AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #1 Skrevet 11. mars 2023 Tok blodprøver for 8 mnd ca og hadde da fine verdier, men jeg lurer på om blodprøveverdiene kan endre seg drastisk mye på 8 mnd? Har hatt få små røde prikker i huden, spesielt på armene. I det siste har det bare dukket opp fler og fler av disse røde små knappenålsprikkene. Det har kommet spesielt mye på begge armene og litt på beina. Noen som har mange av liknende prikker? Hadde jo få slike prikker sist jeg tok blodprøver, men brått har det kommet mye, men aner jo ikke om verdier kan endre seg brått fort over noen mnd. Anonymkode: 1a68f...77c
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #2 Skrevet 12. mars 2023 Jeg ser ikke prikkene du nevner. Anonymkode: 7c4ba...575 4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #3 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg ser ikke prikkene du nevner. Anonymkode: 7c4ba...575 Anonymkode: 1a68f...77c
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #4 Skrevet 12. mars 2023 HVs gjør at du tror prikkene som nesten ikke synes på bildet er noe som kan være sykdom som må sjekkes ut? Anonymkode: f49bd...908 3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #5 Skrevet 12. mars 2023 Og som kan sjekkes med blodprøver ? 🙈 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): HVs gjør at du tror prikkene som nesten ikke synes på bildet er noe som kan være sykdom som må sjekkes ut? Anonymkode: f49bd...908 Anonymkode: f8a09...8e5 4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #6 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Anonymkode: 1a68f...77c Det der er ingenting å bekymre deg over. Får sånn jeg også, ofte om jeg har løftet tungt, eller brukt klær som gnisser hardt. Vet ikke hva det er, men kanskje er bittelite hull på blodåren som lukket seg like raskt som det sprakk. Anonymkode: 7c4ba...575 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #7 Skrevet 12. mars 2023 Må ærlig innrømme at jeg ikke ser de prikkene du ser - jeg ser en helt normal arm. Hva er du redd for at det kan være? Anonymkode: 03887...5a1 1
Cata Skrevet 12. mars 2023 #8 Skrevet 12. mars 2023 Ser en prikk på bildene dine. Får sånne innimellom jeg også og tror bare det er en kapillær som har gått hull på. De forsvinner igjen etter noen uker. De synes oftest der huden er tynn. F.eks. får jeg fort slike rundt øynene hvis jeg har vært og fått kraftig rygg/skuldermassasje. De siste fire årene har jeg dessuten hatt en prikkesesong om våren. Da går det spesielt utover håndbak og ankler. Tror det er en form for eksem eller utslett og gjetter på det er allergi av noe slag. Det begynner gjerne i april og holder på til begynnelsen av juni, så forsvinner prikkene igjen og forblir vekk til neste år. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #9 Skrevet 12. mars 2023 Har du helseangst eller noe? Det er jo ingen prikker der? Det som er laget ring rundt ser ut som en fregne. Anonymkode: 77962...480 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #10 Skrevet 12. mars 2023 Er det petekkier (småblødninger) du er redd for? At du skal ha fått for lite blodplater og at det skal være blodkreft? Isåfall er det bare å roe ned nervene. De enslige små puslete prikkene du får er ikke i nærheten av å se ut som det som kalles petekkier. Man har masse små blodårer i huden, og disse sprekker lett når man skraper, slår eller klemmer borti ting i løpet av en dag. Jeg kan få små bloduttredelser bare av å klø meg litt for hardt. Hvis du derimot blir seende sånn her ut, så bør du dra til legen og få det sjekket: Anonymkode: c032e...15f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå