Gå til innhold

Gjeld, kjøp av leilighet og tvangssalg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et par betalingsavtaler med to inkassoselskap på gjeld jeg har. Det er ganske høyt beløp. Har også studielån. Min far har sagt han kan hjelpe meg å kjøpe leilighet. Hvis jeg kjøper leilighet, kan inkassoselskapene ta pant i leiligheten selv om jeg har betalingsavtale med de? Og eventuelt selge leiligheten på tvangssalg?

Anonymkode: c3101...27f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har et par betalingsavtaler med to inkassoselskap på gjeld jeg har. Det er ganske høyt beløp. Har også studielån. Min far har sagt han kan hjelpe meg å kjøpe leilighet. Hvis jeg kjøper leilighet, kan inkassoselskapene ta pant i leiligheten selv om jeg har betalingsavtale med de? Og eventuelt selge leiligheten på tvangssalg?

Ja, de kan ta pant i dine eiendeler når du skylder de penger, men det gjør jo ingenting når du betaler ned etter avtalene.

Anonymkode: 528df...98d

AnonymBruker
Skrevet

Ja de kan ta utlegg i boligen, men det er veldig sjelden de gidder å styre med tvangssalg så lenge du betaler iht betalingsavtalen.

Anonymkode: 514dd...bed

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvis jeg kjøper leilighet, kan inkassoselskapene ta pant i leiligheten selv om jeg har betalingsavtale med de? Og eventuelt selge leiligheten på tvangssalg?

Det beror på hva avtalen går ut på og om du overholder avtalen. Hvis avtalen er at de ikke skal starte prosessen med tvangsdekning så lenge du holder avtalen, så kan de ikke gå til namsmannen og kreve utlegg og til tingretten og kreve tvangssalg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...