AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #1 Skrevet 11. mars 2023 Er litt lei at mannen kun koser eller berører meg når han vil ha sex eller leder det til sex. Hvis jeg f.eks spør om å bli klødd litt på ryggen eller kost gjør han det raskt og halvveis. Forså å tukle på rompa å mellom beina - hvor han gjør det med mer innlevelse. Gir jeg ikke noe tilbake stopper han etter en stund og gidder ikke mer kosing. Sånn er det motsatt vei også. Eller bare kysse uten å gnikke seg innpå meg og forvente sex. Han evner ikke å lese kroppsspråket mitt. Jeg har snakket med han om dette mange ganger, men han er ikke enig at det er sånn. Det er vel normalt å kunne være kjærlig med hverandre uten at det handler om sex hver gang? Anonymkode: 0421d...759 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #2 Skrevet 11. mars 2023 Men det er kjedelig... Anonymkode: 1c125...7c2 4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #3 Skrevet 12. mars 2023 Han respekterer deg ikke som et menneske, ser på deg kun som et objekt. Dette er ikke ok! At han fortsetter når du sier det til han viser at han ikke respekterer deg. Anonymkode: 1933f...731 3 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #4 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Er litt lei at mannen kun koser eller berører meg når han vil ha sex eller leder det til sex. Hvis jeg f.eks spør om å bli klødd litt på ryggen eller kost gjør han det raskt og halvveis. Forså å tukle på rompa å mellom beina - hvor han gjør det med mer innlevelse. Gir jeg ikke noe tilbake stopper han etter en stund og gidder ikke mer kosing. Sånn er det motsatt vei også. Eller bare kysse uten å gnikke seg innpå meg og forvente sex. Han evner ikke å lese kroppsspråket mitt. Jeg har snakket med han om dette mange ganger, men han er ikke enig at det er sånn. Det er vel normalt å kunne være kjærlig med hverandre uten at det handler om sex hver gang? Anonymkode: 0421d...759 Som mann har eg ingen problem med å identifisere med din mann tilnerming når han ønsker sex. Du ønsker imidlertid at han heller skal klø deg på ryggen når han ønsker sex med deg, Blir omlag som noen serverer kjøttkaker ,men du såg helst at du fekk servert favoritt- retten din. Dama har aldri tatt vist noe iniativet til sex, og det har ført til eg har også sluttet å ta iniativet, og sexen er forlengst blitt historie. Konsekvenesen er blitt at eg ser idag på dama bare som ein venn, og følelsene er blitt så svekket at eg har vurdert å bare avslutte forholdet Anonymkode: d4fbd...ce9 1 4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #6 Skrevet 12. mars 2023 Gi ham en kløpinne han kan bruke på deg. Så spør du om han kan la være å bli kåt når han kysser deg, det skjønner jeg ikke helt. Blir du selv IKKE kåt av kyss? Anonymkode: c9edb...927
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #7 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Er litt lei at mannen kun koser eller berører meg når han vil ha sex eller leder det til sex. Hvis jeg f.eks spør om å bli klødd litt på ryggen eller kost gjør han det raskt og halvveis. Forså å tukle på rompa å mellom beina - hvor han gjør det med mer innlevelse. Gir jeg ikke noe tilbake stopper han etter en stund og gidder ikke mer kosing. Sånn er det motsatt vei også. Eller bare kysse uten å gnikke seg innpå meg og forvente sex. Han evner ikke å lese kroppsspråket mitt. Jeg har snakket med han om dette mange ganger, men han er ikke enig at det er sånn. Det er vel normalt å kunne være kjærlig med hverandre uten at det handler om sex hver gang? Anonymkode: 0421d...759 Ja denne er kjip og tror svært mange damer kjenner seg igjen i problematikken. Det fører jo ofte til mindre nærhet fordi dama ikke vil ta intiativ til berøring og kos dersom hun selv ikke ønsker sex. Jeg har også hatt ekser som er som du beskriver. Det handler nok i stor grad om hvor stor sexdrift de har. Det sier seg selv at om de blit kåte bare av å berøre det litt, så vil de ha sex. En mann med moderat sexdrive, vil i større grad kunne masete, stryke og kosemuten at det nødvendigvis skal handle om sex. Jeg har en sånn mann i dag, så vet det er mulig og normalt. Han kan stryke meg på ryggen i en time uten stopp i mens vi ser serie. Jeg ligger i fanget hans som en katt og bare maler i mens han stryker🥰 Noen ganger avslutter vi sofakosen med sex, men slett ikke hver gang. Vi har sex i snitt 2 ganger i uka og da som regel uavhengig av tv kosen. Er helt fantastisk å ha en mann med akkurat samme sexdrive som en selv. Altså helt gjennomsnittlig. Det har faktisk ganske my å si for at en forhold skal fungere godt mener jeg. Anonymkode: ff50d...c53 4 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #8 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Han respekterer deg ikke som et menneske, ser på deg kun som et objekt. Dette er ikke ok! At han fortsetter når du sier det til han viser at han ikke respekterer deg. Anonymkode: 1933f...731 At han ikkje respekterer dama som menneske, men bare som eit sexobjekt har du selvsagt ikkje noe grunnlag for å påstå. Han er høyst sansynleg ein god omsorgsperson for dama dei øvrige timene i døgnet, og han legg stor vekt på responsen han får når han ønsker sex med dama. Det å bli avvist utan å få en begtunnelse kan føles som eit stort svik. Det er måten hun gjir tilbakemelding som virker heilt uakseptabel. Anonymkode: d4fbd...ce9 3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #9 Skrevet 12. mars 2023 Par som opplever at sexkjemien stemmer følelsesmessig strekere knyttet til hverandre, og de er også flinkere til å samarbeide , kommuniserer med hverandre i kvardagen. Mange kvinner beveger seg i mye ukjent farvann mark når det gjeld å identifisere seg med menn sine sexuelle følelser. Anonymkode: d4fbd...ce9
Hjelpsom Skrevet 12. mars 2023 #10 Skrevet 12. mars 2023 5 hours ago, AnonymBruker said: Som mann har eg ingen problem med å identifisere med din mann tilnerming når han ønsker sex. Du ønsker imidlertid at han heller skal klø deg på ryggen når han ønsker sex med deg, Blir omlag som noen serverer kjøttkaker ,men du såg helst at du fekk servert favoritt- retten din. Kjenner meg også igjen i denne. Dette var en evig kilde til frustrasjon for meg i mitt tidligere forhold. Hun ville ha kos, jeg ønsket intimitet i form av sex også og jeg ble opphisset når vi lå inntil hverandre å koste, eller når hun ville kose i form av klemmer og sånt i stua eller ute osv. Jeg hadde større sexdrift en henne og når hun da aldri la opp til sex selv, så endte det som det gjorde, kos ble til ønske om sex for min del. 5 hours ago, AnonymBruker said: At han ikkje respekterer dama som menneske, men bare som eit sexobjekt har du selvsagt ikkje noe grunnlag for å påstå. Han er høyst sansynleg ein god omsorgsperson for dama dei øvrige timene i døgnet, og han legg stor vekt på responsen han får når han ønsker sex med dama. Det å bli avvist utan å få en begtunnelse kan føles som eit stort svik. Det er måten hun gjir tilbakemelding som virker heilt uakseptabel. Støttes denne fullt ut og blir man avist gang på gang føles det som et svik. 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #11 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ja denne er kjip og tror svært mange damer kjenner seg igjen i problematikken. Det fører jo ofte til mindre nærhet fordi dama ikke vil ta intiativ til berøring og kos dersom hun selv ikke ønsker sex. Jeg har også hatt ekser som er som du beskriver. Det handler nok i stor grad om hvor stor sexdrift de har. Det sier seg selv at om de blit kåte bare av å berøre det litt, så vil de ha sex. En mann med moderat sexdrive, vil i større grad kunne masete, stryke og kosemuten at det nødvendigvis skal handle om sex. Jeg har en sånn mann i dag, så vet det er mulig og normalt. Han kan stryke meg på ryggen i en time uten stopp i mens vi ser serie. Jeg ligger i fanget hans som en katt og bare maler i mens han stryker🥰 Noen ganger avslutter vi sofakosen med sex, men slett ikke hver gang. Vi har sex i snitt 2 ganger i uka og da som regel uavhengig av tv kosen. Er helt fantastisk å ha en mann med akkurat samme sexdrive som en selv. Altså helt gjennomsnittlig. Det har faktisk ganske my å si for at en forhold skal fungere godt mener jeg. Anonymkode: ff50d...c53 Ja, og noen damer vil kunne kjenne seg igjen det med mannen også. Jeg er heldig som har det sånn at selv om mannen har lavere sexdrive enn meg, blir han ikke fornærmet over at jeg er kåt på ham. Snarere tvert imot, egentlig. Han kan fint flørte og kose med meg selv om han ikke får så lyst på sex av det og jeg får veldig lyst. Han elsker kyss og kos og føler ikke at det blir "ødelagt" av at jeg tennes av det. Men jeg pleier å la det seksuelle initiativer være opp til ham, og sier at jeg alltid har lyst på ham. Skal sies at han er flink til å ta initiativ/gi tegn på at han ønsker sex, så det er ikke helt sånn at hvis jeg ikke tar initiativ skjer ingentig. Ting flyter veldig naturlig. Jeg har også datet folk med lavt libido som ikke tok særlig initiativ, og som var negativ til min kåtskap utenfor senga - det var krevende og jeg følte jeg måtte legge bånd på meg. Selv om det ble mye mer sex enn i når forhold (pliktsex?) var jeg mer seksuelt frustrert enn i nåværende hvor jeg blir flørtet med omtrent hver dag Anonymkode: c9edb...927 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #12 Skrevet 12. mars 2023 Vi har, uten at jeg har skjønt det over minst 10 år, kommet helt skjevt ut. Vi har ikke kunnet gi hverandre en klem engang, uten at mannen har blitt kåt. Derfor har jeg unngått det i alle år, nettopp for ikke å hisse ham opp. Han har også unngått det foran barna, så de har aldri sett oss klemme eller gi hverandre noe fysisk nærhet, og det er jo helt galt! De har omtrent aldri sett mamma og pappa vise kjærlighet. I 10 år har fysisk kontakt vært lik sex. Selv det minste, lille berøring på hånda, og jeg har hatet det. Vi er i kjempetrøbbel nå for jeg har mistet all tenning på han. Når selv den minste berøring for ham har vært «jeg vil ha sex,» har det blitt helt feil. Jeg har unngått han, og han har blitt enda mer desperat. Vi klarer ikke å finne tilbake til det spontane lenger, og alt er feil. Anonymkode: 52786...df2 5 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #13 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Vi har, uten at jeg har skjønt det over minst 10 år, kommet helt skjevt ut. Vi har ikke kunnet gi hverandre en klem engang, uten at mannen har blitt kåt. Derfor har jeg unngått det i alle år, nettopp for ikke å hisse ham opp. Han har også unngått det foran barna, så de har aldri sett oss klemme eller gi hverandre noe fysisk nærhet, og det er jo helt galt! De har omtrent aldri sett mamma og pappa vise kjærlighet. I 10 år har fysisk kontakt vært lik sex. Selv det minste, lille berøring på hånda, og jeg har hatet det. Vi er i kjempetrøbbel nå for jeg har mistet all tenning på han. Når selv den minste berøring for ham har vært «jeg vil ha sex,» har det blitt helt feil. Jeg har unngått han, og han har blitt enda mer desperat. Vi klarer ikke å finne tilbake til det spontane lenger, og alt er feil. Anonymkode: 52786...df2 Dere aseksuelle damer er det verste en mann kan rote seg bort i… Anonymkode: c19d5...ffb 4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #14 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dere aseksuelle damer er det verste en mann kan rote seg bort i… Anonymkode: c19d5...ffb Jeg er overhode ikke aseksuell. Anonymkode: 52786...df2 4 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #15 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er overhode ikke aseksuell. Anonymkode: 52786...df2 I 10 år har fysisk kontakt vært lik sex. Selv det minste, lille berøring på hånda, og jeg har hatet det. Anonymkode: c19d5...ffb 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #16 Skrevet 12. mars 2023 Slik ville jeg ikke hatt det, det hadde nok vært dealbreaker ganske tidlig i et forhold. Vi begge får mye ut av fysisk nærhet gjennom døgnet. Det å holde/stryke i senga, en armkrok på sofaen, klemmer og små kyss, holde hender når vi er ute. Har vært sammen i 20 år. Anonymkode: 167fe...709 3
Sphere Skrevet 12. mars 2023 #17 Skrevet 12. mars 2023 Store forskjeller i sexlyst kan skape store utfordringer for parforholdet. Det jeg synes er fascinerende er at par veldig ofte har et totalt forskjellig syn på slike opplevelser. Det handler som oftest om at man ikke forstår hverandre. Av og til snakker man ikke engang samme språk. Det er veldig fint at man nå har begynt å snakke om kjærlighetsspråk. Det kan forklare en del misforståelser i forholdet. Likevel er det nå flere som mener man bør belyse at selv om begge har fysisk nærhet som kjærlighetsspråk, bør man også gå mer i dybden. Sex og kos henger ofte sammen, men dersom den ene i forholdet har et kjærlighetsspråk sterkt knyttet til sex, og den andre sterkt knyttet til kos, kan det føre til store utfordringer det også. Det er jo naturlig at man begynner med kos. Det hører liksom hjemme i forspillet. Den med lav sexlyst vil kunne trenge en del kos for å komme i stemning. Så her koses det kanskje, strykes på, kysses på, og den med høy sexlyst kan ha vært klar en god stund allerede. Frustrasjonen sniker seg inn. Man vil jo være så nær den andre som overhode mulig. Og så kommer avvisningen. Kjærlighetsspråket blir ikke møtt. Og motsatt. Man kan føle seg snytt fordi man føler man gikk rett på sexen i stedet for kosen man virkelig ønsker. Jeg har vært i en lignende situasjon. Møtte det jeg så på som drømmedama. Vi pratet mye da vi datet. Om hva vi ønsket og trengte i et forhold. Hun ga inntrykk av at sex og kos var utrolig viktig for henne. Akkurat som meg. Helt perfekt. Vi ble sammen, og hadde masse sex og kos. Etter å ha hatt noen måneder svevende på en rosa sky, begynte virkeligheten å dryppe ned på oss. Ting hun hadde sagt i datingfasen viste seg å ikke stemme. Det var mange ting etterhvert, men fokuset nå skal være på sex og kos. Hun hadde fremstilt seg som ei dame med høy sexlyst, som elsket å gi, og som var glad i å ta inititativ. Endringen skjedde sikkert gradvis, men for meg som hadde vært på min rosa sky, føltes det som en ganske så radikal endring. Og det var kun sexen det gikk på. Hun elsket å kline og kose fremdeles. Og hun elsket at jeg gikk ned på henne. Hun fikk noen orgasmer, og så var hun ferdig. Det hendte jeg fikk noen uentusiastiske handlinger etterpå, men da kunne jeg like gjerne avslutte selv. Og så skulle det koses. Hun elsket å vite at hun kunne tenne meg. Jeg var gal etter henne. Ble tent av den minste ting hun gjorde. Og da vi koste sammen kunne hun fint presse seg mot meg. Likte å kjenne meg hard. «Bare vent til i kveld. Da skal jeg….». Da kvelden kom var det derimot: «Kan vi ikke heller kose litt…». Jeg forsøkte å snakke med henne om det, men da maste jeg visst. Allerede etter første gang jeg tok det opp. Etterhvert ble det ganske så synlig at hun også brukte sex som belønning, men det er en annen historie. Etter en stund begynte jeg også å endre meg. Alle avvisningene tok på. Kosen som vi begge elsket ble kun en påminnelse av frustrasjon og avvisning. Jeg ble ikke tent lenger av kosen vår, noe hun selvsagt kjente. Og da lagde jo selvsagt hun et helt helvete. Jeg gjorde mange forsøk på å snakke om det igjen, men lite respons. Så jeg trakk meg tilbake. Tok null initiativ. Jeg hadde jo ikke lyst lenger. Og da jeg også til slutt avviste sex, tok hun det ekstremt personlig. Hun skjønte ikke at jeg kunne miste lysten på henne. Og kunne ikke se noen sammenheng med min situasjon. Det var en ekstrem lettelse å forlate det forholdet der. Hun hadde også vært utro store deler av forholdet. Jeg lærte iallefall mye av dette forholdet. 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #18 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det å bli avvist utan å få en begtunnelse kan føles som eit stort svik. Anonymkode: d4fbd...ce9 Ærlig talt. Får være grenser for hvor hvor skjøre aspeløv man skal være. At man ikke vil ha sex er grunn nok. Om partner føler det som et stort svik, så et man altså ikke klar for å være i et voksenforhold. Anonymkode: 09e67...3eb 5
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #19 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ærlig talt. Får være grenser for hvor hvor skjøre aspeløv man skal være. At man ikke vil ha sex er grunn nok. Om partner føler det som et stort svik, så et man altså ikke klar for å være i et voksenforhold. Anonymkode: 09e67...3eb Du.… Et par ganger med avvisning går greit. Det er når det nesten alltid og de gangene det ikke er avvisning — da skal man liksom være takknemlig og tro meg, sånne mennesker de gir klart uttrykk for at man skal være takknemlig . Det er det som er feil — uansett om man er mann eller kvinne. Anonymkode: c19d5...ffb 4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #20 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det er vel normalt å kunne være kjærlig med hverandre uten at det handler om sex hver gang? Anonymkode: 0421d...759 Ja, men der går en grense. Det er utrolig irriterende å ha en kjæreste som ønsker ta på en hele tiden, eller ønsker å bli tatt på hele tiden, men som henimot aldri vil ha sex. Det er faktisk verre enn å ikke ha noen kjæreste. Anonymkode: a1004...daf 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå