AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #1 Skrevet 12. mars 2023 Etter så mange år med pliktsex satt jeg foten ned i høst. No more. Dette må løses, eller så blir det brudd. Jeg kan ikke gi kroppen min mer, og han vil ikke motta, så der er vi enige. Men. Vi har gått igang med et 4-ukers program skissert av en sexolog. Første uka var grei, vi kunne ta på hverandre. Andre uka, litt klemming og kyssing. Allerede der stoppet det for meg. Kyssing? Nei takk. Nå er vi i tredje uka og kan ta på kroppene til hverandre. Uææ. Ingen av oss vil egentlig det. Det stopper og føles kleint og påtatt. Så hva nå? Når ikke dette engang fungerer, hvordan skal dette løses? Jeg vil ha spontaniteten, lyst, glede, men det er vekk når det kommer til ham, og det virker å gjelde for han og. Jeg mister håpet. Anonymkode: c67b9...e53
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #2 Skrevet 12. mars 2023 Så bra dere jobber med saken men jeg forstår ikke helt... Hvorfor vil dere egentlig ikke ta på hverandre? Hva handler det om? Og kyssing, nei takk? Fordi...? Anonymkode: 59026...5ec
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #3 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så bra dere jobber med saken men jeg forstår ikke helt... Hvorfor vil dere egentlig ikke ta på hverandre? Hva handler det om? Og kyssing, nei takk? Fordi...? Anonymkode: 59026...5ec Fordi de har ødelagt tiltrekning og nærhet med pliktsex. Anonymkode: 49202...beb 5 7
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #4 Skrevet 12. mars 2023 Kanskje dere burde bygge opp en annen kontakt først, gjør ting sammen, løs oppgaver sammen, kjenn på mestring, latter og spenning, jeg synes ikke det er rart dere sliter om det ikke er emosjonell kontakt i grunn. Dra på Liseberg og ta karuseller sammen eller løs sånne klatrebaner i klatreparker, eller sånne teamøvelser rebus. Jeg og eksen dro på klatre øvelser hvor vi måtte stole på at den andre sikret oss (via instruktør) feks Jeg og eksen fikk de rådene av parterapeut og det fungerte faktisk utrolig bra, vi ble ekser til slutt likevel, men ikke før flere år senere pga andre ting. Anonymkode: d7b03...0f9 6 2
Isambard Skrevet 12. mars 2023 #5 Skrevet 12. mars 2023 Det kan hende at 4 uker er altfor lite. Det kan også hende at sexlivet deres er FUBAR. Jeg har lyst til å tro at når begge er innstilt på å løse det, så finnes det en måte. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #6 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Kanskje dere burde bygge opp en annen kontakt først, gjør ting sammen, løs oppgaver sammen, kjenn på mestring, latter og spenning, jeg synes ikke det er rart dere sliter om det ikke er emosjonell kontakt i grunn. Dra på Liseberg og ta karuseller sammen eller løs sånne klatrebaner i klatreparker, eller sånne teamøvelser rebus. Jeg og eksen dro på klatre øvelser hvor vi måtte stole på at den andre sikret oss (via instruktør) feks Jeg og eksen fikk de rådene av parterapeut og det fungerte faktisk utrolig bra, vi ble ekser til slutt likevel, men ikke før flere år senere pga andre ting. Anonymkode: d7b03...0f9 Har fått slike tips, men ingen av oss vil. Altså, virkelig ønsker. Vi vil ikke klatre eller løse rebuser sammen. Har ikke lyst. Ts Anonymkode: c67b9...e53
Rebecca30 Skrevet 12. mars 2023 #7 Skrevet 12. mars 2023 Babes, det høres ut som du har vært gjennom mye med denne typen, og jeg skjønner at det kan være tøft å prøve å få tilbake den seksuelle gnisten når man har hatt så mye pliktsex. Bra jobba med å sette foten ned og si ifra at nok er nok! Men hey, hvis det som sexologen skisserte ikke funker for deg og du blir helt uinspirert av tanken på å røre kroppen til denne fyren, så er det jo ingen grunn til å presse seg selv til å gjøre noe man ikke har lyst til. Det er viktig å føle seg komfortabel og ha det gøy under sex, ikke føle at man gjør det bare for å tilfredsstille noen andre. Kanskje det kan hjelpe å prøve å være mer åpen og ærlig med ham om hva du virkelig vil og ikke vil når det kommer til sex, og se om dere kan finne en ny tilnærming sammen. Og husk, det er helt greit å ta en pause og ta tid til å finne ut hva som virkelig funker for deg og din partner. Ingenting skjer over natta, så ta det med ro og nyt livet litt! 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #8 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har fått slike tips, men ingen av oss vil. Altså, virkelig ønsker. Vi vil ikke klatre eller løse rebuser sammen. Har ikke lyst. Ts Anonymkode: c67b9...e53 Men hva har dere lyst til å gjøre sammen da? Se en film? Spise ute? Hvis ikke det er noe overhodet dere har LYST til å gjøre sammen, da er det vel ingen vits i å prøve å tvinge frem noe? Anonymkode: 1d048...643 5 3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #9 Skrevet 12. mars 2023 Jammen se til å skille dere og slutt med det pisset dere holder på med. Mennesker er seriemonogame, og dere er begge klare for å gå videre. Hvem er det dere skal imponere ved å holde sammen i elendigheten? Begynn å lev! Anonymkode: 87539...099 2 5
Juniper Skrevet 12. mars 2023 #10 Skrevet 12. mars 2023 Dette problemet oppsto jo ikke på en uke, akkurat. Det tar mye mer enn en uke for å snu det hele. Tror vi snakker år og ikke uker. Jeg tror også at sexologer er av varierende kvalitet. Den dere går hos ser ut til å bruke et skjema på dere i stede for å ta inn over seg den reelle situasjonen og gi dere råd som virker. Hva liker du å gjøre sammen med mannen? I hvilke settinger smiler du? Hva savner du? Det er dette dere må fokusere på. Gjøre noe positivt sammen. Om du får grøssninger av han og ikke vil se han eller gjøre noe som helst sammen, så tror jeg det er kjørt. 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #11 Skrevet 12. mars 2023 GJØR DET SLUTT!!!!! Anonymkode: e5afc...e99 3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #12 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Har fått slike tips, men ingen av oss vil. Altså, virkelig ønsker. Vi vil ikke klatre eller løse rebuser sammen. Har ikke lyst. Ts Anonymkode: c67b9...e53 Hva er det dere piner dere gjennom sammen for da...? Dere vil jo ikke bruke tid eller være sammen, ikke kysse eller ta på hverandre, hva er det da? Noen ganger bør en innse at en har hatt et langt forhold, og innse når det er over, og ikke ødelegge det med slik seigpining Anonymkode: d7b03...0f9 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #13 Skrevet 12. mars 2023 Rebecca30 skrev (1 time siden): Det er viktig å føle seg komfortabel og ha det gøy under sex, Ikke bare viktig, men egentlig hele poenget. Hadde ikke sex vært gøy og jeg ikke hadde vært komfertabel, så hadde det ikke vært noe grunnlag for å ha sex. Anonymkode: 01267...b87 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #14 Skrevet 12. mars 2023 Gode poenger gjennom hele tråden. Hva er vitsen hvis man ikke ønsker å finne på ting sammen? Ikke ønsker å le eller bli redd eller utfordre hverandre i lek? Ikke ønsker å ha sex, kos og intimitet? Hva er da vitsen? Kun for familien? Er det rett å holde sammen KUN for familien? Ts Anonymkode: c67b9...e53 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #15 Skrevet 12. mars 2023 Hvis forholdet er så dødt som dette så skjønner jeg ikke hvorfor en skal holde sammen . Anonymkode: 7f96a...5ce 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #16 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Gode poenger gjennom hele tråden. Hva er vitsen hvis man ikke ønsker å finne på ting sammen? Ikke ønsker å le eller bli redd eller utfordre hverandre i lek? Ikke ønsker å ha sex, kos og intimitet? Hva er da vitsen? Kun for familien? Er det rett å holde sammen KUN for familien? Ts Anonymkode: c67b9...e53 Synes det høres forferdelig trist ut, med mindre dere er veldig gode på å finne på ting hver for dere og så holde ut i den ensomheten. Anonymkode: d7b03...0f9
PM75 Skrevet 12. mars 2023 #17 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Gode poenger gjennom hele tråden. Hva er vitsen hvis man ikke ønsker å finne på ting sammen? Ikke ønsker å le eller bli redd eller utfordre hverandre i lek? Ikke ønsker å ha sex, kos og intimitet? Hva er da vitsen? Kun for familien? Er det rett å holde sammen KUN for familien? Ts Anonymkode: c67b9...e53 Det høres jo ikke ut som du egentlig har lyst til å finne sammen igjen. Og hva er poenget med å late som du prøver da? Bare for syns skyld? 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #18 Skrevet 12. mars 2023 PM75 skrev (16 minutter siden): Det høres jo ikke ut som du egentlig har lyst til å finne sammen igjen. Og hva er poenget med å late som du prøver da? Bare for syns skyld? Kanskje du har rett. Og for å kunne si at jeg prøvde, om ikke annet for andre rundt. Ts Anonymkode: c67b9...e53
Andro Skrevet 12. mars 2023 #19 Skrevet 12. mars 2023 Kanskje dere går for fort fram? Doble tiden per steg. - Og ikke gjør dette til hovedsak dere imellom. Finn på noe gøy sammen som ikke handler om nærhet også. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #20 Skrevet 12. mars 2023 Elsker dere hverandre? Hvorfor gikk det galt? Hva var det som gjorde at sexen ble pliktsex? Er du sint på han? Hvorfor? Har han vært utro? Være sammen for familien? Dere har barn? Barn har ingen glede av at to foreldre som ikke kan fordra hverandre bor sammen og har et surt hjemme miljø? Dere begge elsker barna. Da er det bedre at dere er lykkelige sammen hver for dere annen hver uke, f.eks. Han og barna, du og barna. Lykkeligere når dere slipper å være sammen dere to. Bedre for barna, bedre for dere! Anonymkode: 82d62...1c4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå