AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #1 Skrevet 12. mars 2023 Har termin om 6 dager. Igår tror jeg slimproppen gikk, det var ihvertfall en del blod i do. I natt har jeg fått veldig menssmerter, føles som kramper nederst i magen, og en følelse av å måtte på do (nr 2). Smertene er overkommelige, men jeg våkner hver gang det kommer og må puste meg gjennom. Så sterkere enn menssmerter, men føles veldig likt. Spørsmålet er: er jeg igang med fødsel nå, eller er dette kun maserier som de kaller det? Er ikke så vondt at jeg skriker av smerte liksom, men vondt nok til at jeg ikke får sove og må jobbe meg gjennom smertene med pusten. kan noen beskrive hvordan riene i latensfasen kjennes? Anonymkode: f975c...32b
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #2 Skrevet 12. mars 2023 Syns du skal ringe føden og høre hva de tenker. For meg høres dette ut som latensfasen ja. De første 16t ca var slik for meg som du beskriver. Vondt nok til ikke å få sove men helt ok å puste seg gjennom. Jeg kjente det helt nederst i magen, rett over symfysen. Det knep til en stund for så å slippe taket. Er mer usikker på blødningen din, har den stoppet? Og trykk mot endetarm kommer gjerne helt på slutten når det er tid for å trykke. På grunn av disse ville jeg ringt for sikkerhetsskyld. Værste som skjer er at de mener alt er i orden og at du får beskjed når du bør ringe inn på nytt. Lykke til! Anonymkode: 20ebc...d98 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #3 Skrevet 12. mars 2023 Jeg syns det høres ut som latensfase/starten på fødsel. Men det er veldig vanskelig å vite, og svaret får en egentlig bare når en ser om riene begynner å komme tettere eller om det stopper opp. Min første fødsel startet som du beskriver. Men i andre svangerskap hadde jeg det som kjentes akkurat som de første riene fra første fødsel i flere ganger fra rundt uke 32, og da forsvant det igjen av seg selv. Babyen ble født i uke 40, og da startet det rett på med mye tettere rier. Mye blod har jeg bare hatt rett før/i forbindelse med fødsel. Så ut i fra egne erfaringer, tenker jeg det er et tegn på at noe er på gang. Men jeg hadde litt på papiret flere ganger, også det bare i andre svangerskap. Anonymkode: c24c3...1cd
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #4 Skrevet 12. mars 2023 Mine maserier startet rundt uke 31 og jeg var flere ganger inne på føden før uke 34 for å sjekke om det påvirket livmorhalsen. De målte gode tak men ingen avkortning, og fordi jeg var 3. gangs så var det mer normalt å ha så mye maserier. Etter uke 34 ville de ikke stoppet fødselen uansett så da kunne jeg vente og se. 18 dager før termin så endret maseriene seg til å inkludere disse menssmertene i tillegg og jeg våknet en del på natt, men det hadde jeg gjort tidligere av maseriene også. Fordi det ikke hadde gitt seg på morgenen og jeg skulle ha planlagt keisersnitt så ringte jeg føden for å få en sjekk. Dro alene og uten forventninger og de sjekket livmorhalsen og la meg på registrering. Da fikk jeg beskjed om at far måtte levere til barnevakt og komme seg nedover. Hun ble født via keisersnitt noen timer senere 💕 Det var definitivt de menssmertene i tillegg som utgjorde forskjellen for meg 😊 Synes der høres ut som du er i gang 🥰 masse lykke til! Anonymkode: 638cb...07a
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #5 Skrevet 12. mars 2023 Siat hadde jeg 2-3 cm åpning og modningsrier I 5 uker før fødselen starta. Av og på da. Var flere ganger inne, eneste forskjellen på modningsriene og de ekte riene var vell den lille blødningen jeg hadde dagen før fødselen. Og da så klart at baby kom ut etter noen timer. Men modningsriene og ekte rier i seg selv, de var ikke å kjenne forskjell på. Smertene var lik, og like vonde Anonymkode: 9bf6b...075
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå