen når de er 16? Problematikken med kjæreste av samme kjønn er jeg litt usikker på, men jeg tror jeg ville kjørt samme linje. Anonymkode: 5c25b...666
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #9 Skrevet 12. mars 2023 Nei, det bør du ikke. Jeg skjønner ikke at dette er noe dilemma. Bare å si nei. Anonymkode: f7028...53c 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #11 Skrevet 12. mars 2023 Dette må være tull. Ingen som sender barna sine på overnatting med en kjæreste som går i 4.kl. Anonymkode: 58494...ce9 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #12 Skrevet 12. mars 2023 Hvorfor spør du om dette? Hvis du ikke vet svaret, burde du strengt tatt ikke hatt barn. Anonymkode: 5f779...9ce 1 2
Sirah Skrevet 12. mars 2023 #13 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg ville sagt nei. Rett og slett for å ikke sette verken henne eller ham i en situasjon de ikke helt vet hvordan de skal takle. Og dessuten, selv om man sier ja når de er 10, så skal man plutselig si nei når de er 12, og ja igjen når de er 16? Problematikken med kjæreste av samme kjønn er jeg litt usikker på, men jeg tror jeg ville kjørt samme linje. Anonymkode: 5c25b...666 Akkurat det samme tenker jeg. Det blir veldig rart å skulle si ja nå, og nei om et par år. Tror nok det beste og mest forutsigbare for ungen er å kjøre samme linje hele veien.
Akryl Skrevet 12. mars 2023 #14 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Min datter går i 4. klasse. Hun har blitt kjæreste med en gutt som nettopp har startet i klassen hennes. Hun forteller meg at hun er skikkelig forelsket og at de har kysset på skolen, og at de tar følge hjemover sammen hver dag. Nå vil hun overnatte hos den nye kjæresten sin. Jeg er litt skeptisk til dette ettersom det er snakk om to 4. klassinger. Datteren min fylte 10 år i forrige uke, og selv om hun har fått et ekstra siffer så synes jeg fortsatt at hun kanskje er litt for liten til å overnatte hos kjæreste og sånne ting. Synes egentlig det er drøyt nok at hun sminker seg, noe hun gjør altfor ofte. Hun er enebarn og min eneste datter, så det er mulig jeg kanskje er litt overbeskyttende, men bør jeg si ja til å få lov til å overnatte hos kjæresten sin? Anonymkode: 50e24...7b0 Det er et resultat av dårlig innflytelse hjemmefra og ikke god oppdragelse. Barn i den alderen skal lære seg å ikke ha kjærester. De kan bli utsatt for mye og kan være usikre 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #15 Skrevet 12. mars 2023 Hun er 10 år kjære deg 💖 selv om hun virker kanskje virker selvstendig og mer moden enn når du var 10 år. Så er hun forsatte et barn. Så nei ikke noe kjæreste overnatting før man er 16år! Det er da man også har førerkortet for sex. Anonymkode: 2dd97...894
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #16 Skrevet 12. mars 2023 Det eneste som kan toppe dette som burde være utelukket er at kjæresten er flyktning, og ser fire år eldre ut enn han er fordi han har bart. Anonymkode: d4920...3ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå