~sikka~ Skrevet 28. desember 2005 #1 Skrevet 28. desember 2005 Vi har en hannhund (bokser) vi har hatt i ca 2 år nå og har nettopp anskaffet en 3mnd gammel kattunge (hann) - hva er beste måte å introdusere disse på? Hunden er jo kjempenysgjerrig på den lille kattungen, mens kattungen er livredd Noen tips?
Brunhilde Skrevet 28. desember 2005 #2 Skrevet 28. desember 2005 Jeg lot katten tuste rundt mens jeg var til stede. Om natten og når jeg var borte hadde jeg dem i hvert sitt rom. Katten freste og spyttet mot hunden, men en dag kom jeg inn i stuen og da lå de side om side og sov. Tilvenningsprosessen tok vel et par uker, tenker jeg, og nå er de bestevenner!
~sikka~ Skrevet 28. desember 2005 Forfatter #3 Skrevet 28. desember 2005 Oki det må vel bare gå sin gang da. Vil liksom ikke tvinge katten til å være i nærheten av hunden heller stakkar.
Gjest Gjesta Skrevet 28. desember 2005 #4 Skrevet 28. desember 2005 Vi hadde et vindu med veldig bred karm et godt stykke oppe på veggen der katten bodde til å begynne med (den fikk naturligvis komme ned på gulvet alene i perioder). Under vinduet var det hyller så den fint kunne klatre opp og ned på egen hånd. Til å begynne med satt den bare og så på hunden. Så putselig en dag hadde den bestemt seg for at den der hunden var jo ikke noe å være redd for, så den spaserte ned og hilste. Etter det var de perlevenner.
Gjest Varg-Menja Skrevet 28. desember 2005 #5 Skrevet 28. desember 2005 Ikke lag noe styr ut av det og la det gå sin gang. La dem oppholde seg i samme rom når dere er til stede, og sørg for at begge to har retrettmuligheter, og ikke vil føle seg trengt opp i ett hjørne. Dersom du er usikker på dem sammen kan du separere dem når du ikke er hjemme. En så ung kattunge vil nok venne seg til hunden i løpet av få uker dersom de får styre dette selv. En ting du kan gjøre er å gi kattungen ett teppe eller noe annet å ligge på som hunden også har brukt, slik at den blir kjent med lukten dens, dersom den styrer helt unna hunden.
Gjest Gjesta Skrevet 28. desember 2005 #6 Skrevet 28. desember 2005 Ikke lag noe styr ut av det og la det gå sin gang. La dem oppholde seg i samme rom når dere er til stede, og sørg for at begge to har retrettmuligheter, og ikke vil føle seg trengt opp i ett hjørne. Dersom du er usikker på dem sammen kan du separere dem når du ikke er hjemme. En så ung kattunge vil nok venne seg til hunden i løpet av få uker dersom de får styre dette selv. En ting du kan gjøre er å gi kattungen ett teppe eller noe annet å ligge på som hunden også har brukt, slik at den blir kjent med lukten dens, dersom den styrer helt unna hunden. ← Enig her, men la hunden også ha retrettmulighet. Kan bli mye herjing med en kattunge for en voksen hund...
~sikka~ Skrevet 28. desember 2005 Forfatter #7 Skrevet 28. desember 2005 Takk for gode tips alle sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå