AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #1 Skrevet 11. mars 2023 Vi var sammen i mange år og oppigjennom har det kommet mange rare og sårende kommentarer. Jeg synes dette med psykisk vold er så vanskelig å definere og lurer på om jeg har vært utsatt for det? Her er noen eksempler: Kommentarer om utseende, han har sagt at jeg har rar nese, smale øyne, at jeg har mye kroppshår og at han ikke liker tatoveringen min. Og at jeg burde gå ned i vekt. Og at jeg kunne vurdere silikon/brystløft når jeg var ferdig med barn. Jeg har yrkesfaglig utdannelse og han uttalte på et tidspunkt at han ikke ville være sammen med meg om jeg ikke tok høyere utdanning. Han er veldig manipulerende og har «rett» uansett. Hver gang jeg har stilt spørsmål ved forholdet har han vridd det over til å være min feil. Han sa et år direkte til meg at han ikke likte julegaven jeg hadde gitt han. Han skjelte meg ut en gang for å ha satt på en oppvaskmaskin som ikke var helt full. Han har ved flere anledninger lagt skylden på meg for at han har glemt sine avtaler. Han ville skjelden ha sex og sa at alle damer var like å ha sex med og at det var lite spennende. Samtidig som han holdt kontakt med eksene sine til tross for at jeg bad han om å kutte kontakten. Han skyldte på meg for å ha valgt feil betalingsautomat på en parkeringsplass, det viste seg at kontoen hans var tom og det var derfor det ikke funka. Ja noen av mange hendelser. Vil bare høre hva andre tenker. Det ble slutt for over et år siden, men brikkene fortsetter å falle på plass. Anonymkode: ee11d...039 4
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #2 Skrevet 11. mars 2023 Dette er KG hvor alle har en psykopat eller narsissist eks, og har vært utsatt for psykisk vold. Når du spør her kommer du til å få ja til svar. Jeg er ikke vant med slike begreper. Jeg har vel trodd at psykisk vold er når man lever med en som systematisk går inn for å bryte deg ned verbalt. Er han en drittsekk eller er det psykisk vold? Bare du vet. Anonymkode: 0de4a...866 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #3 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi var sammen i mange år og oppigjennom har det kommet mange rare og sårende kommentarer. Jeg synes dette med psykisk vold er så vanskelig å definere og lurer på om jeg har vært utsatt for det? Her er noen eksempler: Kommentarer om utseende, han har sagt at jeg har rar nese, smale øyne, at jeg har mye kroppshår og at han ikke liker tatoveringen min. Og at jeg burde gå ned i vekt. Og at jeg kunne vurdere silikon/brystløft når jeg var ferdig med barn. Jeg har yrkesfaglig utdannelse og han uttalte på et tidspunkt at han ikke ville være sammen med meg om jeg ikke tok høyere utdanning. Han er veldig manipulerende og har «rett» uansett. Hver gang jeg har stilt spørsmål ved forholdet har han vridd det over til å være min feil. Han sa et år direkte til meg at han ikke likte julegaven jeg hadde gitt han. Han skjelte meg ut en gang for å ha satt på en oppvaskmaskin som ikke var helt full. Han har ved flere anledninger lagt skylden på meg for at han har glemt sine avtaler. Han ville skjelden ha sex og sa at alle damer var like å ha sex med og at det var lite spennende. Samtidig som han holdt kontakt med eksene sine til tross for at jeg bad han om å kutte kontakten. Han skyldte på meg for å ha valgt feil betalingsautomat på en parkeringsplass, det viste seg at kontoen hans var tom og det var derfor det ikke funka. Ja noen av mange hendelser. Vil bare høre hva andre tenker. Det ble slutt for over et år siden, men brikkene fortsetter å falle på plass. Anonymkode: ee11d...039 Godt å høre at du kom deg ut av dette. Ta vare på deg selv, trenger nok mye støtte fra venner/familie for å bearbeide. Men livet er stort sett godt som alenemor, og i allefall mye bedre enn å bære i slikt forhold.❤️ Anonymkode: ef1e4...099
Hjelpsom Skrevet 11. mars 2023 #4 Skrevet 11. mars 2023 Psykisk vold er når noen bruker stemme, kroppsspråk og ord på en måte som krenker, skader, truer og kontrollerer andre. Den som utsettes for psykisk vold føler ofte på skyld, skam, frykt, utrygghet, tristhet og mindreverd. Psykisk vold etterlater ikke fysiske spor slik fysisk vold kan gjøre. Hva er psykisk vold? | Dinutvei.no 2 3
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #5 Skrevet 11. mars 2023 Ja, dette vil jeg si er psykisk vold. Absolutt! Bra du kom deg bort! Anonymkode: e5545...bbb 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #6 Skrevet 11. mars 2023 For meg høres det ut som han var en drittsekk, og litt dum (alle damer er like å ha sex med?) Det at han vridde alt over til å være din feil er vel det som jeg reagerer mest på, og gir deg skylden for at han glemmer avtaler. Uansett, spiller ingen rolle hva jeg eller andre mener. Godt du kom deg vekk fra han. Anonymkode: 8aa6d...cd9 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #7 Skrevet 11. mars 2023 Slutt å syt. Dette er bare for å gjøre deg sterkere og bygge karakter. Eier du ikke selvtillit eller? Slutt å være så svak! PS! Damer med tattis er stygt og turnoff. Anonymkode: 73889...497 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #8 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Slutt å syt. Dette er bare for å gjøre deg sterkere og bygge karakter. Eier du ikke selvtillit eller? Slutt å være så svak! PS! Damer med tattis er stygt og turnoff. Anonymkode: 73889...497 Er moren din stolt av deg som bruker fritiden din på å sparke voldsutsatte damer som allerede ligger nede? Er du stolt av deg selv? Vet jobben din hvordan du egentlig er? Anonymkode: df282...800 4 2
Hjelpsom Skrevet 11. mars 2023 #9 Skrevet 11. mars 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Vi var sammen i mange år og oppigjennom har det kommet mange rare og sårende kommentarer. Jeg synes dette med psykisk vold er så vanskelig å definere og lurer på om jeg har vært utsatt for det? Her er noen eksempler: Kommentarer om utseende, han har sagt at jeg har rar nese, smale øyne, at jeg har mye kroppshår og at han ikke liker tatoveringen min. Og at jeg burde gå ned i vekt. Og at jeg kunne vurdere silikon/brystløft når jeg var ferdig med barn. Jeg har yrkesfaglig utdannelse og han uttalte på et tidspunkt at han ikke ville være sammen med meg om jeg ikke tok høyere utdanning. Han er veldig manipulerende og har «rett» uansett. Hver gang jeg har stilt spørsmål ved forholdet har han vridd det over til å være min feil. Han sa et år direkte til meg at han ikke likte julegaven jeg hadde gitt han. Han skjelte meg ut en gang for å ha satt på en oppvaskmaskin som ikke var helt full. Han har ved flere anledninger lagt skylden på meg for at han har glemt sine avtaler. Han ville skjelden ha sex og sa at alle damer var like å ha sex med og at det var lite spennende. Samtidig som han holdt kontakt med eksene sine til tross for at jeg bad han om å kutte kontakten. Han skyldte på meg for å ha valgt feil betalingsautomat på en parkeringsplass, det viste seg at kontoen hans var tom og det var derfor det ikke funka. Ja noen av mange hendelser. Vil bare høre hva andre tenker. Det ble slutt for over et år siden, men brikkene fortsetter å falle på plass. Anonymkode: ee11d...039 Det kan også regnes som emosjonell vold eller begge deler da de deler en del karaktertrekk: Hva er emosjonell vold? - Mental Helse Er blitt fortalt at jeg er blitt utsatt for dette. 1
Heydayotheinterweb Skrevet 11. mars 2023 #10 Skrevet 11. mars 2023 2 hours ago, Useless said: Psykisk vold er når noen bruker stemme, kroppsspråk og ord på en måte som krenker, skader, truer og kontrollerer andre. Den som utsettes for psykisk vold føler ofte på skyld, skam, frykt, utrygghet, tristhet og mindreverd. Psykisk vold etterlater ikke fysiske spor slik fysisk vold kan gjøre. Hva er psykisk vold? | Dinutvei.no Åh ifølge den definisjonen så kan det jo gjelde alle. Victim cards og 1984 retotrikk
Hjelpsom Skrevet 11. mars 2023 #11 Skrevet 11. mars 2023 Just now, Heydayotheinterweb said: Åh ifølge den definisjonen så kan det jo gjelde alle. Victim cards og 1984 retotrikk Ja, desverre så er det sånn. Da er det graden av hvordan det er utført som er viktig, og om det er gjort med overlegg over tid, og det er ikke bestandig så lett å definere. Derfor er domstolene svært forsiktig med å dømme, da psykisk vold faktisk regnes som vold i lovens forstand.
Heydayotheinterweb Skrevet 11. mars 2023 #12 Skrevet 11. mars 2023 (endret) Åh nei! Noen sa noe du ikke likte. Åh buhuhu! Domstolene dømmer som faen de. Bare hvite menn får føle flaket da. Andre kan si hva du vil fordi white man bad. Som sagt: Victim cards or 1984 retorikk Endret 11. mars 2023 av Heydayotheinterweb
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #13 Skrevet 11. mars 2023 Så flott at du ser hvor drittsekk han er. Tenker at det førte til at du kom enda fortere over han! Stakkars hun som får han nå... Vær glad for at han ikke er ditt problem lenger! Anonymkode: 5e7af...3cd 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #14 Skrevet 12. mars 2023 Heydayotheinterweb skrev (48 minutter siden): Åh nei! Noen sa noe du ikke likte. Åh buhuhu! Domstolene dømmer som faen de. Bare hvite menn får føle flaket da. Andre kan si hva du vil fordi white man bad. Som sagt: Victim cards or 1984 retorikk Det fins bedre forumer enn dette for konspirasjonsteoretikere som deg. Å victimblame og latterliggjøre voldsofre her inne fremstiller deg ikke veldig oppegående og sympatisk. Er det denne mannen du vil være? En som ler av og rakker ned på personer som utsettes for vold? Hadde du dratt den samme om det var lillesøsteren din? Anonymkode: df282...800 1 4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #15 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi var sammen i mange år og oppigjennom har det kommet mange rare og sårende kommentarer. Jeg synes dette med psykisk vold er så vanskelig å definere og lurer på om jeg har vært utsatt for det? Her er noen eksempler: Kommentarer om utseende, han har sagt at jeg har rar nese, smale øyne, at jeg har mye kroppshår og at han ikke liker tatoveringen min. Og at jeg burde gå ned i vekt. Og at jeg kunne vurdere silikon/brystløft når jeg var ferdig med barn. Jeg har yrkesfaglig utdannelse og han uttalte på et tidspunkt at han ikke ville være sammen med meg om jeg ikke tok høyere utdanning. Han er veldig manipulerende og har «rett» uansett. Hver gang jeg har stilt spørsmål ved forholdet har han vridd det over til å være min feil. Han sa et år direkte til meg at han ikke likte julegaven jeg hadde gitt han. Han skjelte meg ut en gang for å ha satt på en oppvaskmaskin som ikke var helt full. Han har ved flere anledninger lagt skylden på meg for at han har glemt sine avtaler. Han ville skjelden ha sex og sa at alle damer var like å ha sex med og at det var lite spennende. Samtidig som han holdt kontakt med eksene sine til tross for at jeg bad han om å kutte kontakten. Han skyldte på meg for å ha valgt feil betalingsautomat på en parkeringsplass, det viste seg at kontoen hans var tom og det var derfor det ikke funka. Ja noen av mange hendelser. Vil bare høre hva andre tenker. Det ble slutt for over et år siden, men brikkene fortsetter å falle på plass. Anonymkode: ee11d...039 klassiske mindreverdighetskomplekser. Anonymkode: 602c2...afe
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #16 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Slutt å syt. Dette er bare for å gjøre deg sterkere og bygge karakter. Eier du ikke selvtillit eller? Slutt å være så svak! PS! Damer med tattis er stygt og turnoff. Anonymkode: 73889...497 Du høres jo ut som eksen hennes🙄 Anonymkode: 67ced...f8f 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #17 Skrevet 12. mars 2023 Eg tenker på psykisk vold som noko som skjer ofte og over tid. Vi både seier og får høyre stygge ting frå folk rundt oss ein gong i blant. Dei fleste blir sinte og urimelige av og til (td. Kjefte fordi oppvaskmaskina ikkje var full, det handlar jo ofte om noko anne eigentleg). Men dersom det er samme ting igjen og igjen, at den andre ikkje toler det same som hen gjer sjølv, om ein berre får mange fleire negative enn positive ord,då er vi over i det eg, ein tilfeldig og anonym person på kg, meiner er psykisk vald... Kvifor er det viktig for deg å definere dette, ts? Er det noko du strevar med til dagen? Er det vanskelig for deg å gløyme kva han har sagt til deg? Eller treng du ein definisjon for å gå vidare? (Har hatt same behovet sjølv, var godt å høyre at psykologen min meinte eg hadde hatt ein ræv oppvekst,sjølv om mange har hatt verre). Anonymkode: 47dfa...96c
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #18 Skrevet 12. mars 2023 Heydayotheinterweb skrev (9 timer siden): Åh ifølge den definisjonen så kan det jo gjelde alle. Victim cards og 1984 retotrikk Alle kan snakke litt stygt av og til, være irritabel, sur, sint eller såre noen. Dette regnes for å være alminnelig. Ingen mennesker er perfekte. Forskjellen på vanlig oppførsel og psykisk vold handler om graden og hyppigheten, i tillegg til at trusler og truende oppførsel selvfølgelig ikke er vanlig oppførsel i det hele tatt. Definisjonen gjelder derfor ikke alle mennesker. Anonymkode: 6c811...67b
Hjelpsom Skrevet 12. mars 2023 #19 Skrevet 12. mars 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Alle kan snakke litt stygt av og til, være irritabel, sur, sint eller såre noen. Dette regnes for å være alminnelig. Ingen mennesker er perfekte. Forskjellen på vanlig oppførsel og psykisk vold handler om graden og hyppigheten, i tillegg til at trusler og truende oppførsel selvfølgelig ikke er vanlig oppførsel i det hele tatt. Definisjonen gjelder derfor ikke alle mennesker. Anonymkode: 6c811...67b Derav ligger problemet. Det regnes ofte ut fra hvordan det oppleves av den som "tar imot", og ikke hvordan det er ment eller sakt av den som gjør slikt. Hen kan være "lykkelig" uvitende om at den andre parten opplever det som psykisk vold. Så det må kommuniseres ellers så kan ikke noe endres på og den som mottar blir mer og mer nedbrutt intill hen kollapser.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #20 Skrevet 12. mars 2023 Det er ihvertfall stygg oppførsel du har vært utsatt for, Ts. Litt vanskelig å vite om han var psykisk voldelig eller "bare" en drittsekk. For min del hjalp det å lese om psykisk vold, for da klarte jeg å forstå hva som hadde skjedd og hva som var hans skyld/min skyld. Jeg har vært sammen med en psykisk voldelig mann og da ble jeg til slutt et nedpsyket nervevrak. Det startet så forsiktig og eskalerte sakte, i tillegg til at han var enormt manipulerende, så det tok lang tid før jeg plutselig en dag skjønte at jeg var livredd ham og at jeg ble utsatt for psykisk vold. I tillegg har jeg vært sammen med en drittsekk. Han kunne snakke skikkelig stygt når han ble full, han svindlet meg og løy, men jeg ble ikke nedpsyket eller skadet av det, annet enn at jeg selvfølgelig fikk en del kjipe opplevelser og mistet noen penger. Anonymkode: 6c811...67b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå