Gå til innhold

Når alt stemmer, bare ikke tiltrekningen.....

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har møtt en fyr. Vi skrev i ukesvis først, deretter begynte vi ringes og nå møttes vi. Jeg har jo sett bilder av han og vært veldig i tvil på om dette er en jeg kan bli tiltrukket av. Veldig langt fra min type mann. Saken er den at jeg tiltrekkes av personligheten.....og det er vel og bra, men jeg må jo tenke langsiktig og på hvordan det vil være å ha sex med han. Og jeg finnes ikke tiltrukket på den måten. 

Dette gjør at jeg dessverre kjenner jeg må avslutte datingen med han. Men hvordan gjør man det uten å nevne at det har med utseende å gjøre? jeg har jo allerede skrytt personligheten hans til værs.....Kinkig denne.....Er det bare å være ærlig og si at jeg mangler tiltrekningen til han? Erfaringer her? vil nødig såre han, for jeg vet han tror vi har noe på gang og på vei inn i noe.....noe vi altså ikke er. 

Anonymkode: f21c6...d78

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger ikke si noe om utseendet. Det har du dessuten visst om lenge. Det holdet å si at du ikke kjente noen tiltrekning.

• Liker 4
Skrevet

Bare å si at den tiltrekningen du trenger ikke er der? Og at det føles mer vennskapelig? 

• Liker 4
Skrevet

Du trenger ikke å si noe. 

AnonymBruker
Skrevet

Den tiltrekningen kommer hvis du bare er litt tålmodig og gir han en sjanse. Ikke gi opp med en gang, man kan ofte lage gull av gråstein...

Anonymkode: e92f0...a94

• Liker 6
  • Hjerte 2
Skrevet

jeg synes det er ganske slemt, og hadde blitt lei meg hvis noen oppga at de ikke var tiltrukket av meg som grunn 😕 Jeg var i akuratt samme situasjon som deg for en liten stund siden, og sa at selvom vi har det fint sammen og han er en fin fyr, så føler jeg ikke at det er en romantisk type relasjon. Å si at jeg ikke tiltrekkes av noen er bare dårlig gjort.. man vet aldri hva slags komplekser folk har og det skal man være forsiktig med. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg skjønner deg godt. Noen ganger kommer bare ikke tiltrekningen. Og det å ha jevnlig sex med noen man ikke tenner på er ikke mulig for meg.

Dessverre, for den beste personen jeg har møtt og som jeg bare så gjerne ønsket å bli tent på... forble en venn. Eller bekjent, for vi måtte kutte kontakten.

Prøvde forsåvidt ikke å ha sex med han, noe jeg angrer på, tenk om det kunne skjedd noe da. Jaja, kan ikke dvele ved det. Men jeg hadde kanskje prøvd å ha sex med han og sett om det da skjedde noe? 🤪

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare si at du ikke føler den rette gnisten. Du sier selvsagt ikke at du ikke er tiltrukket av han, da kaller du han indirekte stygg og gir han komplekser. Tenk om noen sa det til deg! 

Men jeg syns du burde gi det bedre tid om alt annet er perfekt, tiltrekningen kan komme etter en stund når du blir forelsket i personligheten 

Anonymkode: 6ca22...856

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Tipper tiltrekningen kommer etterhvert. Var på sett og vis i samme situasjon selv. Møttes på Tinder, pratet i flere uker på Tinder, telefon osv… Så når vi møttes var han litt ulik en det han var på bildene på tinder. Noen flere kilo ekstra å ja, litt feil proposjonert 😂 Jeg så forbi det, å minte meg selv på kjemien vi hadde. Vi havnet ganske kjapt til sengs, å da var jeg solgt ☺️ fortsatt sammen den dag i dag

Anonymkode: 202ff...142

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble matchet med en mann fordi venninnen min kjente ham og mente vi passet så godt sammen. Jeg likte ham godt på første date, men følte ingen fysisk tiltrekning, syntes ikke han var noe kjekk i det hele tatt, og overhodet ikke min type. Vi fortsatte å treffes relativt jevnlig, helt platonisk, og vi hadde det kjempehyggelig sammen -  men jeg visste at jeg aldri kom til å kunne bli tiltrukket av ham. 

...TRODDE JEG. Jeg vet ikke hva som endret seg, men etter en periode der vi så litt mindre til hverandre, begynte jeg gradvis å føle en tiltrekning. Jeg husker veldig godt første gang jeg - til min egen overraskelse - kjente en enorm trang til å kysse ham. PLutselig syntes jeg han var veldig kjekk og sexy. Så ble det bare sterkere og sterkere, og så ble jeg bare så sinnssykt forelsket i ham, og nesten lamslått av redsel over at jeg nesten hadde gitt denne flotte mannen på bådet fordi jeg ikke syntes han var fysisk kjekk i starten.

Nå syns jeg fremdeles han er kjempekjekk, og jeg er fortsatt forelsket, etter fire år som kjærester og tre år som samboere 😍
Han er verdens beste på alle måter, både inni og utenpå.

Anonymkode: 81ca8...4b5

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Har vært i samme situasjon hvor jeg følte absolutt at jeg ikke kunne noen gang bli tiltrukket av ham.

Jeg sa:

Jeg synes det har vært så kjekt å blitt kjent med deg og kost meg når vi har vært sammen.

Men jeg har tenkt mye. Jeg har ikke kjærestefølelser for deg, og har kommet frem til at derfor er det best for både deg og meg at vi ikke treffes mer.

Endret av exictence
  • Liker 1
Skrevet

Tiltrekning som i den brusende forelskelsen man får, sommerfuglene i magen? De som forsvinner etter en liten stund og det som virkelig teller blir ekstremt viktig, som den gjensidige omtanken, respekten, verdiene, samtalene, felles interesser osv osv - du vet, slike ting som gjør at et forhold varer livet ut, de tingene? Og ikke minst, har dere klina? Hatt sex? Hvordan vet du at det overhode ikke er noe seksuelt der? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd det motsatte i det siste. Jeg kan synes utseendet er bra, men så kommer personligheten i veien. Det er ikke noe veldig galt med dem, bare en dårlig match. Jeg blir bare ikke tent av væremåten og utstrålingen, selv om utseendet er ok. Jeg har gitt det noen sjanser, flere dater, men det går bare nedover, selv om jeg er positiv og åpen til å begynne med. Som regel krasjer det etter sex, siste spiker i kista om den ikke er bra.

Jeg har egentlig aldri tenkt på meg selv som kresen, har ingen eviglang sjekkliste som skal krysses av og brukte å bli lett betatt, men har tydeligvis blitt det med årene. Er 46, så man har kanskje en mental sjekkliste likevel etter noen forhold der man vet hva som funket og ikke.

Anonymkode: 95193...7e6

Skrevet (endret)
Carrot skrev (10 minutter siden):

Tiltrekning som i den brusende forelskelsen man får, sommerfuglene i magen? De som forsvinner etter en liten stund og det som virkelig teller blir ekstremt viktig, som den gjensidige omtanken, respekten, verdiene, samtalene, felles interesser osv osv - du vet, slike ting som gjør at et forhold varer livet ut, de tingene? Og ikke minst, har dere klina? Hatt sex? Hvordan vet du at det overhode ikke er noe seksuelt der? 

Jeg er kke Ts, men har lyst til å svare for meg.

Jeg tenker egentlig som deg. Alt det psykiske som du sier teller så uendelig mye. Ikke den fysiske tiltrekningen, nødvendigvis. Det er bare det at hvis man skal være kjærester, så vil jo begge ha kos, berøring, sex. Og hvis det er sånn at jeg bare føler avsky, fordi han  ikke lukter godt, er grisete..... så vet jeg at den tiltrekningen ikke kan komme. Det er forferdelig dumt at det skal da komme i veien, men sånn er det jo bare. Det er ikke rettferdig heller overfor partneren at jeg da går inn i et kjæresteforhold ed ham.

Endret av exictence
Gjest EmKay
Skrevet

Synes ikke du skal si noe om tiltrekning, den kan være tøff å få servert. 

Si heller at du kjenner at følelsene ikke er der på romantisk vis, og at de nok heller ikke kommer selv om du skulle ønske det. Men at du synes han er en super fyr, bla bla bla. 

Skrevet (endret)
exictence skrev (15 minutter siden):

Jeg er kke Ts, men har lyst til å svare for meg.

Jeg tenker egentlig som deg. Alt det psykiske som du sier teller så uendelig mye. Ikke den fysiske tiltrekningen, nødvendigvis. Det er bare det at hvis man skal være kjærester, så vil jo begge ha kos, berøring, sex. Og hvis det er sånn at jeg bare føler avsky, fordi han  ikke lukter godt, er grisete..... så vet jeg at den tiltrekningen ikke kan komme. Det er forferdelig dumt at det skal da komme i veien, men sånn er det jo bare. Det er ikke rettferdig heller overfor partneren at jeg da går inn i et kjæresteforhold ed ham.

Joda, men TS skriver ikke noe om HVA som mangler, bare AT det mangler NOE.. Hvis du føler avsky så er det noe som bringer frem dette hos deg, da er det en konkret sak, hvis det lukter ille osv så er det konkrete greier man kjenner på - at det mangler tiltrekning er veldig vagt liksom.. DErfor lurte jeg på om TS kunne si noe om hva som mangler :)

Endret av Carrot
Skrevet

Man trenger ikke å si noe som helst om hvorfor, og det er trolig det beste.

AnonymBruker
Skrevet

Vil du ikke pule han er det ikke liv laga. Ren biologi dette. "Kjemien" finner du hos venner. 

Anonymkode: cc641...9da

• Liker 5
Skrevet
Carrot skrev (1 time siden):

Joda, men TS skriver ikke noe om HVA som mangler, bare AT det mangler NOE.. Hvis du føler avsky så er det noe som bringer frem dette hos deg, da er det en konkret sak, hvis det lukter ille osv så er det konkrete greier man kjenner på - at det mangler tiltrekning er veldig vagt liksom.. DErfor lurte jeg på om TS kunne si noe om hva som mangler :)

Sant nok. Men uansett hva som mangler, så er det forferdelig vanskelig. Men du har rett, det kommer an på hva som mangler. Jeg vil tro mange ting kan utvikle seg over tid, og føler man at man skikkelig er glad i noen, vil jeg tro den tiltrekningen kommer og. Det er bare det at jeg har opplevd avsky for det fysiske, selv om egentlig alt annet stemmer. Det er så synd. Jeg har begynt å gi det litt mer sjanse til å treffes mer, men kanskje jeg ikke har gitt det nok sjanse. jeg vet ikke. Det er forferdelig vanskelig å skulle være i et forhold og ikke føle på fysisk tiltrekning i det hele tatt.

Skrevet

@exictence man kan ikke tvinge frem en relasjon, det er ikke poenget mitt hvis det virker slik, men jeg tror at mange romantisererer dette med å treffe "den rette" til noe uoppnåelig som alle skal måles mot, en slags ridder i skinnende rustning som skal være slik og sånn og da skal man selv føle blodet bruse i årene - som forøvrig kan skje med enorm seksuell tiltrekning, for all del - men det er ikke et forhold i verden som har vart over lang tid som overlever kun på denne tiltrekningen om alt det andre som er viktigere mangler.. Så det kan være greit å ta en selvanalyse og finne ut hva man egentlig føler og ikke føler før man avslutter eller starter noe.. Være seg å kaste seg inn i noe som virker lovende eller å lukke døren til noe som ikke virker være det man leter etter så bør det gjøres på bakgrunn av en selv - ikke evt mangler man mener den andre har osv.. 

• Liker 4
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...