AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #1 Skrevet 12. mars 2023 Hei! Jeg finner meg i en veldig vanskelig situasjon. Min samboer ble for en tid siden utsatt for en livstruende skade/ulykke. Han overlevde, men har varige men i form av at legene nå tror han aldri vil gjenoppta yrket sitt. Han er ikke arbeidsufør, men det yrket han hadde og identifiserte seg veldig med er uforenlig med hans helse etter ulykken. Han tar dette veldig tungt. Han identifiserte seg veldig med yrket sitt, og har jobbet med det siden han var 16 år gammel. Til meg og alle andre svarer han ved spørsmål at «det går fint». Men det gjør IKKE det. Han er åpenbart i en krise nå. Han er ennå sykmeldt etter ulykken, selv om han er bedre. Han har en helsetilstand som tilsier at han ser alt som bør «ordnes» rundt han - men han klarer ikke gjøre noe av det. Dette er veldig vanskelig for meg, da han åpenbart sliter veldig med denne krisen - og føler seg som en belastning på meg og familien (hans ord). Han trenger å snakke med noen om dette - men avslår alle forslag jeg har. Jeg merker godt at noe er galt, men han vil ikke «laste» sine nærmeste. Går jeg over streken om jeg ringer bestekompisen hans og informerer om hvordan ståa er? Jeg vil ikke overkjøre han, men han vil ikke snakke med meg eller nær familie… Anonymkode: 640a1...176 5
MyMichelle Skrevet 12. mars 2023 #2 Skrevet 12. mars 2023 Jeg synes ikke det er å gå over streken. Hadde jeg vært i din situasjon så hadde jeg snakket med bestekompisen til samboeren min. 3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #3 Skrevet 12. mars 2023 Det synes jeg du kan gjøre. Anonymkode: 8c086...d76 2
Hjelpsom Skrevet 12. mars 2023 #4 Skrevet 12. mars 2023 Ring bestekompisen, det er noe av det beste du kan gjøre. Er ikke så ofte vi menn tar kontakt med venner når vi har det tungt og da blir mann sittende alene med alle de vonde tankene og det bryter en sakte ned til man bare blir et skall av seg selv. 2
Ananas. Skrevet 12. mars 2023 #5 Skrevet 12. mars 2023 Ja, det synes jeg godt at du kan gjøre. Gitt at bestekompisen er en som er god å prate med. Men ville vært litt forsiktig med å dele for mye av din tolkning om hvorfor ditt og datt, men heller sagt at du ser at han sliter, skjønner at det kommer av konsekvensene av ulykken osv., for å la mannen din og kompisen kunne ha en samtale god samtale uten for mange forutinntattheter i. Ikke fordi jeg tror at du tar feil, men fordi det kan være godt for mannen din å få definere utfordringene selv, og fordi han antagelig også føler seg mine utlevert jo mindre kompisen vet. Men kompisen må jo få vite nok til at det virker meningsfullt å prøve å få mannen din til å åpne seg litt.. 2 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #6 Skrevet 12. mars 2023 Hvis du kjenner bestekompisen hans tenker jeg det er innafor å ta en prat og fortelle at han trenger støtte nå Anonymkode: 89f04...a18 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå