Gå til innhold

Flytte tilbake til dit man ble mobbet? Er jeg bare forvirret?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har plutselig begynt å tenke på å flytte tilbake til hjemstedet mitt, der jeg ble mobbet og bare ville bort mens jeg bodde.... Jeg har knapt noe slekt der nå, foreldrene mine er døde, og venner finnes det ikke der heller. De vennene jeg hadde der har flyttet ut, som meg, og de kunne heller ikke vente på å komme seg vekk. 
Dette er en liten by, innbyggerantallet har økt, og stedet har en hel del studenter, så det er ikke noen "liten drittplass" egentlig, selv om det føltes slik da jeg bodde der. Det vil jo være annerledes nå, også fordi jeg er voksen.

Jeg er også ufør, delvis på grunn av mobbingen, og har lite lyst til å treffe folk som kjenner/kjenner til meg/familien min og få spørsmål om hva jeg driver med.....føler meg ganske mislykket kan du si.
Men hvorfor vil jeg tilbake dit? Jeg skjønner det ikke. :klo:

Jeg drømmer bare så ofte om det stedet at det har begynt å "spøke" i bevisstheten min. Jeg får liksom ikke fred fra å tenke på det.
Og jeg har flyttet mye rundt, så jeg har ingen tilknytning noen steder, og savner et "hjem". Det er vel det nærmeste "hjem" jeg kommer... Foreldrene mine er også godt kjent der, folk vet hvem de var, og alle likte dem. Så jeg vet at mange vil være vennlig innstilt til meg bare pga det. De vet hvem jeg er datteren til, så de som kjente dem vil automatisk tro jeg er en skikkelig person også.

Det er noe med det at folk kjenner deg. For noen år siden bodde jeg ikke så langt fra der, og presterte å rote vekk pass og miste lommeboka, og dermed var jeg totalt uten legitimasjon. De var så vanskelige der jeg bodde, det virket plent umulig å få ordnet noe legitimasjon der. De foreslo at jeg skulle reise dit jeg kom fra, og det gjorde jeg og fikk ordnet det helt uten problemer. Det er på en måte tryggere å bo et sted der folk vet hvem du er enn et sted de ikke kjenner deg. Jeg føler meg bare så hjemløs, lost og alene...

Er det noen andre som har det/har hatt det på samme måte? Hva gjorde/gjør du?

Anonymkode: db920...253

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det ikke sånn, fordi jeg ikke ble mobbet, og bodde bare noen få år i en annen by før jeg flyttet tilbake.

Men jeg tror det vil gå helt fint for deg å flytte tilbake. om du sier, mange vet om foreldrene dine, og du har vokst opp der så det er en kjent plass.

Jeg ville aldri i livet ha tenkt at du er mislykket bare fordi du er ufør. Livet treffer oss alle på ett eller annet vis en eller annen gang. At du er ufør kan du ikke noe for, og det betyr bare at du ikke kan jobbe, ikke at du ikke er en ressursperson på mange andre måter og at du har like mye verdi som hvem som helst annen.

Anonymkode: bddab...d02

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke lyst til å flytte tilbane. Bor heller på gata

Anonymkode: fcfe9...834

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...