AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #1 Skrevet 11. mars 2023 Hei! Går på medier og kommunikasjon på VGS, og er usikker på om jeg vil bli journalist eller grafisk designer. Er en av de vanskelig å få jobb i, eller har lav lønn? Ønsker å studere noe som mer eller mindre garanterer meg en jobb, har gode karakterer. Er det yrker innen medier og kommunikasjon som det trenges flere av, med ganske god lønn? Det er så mange yrker innen det, og veldig mange jeg synes høres interessante ut. Hvilke er tryggest? Anonymkode: 0ee62...38e
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #2 Skrevet 12. mars 2023 Jeg er utdannet journalist og skulle jeg valgt på nytt ville jeg definitivt blitt grafisk designer med UX-kompetanse. Du har mye større jobbsjanser og høy lønn. Journalist har blitt vanskeligere og vanskeligere, med mye vikariater og tilkalling. Jeg gjorde det i 5 år og angrer på at jeg ikke gikk en annen retning tidligere. Noe fotokompetanse i tillegg, så har du definitivt svært gode muligheter. Anonymkode: 8fef0...92d 1
Majer Skrevet 12. mars 2023 #3 Skrevet 12. mars 2023 Ville nok tenkt mot IT, men designrettet. Se på digitale medier og design på hiof eller mot usn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå